Stellantis inwestuje 130 milionów euro w zakład produkcyjny w Eisenach w Niemczech, w którym produkowany będzie elektryczny model, następca Opla Grandlanda
Stellantis ogłosił dziś, że zainwestuje ponad 130 milionów euro w zakład w Eisenach w Niemczech, producenta kompaktowego SUV-a – Opla Grandlanda, aby dodać do produkcji następcę modelu, samochód o napędzie w pełni elektrycznym (BEV), który zostanie zaprojektowany na całkowicie nowej platformie STLA Medium. Produkcja nowego modelu typu BEV ma się rozpocząć w drugiej połowie 2024 roku.
Zobacz także:
SKODA: ZIELONA ENERGIA W MOTORYZACJI
Dodanie modelu o napędzie w pełni elektrycznym (BEV) do produkcji zakładu w Eisenach jest potwierdzeniem śmiałego zobowiązania Opla do wprowadzenia w Europie do 2028 roku gamy w pełni elektrycznych produktów. Wytwarzany obecnie w Eisenach, Opel Grandland, obejmuje również warianty plug-in hybrid.
Eisenach, nasz najbardziej kompaktowy zakład w Niemczech, wykazuje zdecydowane dążenie do doskonalenia jakości – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w Stellantis. Wraz z przydzieleniem nowej platformy do produkcji samochodów typu BEV, STLA Medium, wysoko wykwalifikowani pracownicy zakładu w Eisenach będą nadal poprawiać koszty i jakość produkowanych samochodów, aby jak najbardziej zadowolić naszych klientów.
Od 31 lat produkujemy w Turyngii najwyższej jakości samochody i stale poprawiamy naszą konkurencyjność. Będziemy kontynuować tę jasno wytyczoną ścieżkę dzięki elektrycznemu następcy Opla Grandlanda – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel. Ta decyzja to kolejny ważny krok Opla na drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu, by do 2028 roku stać się w Europie marką w pełni elektryczną.
Dla Stellantis „Wspólne zwyciężanie” jest podstawową wartością, a to ogłoszenie dla Eisenach pokazuje to w praktyce – powiedział Xavier Chereau, przewodniczący rady nadzorczej Opla i dyrektor ds. zasobów ludzkich i transformacji w Stellantis. Skupienie się na poprawie jakości i kosztów przez kadrę kierowniczą i pracowników Eisenach, w połączeniu z wkładem przedstawicieli niemieckich związków zawodowych i dialogiem społecznym z nimi, pomaga kształtować przyszłość.
Turyngia to lokalizacja motoryzacyjna o wspaniałej tradycji, która obecnie dokonuje przejścia na elektromobilność z najwyższą prędkością – powiedział premier Turyngii, Bodo Ramelow. W związku z tym jestem bardzo zadowolony, że to właśnie tutaj Opel odgrywa decydującą rolę i będzie produkował w Eisenach gamę przyszłych modeli marki.
Otwarty we wrześniu 1992 roku wraz z uruchomieniem produkcji Opla Astry zakład w Eisenach znajduje się w kraju związkowym Turyngia w środkowej części Niemiec. W 2022 roku, zakład produkcyjny świętował swoje 30-lecie połączone z imprezą Open Day z okazji wyprodukowania 3,7 miliona samochodów.
Inwestycja w Eisenach to kluczowy krok w realizacji zobowiązań planu strategicznego Dare Forward 2030, który przewiduje drastyczne zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 r., w stosunku do wartości z 2021 r. i osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r. przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. Innym głównym celem planu Dare Forward 2030 jest to, aby do końca bieżącego dziesięciolecia 100% sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych stanowiły samochody w pełni elektryczne (BEV). Ponadto Stellantis ma ambicję podwojenia przychodów netto do 2030 roku (w porównaniu z rokiem 2021) oraz utrzymania dwucyfrowej marży skorygowanego zysku operacyjnego przez całą dekadę, i wreszcie celem Stellantis jest zostanie do 2030 roku liderem pod względem zadowolenia klientów z produktów i usług na każdym z rynków.
Stellantis zamierza zainwestować ponad 30 mld euro do 2025 r. w elektryfikację i rozwój oprogramowania, aby oferować modele BEV spełniające wymagania klientów.
Aktualne modele z Eisenach: Opel Grandland i Grandland GSe
Opel Grandland produkowany w Eisenach wyrobił sobie mocną pozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sportowy i elegancki, intuicyjny w obsłudze i wyposażony w innowacyjne technologie, jest źródłem inspiracji dla klientów. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel zapewnia nowy rodzaj wrażeń w kokpicie. Ponadto Grandland jest wyposażony w kolejne topowe technologie i systemy wspomagające kierowcę, które klienci znali dotychczas tylko z modeli wyższej klasy. Należą do nich przede wszystkim adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED oferujące łącznie 168 elementów LED. Na uwagę zasługuje również Night Vision: system wykrywający pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzegający kierowcę. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki. Klienci mają do wyboru wydajne wersje z silnikiem spalinowym i hybrydowym typu plug-in. Topowym modelem jest sportowy Opel Grandland GSe z elektrycznym napędem na wszystkie koła.