OPEL: SPRZEDAŻ USPORTOWIONEJ WERSJI CORSA GSi ROZPOCZĘTA

Opel Corsa GSi

Na rynku pojawił się nowy, usportowiony “maluch” czyli Opel Corsa GSi. Auto dla prawdziwych koneserów, z turbodoładowanym silnikiem i zawieszeniem OPC.

To drugi, po Insignii, model GSi w ofercie marki. Zapewnia on zapewniającym znakomite prowadzenie i krótką drogę hamowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Opel-Cor3

Corsa GSi jest napędzana dynamicznym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.4, generującym moc 110 kW/150 KM i 220 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa 6,4–6,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 147–139 g/km w cyklu mieszanym). Czterocylindrowa jednostka napędowa współpracująca z sześciobiegową skrzynią o krótkich przełożeniach zapewnia imponującą dynamikę zwłaszcza na drugim i trzecim biegu, a maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie od 3000 do 4500 obr./min.

„Kieszonkowa rakieta” z Rüsselsheim jest nie tylko świetnym sprinterem (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 8,9 sekundy), ale także imponuje elastycznością: przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 9,9 sekundy. Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 207 km/h. Sportową Corsę można już zamawiać w cenie 83 300 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Opel-Cor2

Zawieszenie OPC i hamulce tarczowe z czerwonymi zaciskami zostały ustawione na legendarnej pętli północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring przez dyrektora działu pojazdów wyczynowych i sportu samochodowego w firmie Opel, Volkera Strycka. Nowe auto można nabyć z opcjonalnymi 18‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu z oponami o zwiększonej przyczepności w rozmiarze 215/40 ZR18.

Wysokie osiągi nowej Corsy GSi współgrają z jej atletyczną stylistyką nadwozia z dużymi wlotami powietrza, muskularną maską, widocznym tylnym spojlerem i precyzyjnie wymodelowanymi progami bocznymi. Przedni pas jest zdominowany przez duży grill o wzorze plastra miodu, na którym centralnie, między dwiema listwami-skrzydłami, umieszczono firmowy znak „błyskawicy”. Nawiązaniem do klimatu wyścigów jest również imitacja włókna węglowego na obudowach lusterek bocznych.

Opel-Cor4

Duże akcenty stylistyczne w chromowanych oprawach, wizualnie połączone poziomą linią poprowadzoną przez czarne elementy przodu, wraz z czarnym klinem na masce silnika, podkreślają sportowy wizerunek. Dynamiczna stylizacja jest obecna również w tylnej części nadwozia. Pokaźny spojler przy krawędzi dachu zapewnia dodatkową siłę dociskającą, a sportowa chromowana końcówka wydechu jest osadzona w wyrazistym tylnym pasie w kolorze nadwozia.

Sportowy charakter podkreśla również wnętrze Corsy GSi — szczególnie, gdy kierownica sportowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów i aluminiowe pedały są uzupełnione o opcjonalne sportowe fotele Recaro.

Opel-Cor5

Samochody GSi o sportowym charakterze mają długą tradycję w firmie Opel. Jako pierwsze poziom adrenaliny podnosiły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM, pojemność 1.8) w 1984 roku. Już cztery lata później 16‑zaworowy silnik DOHC 2.0 w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry.

Rodzina Corsa GSi powstała w 1988 roku. Pierwszym należącym do niej modelem była Corsa A o mocy 100 KM (obecnie bardzo popularny klasyk). W 2012 roku, po wyprodukowaniu Corsy D, doszło do krótkiej przerwy. Aż do teraz: Corsa GSi powróciła.

Opel-Cor6