OPEL: SPORTOWE ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY NIE TYLKO DLA LINII GSe

Grandland GSe, Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe: Zmaksymalizowana responsywność i stabilność na drodze

Dzięki nowym zelektryfikowanym modelom GSe marki Opel, połączenie sportowej jazdy z odpowiedzialnością za przyszłość nigdy nie było łatwiejsze. Dla modeli Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe, inż. Christian Hartweg i jego zespół inżynierów opracowali specjalne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego.


Zobacz także:

HYUNDAI: ROBOT DO AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH
 

TECHNIKA


 

W nowym filmie Hartweg wyjaśnia, w jaki sposób obecna rodzina GSe inspiruje się swoimi sportowymi przodkami i interpretuje je w nowoczesnych, wyznaczających trendy samochodach i technologiach, które oferują wyjątkową przyjemność z dynamicznej jazdy.

Jednakże inżynierowie z Russelsheim pracowali nie tylko nad modelami GSe, również wszystkie pozostałe wersje SUV-a Opel Grandland mogą teraz skorzystać z dodatkowej optymalizacji zawieszenia i układu kierowniczego, aby zapewnić prawdziwą przyjemność z jazdy, zachowując typową dla Opla stabilność.

Precyzyjne, dynamiczne, a jednocześnie komfortowe: podwozie GSe z technologią FSD

Nasz cel był jasny – powiedział Hartweg: Modele GSe muszą oferować optymalną równowagę między komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi zorientowanymi na osiągi – w połączeniu z odpowiedzialnością za przyszłość. Zespół inżynierów wykorzystał dobrze wyważone podwozie modeli Astra oraz Grandland i przeniósł je na bardziej sportowy i dynamiczny poziom. Najważniejszym atutem w tym procesie są zelektryfikowane hybrydowe układy napędowe typu plug-in oraz podwozie, które zostały w pełni dostosowane do wyższych osiągów.

W przypadku modelu Grandland GSe oznacza to łączną moc układu 300 KM oraz najlepsze w tej klasie przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, oraz dodatkową pewność, jaką daje elektryczny napęd na wszystkie koła. W wersjach modelowych Astry GSe zelektryfikowany układ napędowy oferuje łączną moc 225 KM przy imponującym maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm.

Sportowy charakter modeli Opel GSe jest oczywisty, patrząc na odważny i czysty design nadwozia. Astry GSe można natychmiast rozpoznać po specjalnie zaprojektowanym przodzie i sportowej sylwetce, którą obniżyliśmy o 10 milimetrów – mówi Hartweg. I dają one dużo radości z jazdy. Na zakrętach modele GSe trzymają się drogi i pozostają stabilne – można je prowadzić bardzo dynamicznie, ale jednocześnie bardzo komfortowo.

Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), które zastosowano w modelu GSe. W zależności od sytuacji, warunków na drodze i stylu jazdy, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach – czyli w przypadku krótkich uderzeń w trakcie jazdy po bruku czy po pokrywach studzienek – oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach. Modele w topowych wersjach wyposażenia reagują niemal błyskawicznie i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy, zachowując stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych. Amortyzatory mają dodatkowy zawór i drugi obwód hydrauliczny – wyjaśnia inżynier. W zależności od tego, czy zawór jest otwarty czy zamknięty prowadzenie samochodu jest wówczas albo bardziej komfortowe, albo bardziej sportowe. GSe to skrót od „Grand Sport electric” – sportowe osiągi dzięki najnowszej technologii hybrydowej typu plug-in. Jazda jeszcze nigdy nie była tak inteligentna!.

Bardziej sportowy, bardziej bezpośredni, bardziej harmonijny: nowa konfiguracja we wszystkich wariantach Grandlanda

Kolejne prace nad podwoziem i układem kierowniczym nie ograniczyły się tylko do modeli GSe. Optymalizacje objęły wszystkie warianty Grandlanda, w których również dokonano zestrojenia amortyzatorów i układu kierowniczego. Inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia w niskim zakresie prędkości tłoka i zmniejszyli ją w zakresie średnich i wysokich prędkości, aby zapewnić maksymalny komfort nawet w przypadku wyboistych dróg. Dzięki tym udoskonaleniom, prowadzenie Grandlanda jest zrównoważone, pewne i wygodne.

Układ kierowniczy został przekalibrowany. Dzięki temu, wszystkie nowe modele Grandlanda będą oferować charakterystyczne dla Opla sportowe i komfortowe wrażenia z jazdy połączone z bezpośrednią, precyzyjną informacją zwrotną dla kierowcy.