Hiszpański król Filip VI był gościem honorowym podczas ceremonii oficjalnego rozpoczęcia produkcji modelu Mokka. Inwestycja w fabrykę zapewnia około 5700 miejsc pracy.
Firma planuje w tym roku zainwestować łącznie blisko 210 mln euro w ten ważny hiszpański zakład produkcyjny. Subkompaktowy samochód sportowo- użytkowy znalazł już ponad 275 tys. nabywców.
Zobacz także:
W zeszłym roku zainwestowano W fabrykę 168 mln euro. Na przygotowanie zakładu do produkcji modelu Mokka przeznaczono w początkowej fazie 80 mln euro. Od czasu uruchomienia fabryki w 1982 r. zainwestowano w nią już ponad 4,3 mld euro. Poza modelem Mokka w Saragossie produkowane są również Corsa i Meriva. W tym roku zakład będzie także świętował rozpoczęcie produkcji modelu Corsa piątej generacji.
Fabryka w Saragossie została przygotowana do rozpoczęcia produkcji Mokki w rekordowym czasie. Decyzję o produkcji modelu w Europie ogłoszono zaledwie rok temu. Sprawna realizacja planu była możliwa dzięki świetnej międzynarodowej współpracy z General Motors. Dotychczas Mokka była produkowana wyłącznie w Korei Południowej.
Początkowo w produkcji zostanie zastosowany system CKD (montaż od podstaw) bazujący na zestawach części sprowadzanych z Korei. W kolejnych latach liczba części produkowanych lokalnie będzie stopniowo rosła. Mokka od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Kolejno w 2013 r. i 2014 r. czytelnicy motoryzacyjnego „Auto Bild” uznali model za samochód roku z napędem na cztery koła w kategorii pojazdów terenowych i sportowo- użytkowych w cenie poniżej 25 tys. euro.
– Mokka odgrywa kluczową rolę w naszej zakrojonej na szeroką skalę ofensywie modelowej. Do 2018 r. będziemy stopniowo zwiększać swój udział rynkowy. Wprowadzimy do sprzedaży 27 nowych pojazdów i 17 nowych silników – wyjaśnia Michael Lohscheller, dyrektor finansowy Grupy Opel.