OPEL: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWEGO GRANDLANDA

Wiosną tego roku nowy Opel Grandland świętował swoją światową premierę w Eisenach.

Po raz pierwszy został zaprezentowany szerokiej publiczności podczas uroczystości z okazji 125. rocznicy rozpoczęcia produkcji samochodów w Rüsselsheim. Klienci będą mogli zamawiać topowego SUV-a „made in Germany” od 18 października i będą mieli do wyboru trzy zelektryfikowane układy napędowe.


Zobacz także:

AUDI: MOŻNA ZAMAWIAĆ ZMODERNIZOWANE A3 SPORTBACK TFSI E
 

PREMIERY


 

Ceny nowego Grandlanda Hybrid z technologią 48 V zaczynają się od 144 900 zł. Klienci będą mogli też wybrać napęd hybrydowy plug-in w cenie od 187 400 zł.

Grandland Electric będzie z kolei dostępny z silnikiem elektrycznym o mocy 157 kW (213 KM), momentem obrotowym 345 Nm, akumulatorem 73 kWh (pojemność netto) i lokalnie bezemisyjnym zasięgiem do 523 kilometrów (WLTP1) w cenie od 198 900 zł. Ponadto ten elektryczny SUV będzie dostępny z akumulatorem 82 kWh (pojemność netto) zapewniającym lokalnie bezemisyjny zasięg do 582 kilometrów (WLTP1) w bogato wyposażonej wersji GS, w cenach zaczynających się od 218 900 zł.

Ale to nie wszystko. Nowy Grandland jest pierwszym Oplem opartym na platformie STLA Medium zoptymalizowanej specjalnie pod budowę aut elektrycznych. Dzięki dostępnemu w 2025 roku akumulatorowi o pojemności 97 kWh, Grandland Electric będzie w stanie pokonać dystans około 700 km (WLTP1) bez przerw na ładowanie. Wszystkie wersje Grandlanda mają jedną wspólną cechę: oferują liczne innowacyjne technologie, inteligentne funkcje i zrównoważone rozwiązania, a także zachwycający wygląd, jaki zapewnia charakterystyczny pas przedni marki Opel 3D Vizor z podświetlanym logo Blitz w wersji wyposażenia GS.

Przełomowy samochód koncepcyjny Opel Experimental był przedsmakiem przyszłości naszej marki. Dostępny do zamówienia już wkrótce, nowy Opel Grandland, urzeczywistnia wiele jego wizjonerskich innowacji. To śmiały, sprytny i czystej postaci SUV, który został zaprojektowany i opracowany w Rüsselsheim, a produkowany jest w Eisenach. Jego przyszłościowa oferta napędów nie pozostawia więc nic do życzenia, powiedział Florian Huettl dyrektor generalny marki Opel.

Elektryzująca nowość: zachwycający SUV z praktycznymi rozwiązaniami

Stylowy i dynamiczny, przestronny i wszechstronny z w pełni zelektryfikowaną gamą napędów – oto nowy Opel Grandland. Nowy, najwyższej klasy SUV urzeczywistnia wcześniejsze wizje, począwszy od samego designu. Panel przedni Vizor 3D z dumnie prezentującym się na samym środku podświetlanym logo Blitz natychmiast przyciąga wzrok, a stale podświetlany tylny napis „OPEL” stanowi wyraźną deklarację.

Wizualne akcenty podkreślają imponującą sylwetkę największego SUV-a Opla. Nowa generacja Grandlanda mierzy 4,65 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości. W porównaniu do swojego poprzednika, jest on o 173 mm dłuższy, o 36 mm wyższy i o 49 mm szerszy. Większe rozmiary korzystnie wpływają zarówno na przestrzeń dla pasażerów, jak i na wielkość bagażnika. Jego rozstaw osi wynoszący 2 795 milimetrów i długa linia dachu przechodząca w klapę tylną zwiększają dostępną przestrzeń. Pasażerowie w drugim rzędzie mają o 20 milimetrów więcej miejsca na nogi. Tylne siedzenia można złożyć w proporcjach 40:20:40, uzyskując w ten sposób przestrzeń bagażową o pojemności do 1 645 litrów.

W kokpicie delikatnie nachylony w stronę kierowcy 10- lub 16-calowy ekran centralny i wysoko umieszczona konsola środkowa nadają sportowego charakteru. Za kierownicą umieszczono dyskretny, szeroki, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje. Wraz z wyświetlaczem projekcyjnym Intelli-HUD pozwala on kierowcy skupić się na drodze i cieszyć się jazdą, unikając konieczności odrywania wzroku od drogi. Kierowca ma również możliwość uruchomienia trybu Pure. Pozwala on ograniczyć do minimum ilość treści wyświetlanych na zestawie wskaźników, wyświetlaczu head-up i ekranie centralnym, zapewniając lepszą koncentrację podczas jazdy nocą lub przy dużej prędkości. Zgodnie z typową tradycją Opla, często używane ustawienia, takie jak klimatyzacja, można również obsługiwać intuicyjnie za pomocą kilku pozostałych przycisków fizycznych.

Ergonomiczne fotele z indywidualnie regulowanymi podparciami bocznymi, posiadające atest „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („kampanii na rzecz zdrowych pleców”, czyli niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców), również zapewniają wygodną, a przede wszystkim bardziej zrelaksowaną jazdę. Ergonomiczna, opatentowana funkcja Intelli-Seat jest już dostępna w standardzie we wszystkich przednich fotelach. Specjalne wgłębienie biegnące przez środek siedziska w celu zmniejszenia nacisku na kość ogonową zwiększa komfort jazdy, nawet podczas długich tras na autostradzie. I zgodnie z podejściem Opla „Greenovation”, wszystkie obicia i tapicerka wnętrza wykonane są w 100 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu.

Praktyczne i innowacyjne rozwiązania, takie jak Pixel Box dostępny w standardzie w zależności od poziomu wyposażenia, również ułatwiają życie pasażerom, sprawiając, że ich podróż jest przyjemniejsza. Wykonany z podświetlanego, półprzeźroczystego szkła i wyłożony materiałem, element ten nie tylko zwiększa atrakcyjność wizualną konsoli, ale jest również bardzo funkcjonalny. Bezprzewodowa ładowarka do smartfona znajduje się za szybą, dzięki czemu urządzenia można ładować jednocześnie bezpiecznie je przechowując. Odłożony smartfon jest zawsze widoczny, więc mamy pewność, że nie zapomnimy o nim, wysiadając z naszego Grandlanda. Schowki, takie jak kieszenie na telefon w oparciach przednich foteli lub duży schowek pod konsolą centralną, w którym znajduje się również gniazdo 12 V to kolejne pomysłowe miejsca do przechowywania różnych przedmiotów podczas podróży.

Nowy, topowy i najmocniejszy SUV w gamie Opla jest wyposażony w szeroką gamę systemów wspomagania kierowcy, w tym automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania (Stop & Go), rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentne dostosowywanie prędkości i system antykolizyjny „In Crash Braking”. Parkowanie i manewrowanie ułatwiają także przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania z funkcją automatycznego czyszczenia oraz kamera Intelli-Vision 360 stopni zapewniająca widok wokół pojazdu. Nieoślepiające światła Intelli-Lux HD, które po raz pierwszy w nowym Grandlandzie składają się z aż ponad 50 000 elementów, zwiększają bezpieczeństwo jazdy w nocy.

„Greenovation” według Opla: zelektryfikowany, bez chromowanych elementów i z materiałami pochodzącymi z recyklingu

Marka Opel stosuje podejście „Greenovation”, wykorzystując we wnętrzu materiały pochodzące z recyklingu, rezygnując z elementów chromowanych i oferując wyłącznie zelektryfikowane układy napędowe. Podejście to jest korzystne nie tylko dla klimatu, ale także dla osiągów i zachowania na drodze nowego Grandlanda – pierwszego Opla, który korzysta z platformy Stellantis STLA Medium, zaprojektowanej specjalnie z myślą o modelach z napędem elektrycznym. Nowy Grandland posiada wyjątkowo płaską obudowę akumulatora, a także liczne funkcje oszczędzania energii, w tym pompę ciepła, która jest oferowana jako standardowe wyposażenie. Grandland Electric z akumulatorem o pojemności 73 kWh (pojemność netto), który będzie dostępny w cenie zaczynającej się już od 198 900 zł, oferuje zasięg do 523 km (WLTP1) między postojami na ładowanie. W cenie od 218 900 zł, Grandland Electric będzie dostępny w bogato wyposażonej wersji GS z akumulatorem 82 kWh, zapewniając większy zasięg aż do 582 kilometrów (WLTP1). Akumulator o pojemności 97 kWh pozwoli wkrótce pokonać dystans do około 700 km (WLTP1) bez lokalnej emisji spalin. W przypadku konieczności naładowania Grandlanda, na publicznej stacji szybkiego ładowania, naładowanie akumulatora do 80 procent pojemności zajmuje mniej niż 30 minut.

Jednocześnie, marka Opel zapewnia wszystkim, którzy nie są jeszcze gotowi przesiąść się do w pełni elektrycznego samochodu, inne alternatywy. Chociaż platforma STLA Medium została zoptymalizowana pod kątem samochodów elektrycznych, może również obsługiwać inne napędy. Alternatywnie, klienci mogą również wybrać wersję z 48-woltową technologią hybrydową. Jest ona wyposażona w silnik benzynowy turbo o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW (136 KM), a także silnik elektryczny o mocy 21 kW (28 KM) i zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnię z podwójnym sprzęgłem (wersja dostępna w cenie od 144 900 zł). Hybryda typu plug-in oferuje moc systemową 143 kW (195 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm (w cenie od 187 400 zł). Niezależnie od układu napędowego, Grandland zawsze łączy w sobie wyjątkową dynamikę i komfortowe prowadzenie dzięki podwoziu, które w wersjach elektrycznych i plug-in oferuje nawet w standardzie zaawansowaną technologię FSD (selektywnego tłumienia częstotliwości).