OPEL: REFLEKTORY INTELLILUX LED JAŚNIEJ ŚWIECĄ I OSZCZĘDZAJĄ

Opel-Mokka1

Tegoroczna jesień jak na razie sprzyja kierowcom. Ale w każdym momencie pogoda może się pogorszyć, a jazda w deszczu i we mgle zawsze jest wyzwaniem dla prowadzącego auto.

Użytkownicy samochodów marki Opel są w znacznie lepszej sytuacji – modele Corsa, Corsa‑e, Astra i Insignia z matrycowymi reflektorami IntelliLux LED są doskonale wyposażone do jazdy w ciemnościach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Po segmencie kompaktowym niemiecka marka wprowadza adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni LED‑owe oświetlenie także w małych samochodach, zgodnie z ideą demokratyzacji technologii oferowanych kiedyś tylko w drogich modelach. W pełni diodowe reflektory z licznymi automatycznymi funkcjami są dostępne także w Oplach Grandland X i Mokka X.

Opel-Mokka1

Ponadto Astra, Corsa i Crossland X mogą być opcjonalnie wyposażone w energooszczędne reflektory LED, które przyczyniają się do obniżenia emisji CO2.

Precyzyjna wiązka światła

Aktualnie oferowane reflektory matrycowe IntelliLux LED znacznie przewyższają oświetlenie ksenonowe lub konwencjonalne pod względem precyzji i mocy. Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych oraz nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej. System działa na autostradach i drogach pozamiejskich oraz pomaga doświetlać zakręty.

Opel-Mokka3

Segmenty LED — których w zależności od modelu może być 8, 16 lub nawet 32 — błyskawicznie i automatycznie dostosowują się do sytuacji w ruchu drogowym. Poszczególne diody reagują w czasie mierzonym w milisekundach, zmieniając noc w dzień bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Matrycowe reflektory LED mają zasięg do 400 metrów — to ogromna zaleta o tej porze roku. Pozwalają one na przykład wcześniej dostrzec dzikie zwierzę przebiegające przez jezdnię, dając kierowcy więcej czasu na reakcję.

Opel-Mokka4

Odpowiednie światło w każdej sytuacji

Reflektory LED sprzężone z kamerą umożliwiają sterowanie rozłożeniem wiązki światła i są bardziej funkcjonalne w porównaniu ze starszymi systemami oświetlenia. Oferują nawet osiem różnych funkcji, w tym tryb miejski, pozamiejski, autostradowy, doświetlania zakrętów i łuków drogi oraz parkingowy, a także automatycznie przełączanie świateł drogowych na mijania i odwrotnie.

W celu dalszego obniżenia emisji CO2: jeden reflektor zużywa między 13 a 14 watów mocy w trybie świateł mijania, co stanowi oszczędność o ponad 80 proc. w porównaniu z tradycyjnymi halogenami.

Opel-Mokka5