Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe debiutują jako pierwsze modele dynamicznej submarki
Mocne, dynamiczne i zelektryfikowane: nowy Opel Astra GSe i Opel Astra Sports Tourer GSe. Nowe flagowe wersje kompaktowego bestsellera oraz nowy Grandland GSe to pierwsze modele marki Opel, na których znów pojawi się oznaczenie „GSe”. Zgodnie z założeniami trwającej ofensywy elektryfikacyjnej Opla trzyliterowy skrót należy teraz odczytywać jako „Grand Sport electric”. Jest to jednocześnie nowa submarka dynamicznych zelektryfikowanych modeli spod znaku Blitz. Najnowocześniejsze wersje hybrydowe typu plug-in oferują wszytko, czego oczekują entuzjaści sportowej, ale odpowiedzialnej jazdy: najwyższe osiągi, sportowo zestrojone podwozie oraz zelektryfikowany, lokalnie bezemisyjny napęd. Nie zabrakło oczywiście efektownego wzornictwa.
Zobacz także:
ALPINE: NOWE A110 R − EKSTREMALNA WERSJA A110
Wyróżnikiem nowej Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe są specjalne 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz charakterystyczny dla wersji GSe przedni zderzak. W środku wyczynowe fotele GSe pozwalają kierowcy i pasażerowi obok poczuć pełną integrację z pojazdem. Ofertę uzupełnia pełna gama najnowocześniejszych systemów Opla wspomagających jazdę. Klienci na polskim rynku już wkrótce będą mogli składać zamówienia na tak wyposażoną nową Astrę GSe w cenie od 204 000 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce).
Wyjątkowe wrażenia z jazdy: podwozie GSe i flagowy napęd hybrydowy plug‑in
Nowa Astra GSe, dysponująca imponującą mocą systemową 165 kW/225 KM (czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny wytwarza dodatkowe 81,2 kW/110 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm, wyróżnia się w swojej klasie (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km, emisja CO2 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym). Takie parametry gwarantują błyskawiczny start spod świateł i prędkość maksymalną godną samochodu sportowego. Pięciodrzwiowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s., a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie wyłącznie elektrycznym). Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 12,4 kWh Astra GSe może przejechać (według WLTP2) do 64 kilometrów bez lokalnej emisji (zasięg elektryczny w mieście według WLTP2: 69-73 km).
Ponadto nowości rynkowe będą stanowiły nowy wzorzec zaangażowania kierowcy. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy.
Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowaną na osiągi charakterystykę właściwości jezdnych, wyposażając nowe Astry GSe w specjalne zawieszenie obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu z bezpośrednimi rywalami nowości Opla będą wyróżniały się lepszą stabilnością w zakrętach, podczas hamowania oraz – jak każdy Opel – w czasie szybkiej jazdy niemiecką autostradą.
Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów olejowych jest dobrana pod kątem nie tylko sportowej, ale i komfortowej jazdy. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe, w których podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.
Wyrazista stylistyka: śmiała i przejrzysta sylwetka Astry z detalami GSe
Opel Astra nowej generacji to deklaracja śmiałej i przejrzystej stylistyki marki. Charakterystyczne detale GSe sprawiają, że jest ona jeszcze bardziej wyrazista. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18‑calowe czarne obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, inspirowane elektryczną Mantą GSe, a także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie.
W środku o sportowych ambicjach świadczą wyczynowe fotele GSe z atestem AGR. Zapewniają one solidne podparcie dla ciała kierowcy i pasażera z przodu w czasie dynamicznej jazdy. Konstrukcja foteli jest też wygodna i przyjazna dla kręgosłupa. Wyczynowe fotele dostępne wyłącznie w wersji GSe to kontynuacja długiej tradycji Opla w oferowaniu ergonomicznie doskonałych siedzeń w przystępnej cenie. Podgrzewanie foteli, a także wieńca kierownicy gwarantuje przyjemny komfort cieplny w chłodniejsze dni.
Zestaw najnowocześniejszych systemów wspomagających jazdę obejmuje wszystkie pozycje, jakie Opel oferuje obecnie w Astrze. Kierowcy Astry GSe pomaga oferowany standardowo system Intelli-Drive 1.0, w którego skład wchodzi alarm przedkolizyjny z aktywnym hamowaniem awaryjnym, wykrywanie pieszych i zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, alarm o ruchu poprzecznym z tyłu, monitoring martwego pola i adaptacyjny tempomat z funkcją całkowitego zatrzymania. Pilot parkowania z przodu i 360‑stopniowa kamera Intelli-Vision z tyłu pomagają w manewrowaniu. Osoby podróżujące Astrą GSe mają też do dyspozycji bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz system multimedialno-nawigacyjny z 10‑calowym kolorowy ekranem dotykowym i 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy. Kompatybilne smartfony można ładować na bezprzewodowej ładowarce w konsoli środkowej.
Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore’a GS/E czy Monzy GSE. Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”. Modele GSe w ofercie Opla będą łączyć przyjemność z jazdy z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów. Fani wersji GSe zainteresowani Astrą Sports Tourer GSe muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Opel ogłosi ceny wyczynowego kombi w późniejszym terminie.