Jeszcze w tym roku swoją premierę będzie miał nowy Opel Corsa z zupełnie nowym napędem elektrycznym i hybrydowym.
Nowa Corsa zwraca uwagę nową stylistyką, w tym charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor oraz napisem Opel umieszczonym na samym środku tyłu.
Zobacz także:
HONDA: NOWY ZR-V WZBOGACA GAMĘ SUV-ÓW MARKI
Nowa Corsa oferuje jako opcję w pełni cyfrowy kokpit oparty na platformie Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies z nowym, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Również nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED, które Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów w 2019 roku, są jeszcze lepsze i bardziej precyzyjne – teraz składają się z 14 elementów LED. Ponadto może pochwalić się ukrytą pod maską, zaawansowaną technologią. Corsa Electric oferuje teraz większą moc i lepszy akumulator zapewniający zasięg do 402 kilometrów według cyklu WLTP. Prawdziwą nowością są także pozostałe napędy. Corsa jest pierwszym modelem Opla, który będzie dostępny jako hybryda z układem 48-woltowym. Nowa Corsa oferuje więc klientom duży wybór napędów, od czysto elektrycznego, poprzez hybrydowe, aż po wysokowydajne silniki spalinowe.
Opel Corsa jest bestsellerem od ponad 40 lat. W ostatnich dwóch latach był również najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Niemczech, a w 2021 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii. Dla nas ten sukces jest potwierdzeniem sensu naszej pracy i stanowi dodatkową motywację do jeszcze większego wysiłku w przyszłości. Nowa Corsa jest jeszcze bardziej nowoczesna, jeszcze bardziej poruszająca i jeszcze lepsza. Dzięki niezwykłej stylistyce, najnowocześniejszym technologiom, wcześniej dostępnym tylko w pojazdach wyższych klas, oraz nowej, lokalnie bezemisyjnej technologii elektrycznej i hybrydowej chcemy zainspirować klientów i pokazać im, czego mogą dziś oczekiwać od małego samochodu – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel.
Odważny, czysty, pełen emocji: nowy design Corsy z Opel Vizor
Elementem najbardziej przykuwającym wzrok nowego Opla Corsy stał się Opel Vizor, charakterystyczny przedni pas samochodu, który zdobi wszystkie nowe modele Opla. Czarna osłona pokrywa przód Corsy i płynnie łączy w jedną całość osłonę chłodnicy, reflektory LED oraz centralnie umieszczony emblemat błyskawicy Opel Blitz. W zależności od poziomu wyposażenia, logo marki z przodu i z tyłu występuje w kolorze czarnym lub w matowym, satynowym srebrze. „Wloty powietrza” w dolnej części przedniego zderzaka są optycznie większe i bardziej niż dotychczas zaznaczone, dzięki czemu Corsa wydaje się być mocniej osadzona na drodze.
Intuicyjny i skoncentrowany na tym, co najważniejsze: nowy design kokpitu
Dzięki licznym nowościom, również we wnętrzu Corsy panuje nowoczesna atmosfera. Jest to zasługą zarówno nowych wzorów tapicerki foteli, jak i nowego designu dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Jednak najważniejszym elementem wnętrza – zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym – jest opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z nowym systemem multimedialnym. Zintegrowana platforma Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies oferuje ulepszoną grafikę, multimedia, rozpoznawanie obrazów i możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję (AI), zapewniając bardziej zintegrowany, zawierający kontekstowe informacje, adaptacyjny system kokpitu, który może ewoluować, dostosowując się do preferencji i upodobań pasażerów.
Podobnie jak podczas rozwoju najnowszej generacji Astry, również w tym przypadku zastosowano zasadę „Detoks na maksa”: system nawigacji oferuje usługi online, system rozpoznawania poleceń głosowych „Hey Opel” oraz bezprzewodowe aktualizacje (over-the-air). Ponadto wyświetlacze 10-calowego kolorowego ekranu dotykowego systemu nawigacji i multimediów oraz wyświetlacz informacyjny kierowcy są jeszcze bardziej przejrzyste, dzięki czemu wszystkie ważne informacje można przejrzeć w ułamku sekundy. Oferowane nowości na tym jednak się nie kończą. Po raz pierwszy, smartfony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto można podłączyć, a także naładować, za pomocą systemów multimedialnych samochodu – w obu przypadkach bezprzewodowo.
Jeszcze większa precyzja: reflektory matrycowe Intelli-Lux LED z 14 elementami LED
Już od 2019 roku, adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory Intelli-Lux LED potwierdzają, że dzięki Corsie innowacje z wyższych segmentów są teraz dostępne dla każdego. Inżynierowie nieustannie pracują nad dalszym rozwojem, a nowa Corsa czerpie korzyści z ich zaangażowania. Łącznie 14 zamiast ośmiu indywidualnie sterowanych elementów LED zwiększa przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo, automatycznie dostosowując wiązkę światła do sytuacji na drodze z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.
Dostępnych jest też wiele innych najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy, dzięki którym jazda i wykonywanie manewrów parkowania są bardziej relaksujące. Bogata oferta obejmuje nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system Flank Guard wspomagający parkowanie i manewrowanie, a także system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych.
Większa moc, większa wydajność: Corsa Electric z ulepszonym akumulatorem i nowym silnikiem
Do 2028 roku, Opel zamierza stać się w Europie marką w pełni elektryczną. Już teraz 12 modeli jest zelektryfikowanych. Nie dziwi zatem fakt, że Corsa-e zdobyła w 2020 roku „Złotą Kierownicę”. W pełni elektryczna jazda w przypadku Opla Corsy oznacza lokalnie bezemisyjną jazdę bez żadnych kompromisów – zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i podróży dla przyjemności. Nowa Corsa Electric przenosi doświadczenia z jazdy na wyższy poziom, oferując większy wybór, większą moc, ulepszony akumulator i większy zasięg.
Corsa Electric będzie oferowana w dwóch wariantach napędu elektrycznego: w wersji o mocy 100 kW/136 KM z jeszcze lepszym zasięgiem wynoszącym do 357 km, a także w wersji o mocy 115 kW/156 KM z zasięgiem do 402 km według cyklu WLTP. Naładowanie energii od 20 do 80 procent pojemności akumulatora na szybkiej stacji ładowania trwa około 30 minut.
Po raz pierwszy marka Opel zaoferuje klientom możliwość przejścia na napęd hybrydowy z układem 48-woltowym. Silniki o mocy 74 kW/100 KM i 100 kW/136 KM są wyposażone w nową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W przyszłości, uzupełnią one gamę wariantów jednostek napędowych, od silników spalinowych po w pełni elektryczną Corsę Electric, konsekwentnie kontynuując elektryfikację marki.