Firma Opel opublikowała pierwsze informacje i zdjęcia zupełnie nowego Movano‑e, czyli pierwszego w pełni elektrycznego przedstawiciela dużych vanów w ofercie niemieckiej marki.
Nowa generacja Movano z silnikami Diesla oraz napędem elektrycznym jest najbardziej konkurencyjną ofertą, jaką Opel kiedykolwiek przedstawił w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV).
Zobacz relacje:
Nowy Movano, z najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem ładowności, przestrzeni ładunkowej i dopuszczalnej masy całkowitej, w połączeniu z szeroką gamą nadwozi różnej długości i wysokości, od samego początku sprzedaży będzie dostępny nie tylko z silnikami Diesla, ale także z bezemisyjnym akumulatorowym napędem elektrycznym. Nowe Movano i Movano‑e pojawią się u dealerów Opla jeszcze w tym roku.
Nowy Opel Movano‑e uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów użytkowych. Nasi klienci z sektora handlu i usług wreszcie mogą korzystać z bezemisyjnego środka transportu. Jesteśmy przekonani, że nowa generacja Movano zdobędzie dla marki dodatkowy udział w rynku — mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.
Poszczególne warianty Opla Movano sprostają każdemu zadaniu transportowemu — od przewozów osób i dostaw w mieście, przez transport towarów w warunkach chłodniczych, aż po kampery. Użytkownicy profesjonalni i menedżerowie flot docenią na pewno fakt, że bezemisyjny Movano‑e jest prawdziwą alternatywą dla pojazdów z konwencjonalnym napędem.
Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od charakterystyki jazdy i warunków eksploatacji) odpowiednio 117 lub 224 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP[1]).
Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Poza napędem elektrycznym, nowe Movano oferuje silniki wysokoprężne, które dorównują najlepszym na rynku pod względem wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2. Moc silników o pojemności 2,2 litra, spełniających surową normę emisji spalin Euro 6d, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min. Wszystkie silniki napędzające przednie koła współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.
Oparty na najlepszej platformie w tym segmencie rynku, nowy Movano oferuje doskonałe możliwości przewozowe i całkowity koszt posiadania, a także szeroką gamę nadwozi i pojemności ładunkowych.
Szeroki wybór: cztery długości, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3
Furgon jest dostępny w czterech długościach (L1‑4) i trzech wysokościach (H1‑3), z maksymalną kubaturą przestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3. Wysokość drzwi w odmianie H3 wynosząca 2,03 m jest największa w tej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z możliwością rozszerzenia do 270 stopni) zapewnia to wyjątkową łatwość załadunku Movano.
Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony. Przestrzeń ładunkowa nowego dużego vana marki Opel posiada 1422 mm szerokości między nadkolami, 1870 mm szerokości między ściankami bocznymi oraz 494 mm wysokości progu załadunku.
W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czterech dodatkowych pasażerów. Z myślą o specjalnych potrzebach klientów, nowe Movano przygotowano również w wariancie podwozia do zabudowy z kabiną standardową lub załogową, a także jako platformę do zabudowy z kabiną z jednym rzędem trzech foteli. Nowy lekki pojazd użytkowy Opla jest idealną bazą dla szerokiej gamy zabudów, takich jak wywrotki, skrzynie ładunkowe z opuszczanymi burtami, a nawet kampery.
Aktywne bezpieczeństwo: zaawansowane systemy chronią wszystkich użytkowników drogi
Najnowocześniejsze systemy wspomagające prowadzenie pojazdów chronią nie tylko kierowcę oraz przewożoną załogę i pasażerów, ale także innych użytkowników drogi. Lista wyposażenia nowego Movano — w dużej części standardowego — obejmuje między innymi (w zależności od wersji wyposażenia) system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, układ kontroli zjazdu z góry oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.
„OpelConnect” i aplikacja „myOpel” oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych – także elektrycznych. Dzięki aplikacji można m.in. w pojeździe podłączonym do gniazdka zdalnie uruchomić jego ładowanie czy przygotować temperaturę we wnętrzu kabiny. Poza usługami właściwymi dla pojazdów elektrycznych, w ramach „OpelConnect” dostępne są usługi nawigacji online z komunikatami o fotoradarach oraz informacje o statusie pojazdu.
W przypadku profesjonalnego zarządzania flotą pojazdów rozwiązanie telematyczne “Opel Connect” z usługą “Free2Move Fleet Services” umożliwia śledzenie położenia geograficznego pojazdu, optymalizację tras, monitorowanie obsługi i zużycia paliwa oraz udzielanie wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.
Nowy Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych marki Opel. Do końca bieżącego roku już wszystkie dostawcze Ople będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych do 2024 r.