Sportowe kompaktowe coupé jest teraz napędzane również całkiem nowym silnikiem CDTI 1.6, który nie tylko wyróżnia się dużą mocą, ale jednocześnie jest przyjazny dla środowiska.
W ten sposób nowa jednostka o mocy 100 kW/136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm staje się dostępna dla całej gamy modeli Astra. Silnik ten, zapewniający lepsze osiągi i wyższy moment obrotowy przy mniejszej pojemności skokowej, zastępuje starszą jednostkę napędową 1.7 CDTI. Astra GTC z nowym silnikiem będzie dostępna w sprzedaży w cenie od 85 750 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce uwzględniająca aktualną promocję w kwocie 6 000 zł).
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Silnik 1.6 CDTI spala 4,1 l oleju napędowego na 100 km i emituje 109 g/km CO2. Dzięki takim parametrom Astra GTC otrzymała w Niemczech ocenę efektywności energetycznej A.
Oszczędność to tylko jedna z zalet tej jednostki napędowej: dzięki swoim osiągom idealnie wpisuje się ona w sportowy charakter kompaktowego coupé. Najnowsza generacja tego wykonanego w całości z aluminium silnika z turbosprężarką posiada maksymalny moment obrotowy 320 Nm – o 20 Nm więcej niż jego dysponujący 130 KM poprzednik o pojemności 1,7 l.
Mimo mniejszej pojemności skokowej nowy cichy diesel osiąga także większą moc niż jego poprzednik. Dzięki dodatkowym 6 KM Astra GTC rozpędza się od 0 km/h do 100 km/h w 10,2 s i od 80 km/h do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 8,9 s, co starszej jednostce zajmowało10,5 s. Prędkość maksymalna to 198 km/h.
Opel odnowił rodzinę silników modelu Astra GTC w bardzo krótkim czasie. Szeroka gama składa się teraz z najsilniejszej jednostki w wersji OPC o mocy 206 kW/280 KM, bardzo silnego diesla 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, mocnego silnika 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 125 kW/170 KM i 147 kW/200 KM, a także supercichego silnika 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM.
Większy komfort dzięki niższemu poziomowi hałasu
Nowy silnik 1.6 CDTI jest standardowo wyposażony w funkcję Start/Stop wraz z systemem odzyskiwania energii hamowania. Silnik współpracuje z dopracowaną i ulepszoną ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, co gwarantuje najwyższy komfort zmiany biegów. Liczne usprawnienia w układach przeniesienia napędu i przekładni oraz w zakresie ich integracji w pojeździe zapewniają znaczną poprawę komfortu.
Wydajny i cichy silnik diesla jest pierwszą jednostką napędową w rodzinie Astry, która już teraz spełnia wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro 6, co czyni z niego najbardziej przyjazny dla środowiska silnik spośród wszystkich zbudowanych dotychczas przez Opla. Jest także najlepszy w swojej klasie pod względem poziomu emisji hałasu i drgań, co udało się osiągnąć dzięki optymalnie zaprojektowanym komponentom, wyjątkowo wydajnemu procesowi spalania z wielokrotnym wtryskiem i dodatkowym rozwiązaniom akustycznym.
Nowy silnik Opla 1.6 CDTI to najcichszy diesel w swojej klasie. Do jego wydajności i przyjazności dla środowiska przyczynia się także turbosprężarka VTG (z turbiną o zmiennej geometrii), wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego common rail oraz pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej (LNT). Zadaniem pochłaniacza LNT, umieszczonego przed filtrem DPF, jest wychwytywanie i wiązanie tlenków azotu (NOx) z gazów spalinowych – to rozwiązanie zarówno przyjazne dla środowiska, jak i pozwalające zaoszczędzić trochę miejsca.