OPEL: POZNALIŚMY CENY NOWEGO GRANDLANDA W POLSCE

Marka Opel podała ceny nowego Opela Grandlanda, który będzie dostępny z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi.

Nowy Opel Grandland świętował swoją światową premierę w Eisenach wiosną bieżącego roku. Publiczność mogła zobaczyć go z bliska po raz pierwszy podczas uroczystości zorganizowanych z okazji 125. rocznicy rozpoczęcia produkcji samochodów w Rüsselsheim.


Zobacz także:

ISUZU: PREMIERA SPECJALNEJ WERSJI D-MAX ARCTIC TRUCK W POLSCE
 

PREMIERY


 

Cena nowego Grandlanda Hybrid z 48-woltową technologią hybrydową zaczyna się od 144 900 zł (sugerowana cena cennikowa). Natomiast hybryda typu plug-in jest dostępna od 187 400 zł.

Grandland Electric będzie również oferowany z silnikiem elektrycznym o mocy 157 kW (213 KM) i momencie obrotowym 345 Nm z akumulatorem 82 kWh (pojemność netto), zapewniając zasięg do 582 km (WLTP1) bez lokalnej emisji w cenie od 218 900 zł (w wyższej wersji wyposażenia GS). Ponadto, elektryczny SUV będzie także dostępny z akumulatorem o pojemności 73 kWh (pojemność netto) i lokalnie bezemisyjnym zasięgiem do 523 km (WLTP1) w cenie już od 198 900 zł.

Nowy Grandland to pierwszy model Opla oparty na platformie STLA Medium. Akumulator o pojemności 97 kWh (pojemność netto), który będzie dostępny wkrótce pozwoli nowemu modelowi pokonać dystans około 700 km (WLTP1) bez przerwy na ładowanie. Wszystkie wersje Grandlanda mają jedną wspólną cechę: oferują liczne innowacyjne technologie, inteligentne funkcje i zrównoważone rozwiązania, a także oszałamiający wygląd jaki zapewnia charakterystyczny pas przedni marki Opel: 3D Vizor z podświetlanym logo Blitz. Prezentując przełomowy samochód koncepcyjny Opel Experimental, marka Opel pokazała jasną wizję swojej przyszłości, a nowy Opel Grandland już teraz urzeczywistnia wiele wizjonerskich innowacji.

SUV z praktycznymi rozwiązaniami

Panel przedni Vizor 3D z prezentującym się na samym środku podświetlanym logo Blitz natychmiast przyciąga wzrok, a stale podświetlany napis „OPEL” z tyłu stanowi wyraźną deklarację. Wizualne akcenty podkreślają sylwetkę największego SUV-a Opla. Nowy Opel Grandland mierzy 4,65 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości. W porównaniu do swojego poprzednika, jest o 173 mm dłuższy, o 36 mm wyższy i o 49 mm szerszy, co daje więcej przestrzeni w kabinie i zwiększa komfort podróży. Jego rozstaw osi wynoszący 2 795 milimetrów i mocno pochylona tylna klapa zwiększają dostępną przestrzeń. Pasażerowie w drugim rzędzie mają o 20 milimetrów więcej miejsca na nogi. Tylne siedzenia można złożyć w proporcjach 40:20:40, uzyskując w ten sposób przestrzeń bagażową o pojemności do 1645 litrów.

W kokpicie delikatnie nachylony w stronę kierowcy 10- lub 16-calowy ekran centralny i wysoko umieszczona konsola środkowa nadają sportowego charakteru. Za kierownicą umieszczono dyskretny, szeroki, w pełni cyfrowyzestaw wskaźników, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje. Wraz z wyświetlaczem projekcyjnym Intelli-HUD pozwala on kierowcy skupić się drodze i cieszyć się jazdą, unikając konieczności odrywania wzroku od drogi. Kierowca ma również możliwość uruchomienia trybu Pure. Pozwala on ograniczyć do minimum ilość treści wyświetlanych na zestawie wskaźników, wyświetlaczu head-up i ekranie centralnym, zapewniając lepszą koncentrację podczas jazdy nocą lub przy dużej prędkości. Zgodnie z typową tradycją Opla, często używane ustawienia, takie jak klimatyzacja, można również obsługiwać intuicyjnie za pomocą kilku pozostałych przycisków fizycznych.

Ergonomiczne fotele z indywidualnie regulowanymi podparciami bocznymi, posiadające atest „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („kampanii na rzecz zdrowych pleców”, czyli niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców), również zapewniają wygodną, a przede wszystkim bardziej zrelaksowaną jazdę. Ergonomiczna, opatentowana funkcja Intelli-Seat jest już dostępna w standardzie we wszystkich przednich fotelach. I zgodnie z podejściem Opla „Greenovation”, wszystkie obicia i tapicerka wnętrza wykonane są w 100 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu.

Praktyczne i innowacyjne rozwiązania, takie jak Pixel Box dostępny w standardzie w zależności od poziomu wyposażenia, również ułatwiają życie pasażerom, sprawiając, że ich podróż jest przyjemniejsza. Wykonany z podświetlanego, półprzeźroczystego szkła i wyłożony materiałem, element ten nie tylko zwiększa atrakcyjność wizualną konsoli, ale jest również bardzo funkcjonalny. Bezprzewodowa ładowarka do smartfona znajduje się za szybą, dzięki czemu urządzenia można ładować jednocześnie bezpiecznie je przechowując. Odłożony smartfon jest zawsze widoczny, więc mamy pewność, że nie zapomnimy o nim, wysiadając z samochodu. Schowki, takie jak kieszenie na telefon w oparciach przednich foteli lub duży schowek pod konsolą centralną, w którym znajduje się również gniazdo 12 V, to kolejne pomysłowe miejsca do przechowywania różnych przedmiotów podczas podróży.

Nowy, topowy i najmocniejszy SUV w gamie Opla jest wyposażony w szeroką gamę systemów wspomagania kierowcy, w tym automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania (Stop & Go), rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentne dostosowywanie prędkości i system antykolizyjny „In Crash Braking”. Parkowanie i manewrowanie ułatwiają także przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania z funkcją automatycznego czyszczenia oraz kamera Intelli-Vision 360 stopni zapewniająca widok wokół pojazdu. Nieoślepiające światła Intelli-Lux HD, które po raz pierwszy w nowym Grandlandzie składają się z aż ponad 50 000 elementów, zwiększają bezpieczeństwo jazdy w nocy.

„Greenovation” według Opla: zelektryfikowany, bez chromowanych elementów i z materiałami pochodzącymi z recyklingu

Marka Opel stosuje podejście „Greenovation”, wykorzystując we wnętrzu materiały pochodzące z recyklingu, rezygnując z elementów chromowanych i oferując wyłącznie zelektryfikowane układy napędowe. Podejście to jest korzystne nie tylko dla klimatu, ale także dla osiągów i zachowania na drodze nowego Grandlanda – pierwszego Opla, który korzysta z platformy Stellantis STLA Medium, zaprojektowanej specjalnie z myślą o modelach z napędem elektrycznym. Grandland Electric z akumulatorem o pojemności 73 kWh (pojemność netto), który będzie dostępny w cenie zaczynającej się już od 198 900 zł, oferuje zasięg do 523 km (WLTP1) między postojami na ładowanie. Za dodatkowe 20 000 zł Grandland Electric jest dostępny z akumulatorem 82 kWh (w wyższej wersji wyposażenia GS), zapewniając zasięg do 582 kilometrów (WLTP1). Akumulator o pojemności 97 kWh (pojemność netto) pozwoli wkrótce pokonać dystans do około 700 km (WLTP1) bez lokalnej emisji spalin. W przypadku konieczności naładowania Grandlanda, na publicznej stacji szybkiego ładowania za pomocą ładowarki o mocy 160 kW, naładowanie akumulatora do 80 procent pojemności zajmuje mniej niż 30 minut.

Alternatywnie, klienci będą mogli również wybrać wersję z 48-woltową technologią hybrydową. Kompaktowy system składa się z silnika benzynowego turbo o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM) i zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem (dostępna w cenie zaczynającej się od 144 900 zł). Hybryda plug-in oferuje moc 143 kW (195 KM) i moment obrotowy 350 Nm (w cenie 187 400 zł).

Nowy Opel Grandland będzie dostępny w wersji wyposażenia „Edition” i „GS”. Klienci mogą dodatkowo spersonalizować topowego SUV-a Opla za pomocą pakietów „Komfort”, „Tech” i „Nappa”.