OPEL: POPRAWA JAKOŚCI NOWYCH MODELI O 25 PROCENT W JEDEN ROK

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy jakość nowo wprowadzanych na rynek modeli Opla poprawiła się o 25 procent.

Jest to efekt zarówno standardów produkcyjnych zdefiniowanych przez firmę, jak i informacji zwrotnych przekazywanych przez klientów w pierwszym roku po zakupie. Opel Corsa i Opel Mokka, które niedawno miały swoje premiery, od samego początku charakteryzują się wysoką jakością wykonania. Dotyczy to zarówno wersji spalinowych, jak i z napędem w pełni elektrycznym.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Osiągnięta poprawa wynika z konsekwentnej realizacji przyjętego przez Opla celu, którym jest zerowa usterkowość. Aby go osiągnąć, firma z Russelsheim wprowadziła również nowe metody predykcyjnej analizy produkcji. Systemy prognozujące wykrywają moment, w którym pewne parametry zmieniają się w taki sposób, że mogłoby to prowadzić do błędów w produkcji, a następnie prewencyjnie interweniują. Efekt to przede wszystkim niedopuszczenie do wyprodukowania wadliwych części, a także zapobieganie zakłóceniom w produkcji i utrzymanie jednolicie wysokiej jakości.

W firmie Opel oraz w całej Grupie Stellantis wyznaczamy sobie ambitne cele jakościowe. Chcemy być pod tym względem numerem 1 wśród wielkoseryjnych producentów. Wszędzie tam, gdzie usterki są eliminowane, podnosimy jakość i zadowolenie klienta, a jednocześnie zmniejszają nam się koszty – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

W niemieckich zakładach w Russelsheim i Eisenach przejście na najnowszą platformę Grupy również przyczyniło się do dalszej poprawy. Strategia zunifikowanej platformy i ograniczenie zbędnej złożoności są ważnymi czynnikami sprzyjającymi wysokiej jakości i niezawodności pojazdów. W centralnych zakładach Opla w Russelsheim ruszyła właśnie seryjna produkcja nowej generacji modelu Astra. Pięciodrzwiowa Astra, a wkrótce także kombi Astra Sports Tourer, będą tam montowane z niemiecką precyzją. Wszystkie wersje Grandlanda są produkowane w Eisenach z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych. Potwierdza to także najnowszy raport TUV, w którym flagowy SUV Opla zajął znakomite 11. miejsce w ogólnej klasyfikacji obejmującej 128 modeli. Ponadto według statystyk awaryjności ADAC za 2022 r. modele Opla z różnych segmentów, od Grandlanda i Crosslanda po ADAM‑a, wyróżniają się niezawodnością wśród używanych samochodów.

Inżynierowie Opla skoncentrowali uwagę także na dalszym poprawianiu długookresowej jakości. W tym zakresie zintensyfikowano współpracę z dostawcami. Określając żywotność eksploatacyjną oraz standardy dla części i podzespołów, inżynierowie Opla stawiają na „solidność”. Oprócz przeprowadzania typowych badań zadowolenia klientów strażnicy jakości z Russelsheim analizują także recenzje i sugestie z forów internetowych i innych kanałów w mediach społecznościowych. Z tych źródeł korzystają również dealerzy Opla, którzy starają się jak najwcześniej ustalić, co z punktu widzenia klientów warto jeszcze poprawić. Każda informacja zwrotna jest traktowana poważnie i postrzegana jako okazja do podnoszenia jakości.