Po kilkuletniej przerwie pierwsze modele Opla dotarły do salonów wybranych dealerów w największych rosyjskich miastach.
Można już składać zamówienia na produkowanego w Eisenach sportowo- użytkowego Grandlanda X oraz na Zafirę Life.
Zobacz także:
Groupe PSA uruchomiła regularną produkcję rodzinnego vana Zafira Life w zakładach w Kałudze, około 200 kilometrów na południowy zachód od Moskwy. Na początku 2020 roku w Kałudze rozpocznie się również produkcja dostawczego Vivaro na rynek lokalny.
– Znaczący wzrost rentownego eksportu stanowi jeden z kluczowych filarów naszego planu PACE!. Powrót do Rosji dowodzi naszych postępów w tej dziedzinie. W nadchodzących latach będziemy stopniowo zwiększać nasze zaangażowanie w tym kraju. Będzie to polegało między innymi na poszerzeniu oferty produktów. Na najbliższe lata Opel planuje co najmniej jedną dużą premierę rocznie. Podobnie jak na każdym innym rynku naszym priorytetem jest rentowny wzrost przy wysokim poziomie zadowolenia klientów — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.
– Opel wraca do Rosji i jest to fantastyczny powrót. To świetnie, że możemy korzystać z zakładów w Kałudze i od razu ruszyć z produkcją lokalną. Cieszymy się, mogąc zaoferować rosyjskim klientom konkurencyjny produkt wysokiej jakości, oparty na najlepszych rozwiązaniach niemieckiej inżynierii — dodał Paul Willcox, dyrektor generalny w regionie Eurazji.
Niemiecka marka ma długą tradycję i cieszy się doskonałą reputacją w Rosji. Wracając na ten rynek, Opel wzmacnia obecność Groupe PSA w regionie Eurazji. To olbrzymi, strategicznie ważny i atrakcyjny rynek o dużym potencjale.
Początkowo z Oplem będzie współpracować 11 dealerów z największych rosyjskich miast: Moskwy, Petersburga, Stawropola, Rostowa, Riazania, Tiumeni i Niżnego Nowgorodu. Liczba ta podwoi się już w przyszłym roku, a w przyszłości będzie dalej zwiększana.
Zakrojona na szeroką skalę ofensywa eksportowa to jeden z filarów strategicznego planu PACE!, którego realizacja pomoże markom Opel i Vauxhall osiągnąć trwałą rentowność. Decyzja o ponownym wejściu na rynek rosyjski — z którego Opel wycofał się w czasie poważnego kryzysu gospodarczego w 2015 roku — jest częścią planu ukierunkowanego na rozwój marki zarówno w Europie, jak i na rynkach światowych.
Do połowy lat 20. na regiony poza głównym rynkiem europejskim powinno przypadać 10 procent wolumenu sprzedaży Opla.
Dążąc do osiągnięcia tego celu, marka będzie wzmacniać swoją obecność na rynkach eksportowych w Azji, Afryce i Ameryce Południowej, a do 2022 roku chce rozpocząć działalność na kolejnych ponad 20 rynkach. Na przykład od przyszłego roku producent będzie eksportował swoje pojazdy do Kolumbii i Ekwadoru.