Opel GT X Experimental stanowi zapowiedź przyszłości marki i stylu jej nowych modeli jako pełnoprawnego członka Grupy PSA. Charakteryzują go takie określenia, jak „niemieckość”, „przystępność” i „emocje”.
Samochód daje wyobrażenie jak będą wyglądały modele Opla w połowie lat 20 obecnego wieku. To pierwszy pojazd producenta z nową „twarzą”.
Zobacz także:
Nowy samochód koncepcyjny został zaprojektowany w stylu, który nazwaliśmy „kompasem Opla”, gdyż wyraźnie porządkuje on estetykę przodu wszystkich przyszłych modeli. Główną cechą stylu są dwie wyraźnie poprowadzone osie, które krzyżują się w punkcie wyznaczonym przez emblemat marki. Pierwsza oś to wypukłe przetłoczenie na masce silnika, zaś druga to linia świateł do jazdy dziennej z charakterystycznymi motywami skrzydła. W centrum znajduje się kultowy symbol błyskawicy.
– Musimy ściśle przestrzegać wartości naszej marki we wszystkim, co robimy. Takie podejście obowiązuje od pomysłu poprzez fazę rozwoju aż do wdrożenia nowego modelu oraz jest istotnym elementem naszego planu PACE!. Wizerunek i tożsamość naszej marki to nasza przyszłość. Dlatego poleciłem zespołom projektantów i inżynierów przygotowanie wizualizacji tych wartości w postaci samochodu koncepcyjnego. Tak powstał Opel GT X Experimental, którego światowa premiera odbędzie się jeszcze w tym roku — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.
Reflektory, światła do jazdy dziennej, kamery i czujniki systemów wspomagających kierowcę, a także sam znak „blitz”, są otoczone unikatowym elementem stylistycznym. Może on kojarzyć się z wizjerem w kasku motocyklowym, dlatego nazwany został „Vizor”. Właśnie motyw „Vizor” będzie nadawał nowy, wyrazisty, śmiały i przejrzysty wizerunek przyszłym autom marki.
– Coraz bardziej oczywiste staje się, że Opel uwalnia nowy potencjał. Zaledwie rok po wejściu w skład Grupy PSA i tylko dziewięć miesięcy od ogłoszenia naszego strategicznego planu PACE! znacznie poprawiliśmy efektywność i możemy z ufnością patrzeć w przyszłość. Niedawno mieliśmy przyjemność poinformować o zysku w wysokości 502 mln euro, 5‑procentowej marży oraz przepływach wolnych środków pieniężnych na poziomie około 1,2 bln euro za pierwszą połowę roku. Teraz z dumą mogę zdradzić pierwsze szczegóły koncepcyjnego Opla GT X Experimental. Jego styl wyraźnie odzwierciedla wartości naszej marki. Tradycyjnym cechom, takim jak niemiecka myśl techniczna, precyzja i jakość, będą towarzyszyć emocje i innowacyjne pomysły podsycające intensywność motoryzacyjnych wrażeń. GT X Experimental ma w sobie te wszystkie walory — wyjaśnił Michael Lohscheller.
Nowe auto zostanie zaprezentowane jeszcze w tym roku, zaś jego nazwa nawiązuje do wieloletniej tradycji koncepcyjnych samochodów Opla, które wyznaczały trendy. W 1965 roku producent z Rüsselsheim, jako pierwsza firma motoryzacyjna z Europy, zaprezentował model studyjny o nazwie Experimental GT. Kolejnymi kamieniami milowymi na drodze do GT X Experimental były Monza Concept (2013 r.) i GT Concept (2016 r.): w obydwu tych samochodach projektanci starali się dopracowywać wartości Opla i podkreślać takie kwestie, jak wydajność i estetyka czystej formy przy zachowaniu realistycznego wizerunku.
Zespół projektantów Opla stworzył nową stylistykę nadwozia i wnętrza, która znajdzie zastosowanie w przyszłych modelach.
– Jako marka jesteśmy dumni z niemieckich korzeni, ale chcemy też pokazać odważnego ducha współczesnych Niemiec. U podstaw filozofii stylistycznej Opla umieściliśmy zatem zarówno „śmiałość”, jak i „czystość”. Chcemy tworzyć fascynujące projekty, które będą się wyróżniać, ale bez przerostu formy nad treścią. Nowy samochód koncepcyjny doskonale oddaje te wartości i sygnalizuje założenia stylistyczne naszych przyszłych modeli — wyjaśnił Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.