Producent z Russelsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric.
Po kilkudziesięciu latach sukcesów kompaktowego bestsellera, uhonorowanego niedawno „Złotą Kierownicą 2022”, marka ze znakiem „Blitz” zaprezentowała pierwszą w pełni elektryczną seryjną Astrę. Ale to nie wszystko: wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.
Zobacz także:
MERCEDES-BENZ: NOWE MODELE KLASY A I B JUŻ W SPRZEDAŻY
Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy „Greenovation”, czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel. Równocześnie kontynuujemy naszą elektryfikacyjną ofensywę. Nowy Opel Astra Electric jest ważnym kamieniem milowym na drodze do pełnej elektryfikacji marki w Europie.
W przyszłości nabywcy Opla Astry będą mieli zatem jeszcze więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z błyskawicą w logo. Oprócz oszczędnych wersji spalinowych firma Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe. Wkrótce dołączy do nich w pełni elektryczna Astra Electric, na którą zamówienia można będzie składać od wiosny 2023 r.
Przyjemność z odpowiedzialnej jazdy: emocje, codzienna funkcjonalność i lokalna bezemisyjność
Nowy Opel Astra Electric i Opel Astra Sports Tourer Electric zelektryzują klientów. Podobnie jak wszystkie odmiany Astry wyróżniają się nie tylko śmiałem i przejrzystym wzornictwem, ale także odpowiedzialnymi osiągami. Nowa Astra Electric przekonuje czystą, lokalnie bezemisyjną przyjemnością z jazdy. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Ponadto o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można pędzić aż 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP1). Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora. Nowa Astra Electric zużywa tylko 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP3). Taka wydajność nie tylko zapewnia funkcjonalność w codziennym użytkowaniu, ale pozwala też oszczędzić czas na dłuższych trasach. Dotyczy to zarówno odmiany pięciodrzwiowej, jak i kombi Sports Tourer. Jednak nawet gdy trzeba będzie podładować akumulator, „tankowanie” prądu do elektrycznej Astry odbywa się niemal w sportowym tempie. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora w nowej Astrze Electric i Sports Tourer Electric jest bezpieczne i stabilne trzymanie się drogi.
Stylistyka wnętrza i nadwozia: intensywność wrażeń w Astrze Electric
Wnętrze wzmacnia pozytywne wrażenia z jazdy: ergonomiczne fotele Active Sport, z opcjonalną tapicerką z alcantary, zapewniają kierowcy i pasażerom Astry Electric typowy dla Opla najwyższy komfort siedzenia. Fotele z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz zdrowych pleców) gwarantują doskonałą stabilność boczną oraz mają szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji. Daje to kierowcy poczucie większej integracji z pojazdem i przekłada się na wyjątkowe wrażenia za kierownicą.
Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Najnowsza generacja interfejsu człowiek-maszyna prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można łatwo obsługiwać za dotknięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Rozwiązania te podnoszą bezpieczeństwo, podobnie jak najlepszy w swojej klasie system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z aż 168 segmentów LED.
Nowa Astra Electric już z zewnątrz obiecuje angażujące i dynamiczne wrażenia za kierownicą. Odważna i czysta stylistyka elektrycznej Astry obejmuje przedni pas Opel Vizor oraz usportowiony przedni zderzak montowany w każdej wersji wyposażenia. Wzrok przyciągają także standardowe 18‑calowe obręcze kół ze szlifem diamentowym lub lakierowane w całości na czarno. Pod tym względem Opel Astra Electric również wysyła jasny komunikat: w historii kompaktowych Opli otwiera się nowy rozdział – emocjonujący, elektryzujący i po raz pierwszy w pełni elektryczny.