OPEL I PARTNERZY DAJĄ PRZYKŁAD – POWSTANIE 1300 STACJI ŁADOWANIA

Opel-Ampera-e1

Rodzinne miasto Opla stanie się „miastem elektrycznym”. Rüsselsheim, Uniwersytet Ren-Men oraz Producent samochodów przymierzają się do rozbudowy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych.

W najbliższych miesiącach rozpocznie się instalacja około 1300 stacji ładowania w całym mieście. Przedsięwzięcie jest sponsorowane przez Federalne Ministerstwo Gospodarki.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Stacje będą zlokalizowane we wszystkich dzielnicach i strefach zabudowy mieszkalnej, na terenie obiektów firmy Opel, w kampusie Uniwersytetu Ren-Men, na osiedlach mieszkaniowych, na parkingach przy wybranych supermarketach i centrach handlowych oraz przy szpitalu miejskim (GPR). Ambitny projekt, na który partnerzy otrzymali oficjalne dotacje w łącznej wysokości 12,8 mln euro, będzie realizowany w wielu etapach do 2020 roku.

Na każdy publicznie dostępny punkt ładowania będzie wtedy przypadało 72 mieszkańców, co da największą gęstość stacji ładowania w stosunku do liczby mieszkańców nie tylko w Niemczech, ale w całej Unii Europejskiej. Ponadto kolejne 400 punktów ładowania zostanie zainstalowane na posesjach prywatnych, w tym 350 na terenie obiektów firmy Opel.

Dla porównania: Hamburg, który obecnie jest niemieckim liderem, jeżeli chodzi o infrastrukturę ładowania, ma 785 publicznie dostępnych punktów ładowania przy populacji liczącej 1,8 miliona (ranking miast Federalnego Stowarzyszenia Branży Energetycznej i Wodociągowej).

Opel-Ampera-e2

Wkład firmy Opel obejmuje przygotowanie parkingów, które zostaną wyposażone w 600 punktów ładowania oraz udostępnione mieszkańcom po zakończeniu prac. Marka zainstaluje też ładowarki przy 350 miejscach parkingowych przeznaczonych dla samochodów służbowych użytkowanych przez pracowników firmy.

– Opel będzie elektryczny! Ta deklaracja jest głównym filarem naszego strategicznego planu PACE!. W tym wszystkim ważna jest oczywiście rozbudowa infrastruktury ładowania w naszej centrali w Rüsselsheim. Jest to spójna kontynuacja naszej elektrycznej ofensywy — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Dzięki zaangażowaniu Uniwersytetu Ren-Men miasto Rüsselsheim stanie się laboratorium elektro- mobilności o nieporównywalnej skali w Niemczech. W ramach projektu badane będą kwestie techniczne, takie jak stabilność zaopatrzenia w energię i integracja sieci, a także aspekty społeczno- ekonomiczne, w tym zachowania związane z mobilnością.

Dane na temat zachowań użytkowników ładowarek umożliwią naukowcom prognozowanie przyszłego obciążenia sieci elektrycznej oraz pomogą im zidentyfikować poszczególne potrzeby kierowców samochodów elektrycznych. Oprócz nawet 20 punktów ładowania Uniwersytet Ren-Men zainstaluje także systemy magazynowania energii. Umożliwią one racjonalizację wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, a tym samym ograniczenie niezbędnej rozbudowy sieci.

– Prowadząc badania na potrzeby tego projektu, uniwersytet wnosi ważny wkład w urbanizacyjny rozwój Rüsselsheim. Wpisuje się to w nasze podejście, które zakłada dalsze wzmacnianie strategicznej roli uczelni w regionalnych systemach innowacji — powiedział prof. dr Detlev Reymann, rektor Uniwersytetu Ren-Men.