Ten anioł stróż jest po prostu fantastyczny!” — Charlotte Tyson chwali system OnStar, osobistego opiekuna kierowcy wprowadzonego przez firmę Opel w sierpniu 2015 roku.
Mieszkająca w Anglii Charlotte była jednym z pierwszych kierowców w Europie, którzy mieli okazję przekonać się, jak system automatycznie reaguje na sytuację awaryjną.
Zobacz także:
W październiku ubiegłego roku Charlotte jechała z wizytą do znajomych. Niestety doszło wówczas do wypadku — czołowego zderzenia z innym samochodem. W jej Corsie wystrzeliły poduszki powietrzne, dlatego pojazd automatycznie wysłał powiadomienie do opiekuna systemu OnStar — „anioła stróża” Charlotte. Operator powiadomił służby ratunkowe i pozostawał w kontakcie telefonicznym z Charlotte do momentu ich przybycia na miejsce zdarzenia.
Automatyczne reagowanie na zderzenie to jedna z wielu innowacyjnych funkcji systemu Opel OnStar, który zwiększa wygodę prowadzenia pojazdu i zapewnia najlepszą łączność. W ramach systemu, obsługiwanego przez opiekunów, a nie automat zgłoszeniowy, można także zdalnie otworzyć drzwi pojazdu, przesłać cel podróży do pokładowego systemu nawigacji, odbierać e-maile z informacjami diagnostycznymi dotyczącymi samochodu oraz korzystać z punktu dostępu do Internetu 4G/LTE Wi-Fi (usługa niestety nie jest na razie oferowana na rynku polskim).
W ciągu niespełna dziewięciu miesięcy od uruchomienia systemu operatorzy odnotowali około 1,5 miliona interakcji z klientami kontaktującymi się z centrum obsługi przez telefon, aplikację mobilną lub przycisk OnStar. Obecnie co drugi nowy Opel w Europie wyposażony jest w moduł systemu OnStar.
Najpopularniejszą usługą jest aplikacja mobilna myOpel, którą dotychczas klienci uruchamiali na swoich smartfonach około 700 000 razy. Najchętniej używane funkcje tej aplikacji to jak dotąd zdalne zamykanie/ otwieranie drzwi, lokalizacja pojazdu przez Internet oraz uruchamianie klaksonu i miganie światłami. Użytkownicy aplikacji mogą także pobierać ważne dane dotyczące pojazdu, takie jak poziom oleju czy ciśnienie w ogumieniu, przesyłać trasę podróży do samochodowego systemu nawigacji oraz zarządzać pokładowym punktem dostępowym Wi-Fi, do którego można podłączyć nawet siedem urządzeń mobilnych.
Od uruchomienia systemu w ubiegłym roku operatorzy Opel OnStar odebrali około 300 000 zgłoszeń od klientów i wysłali ponad 150 000 e-maili z miesięcznymi raportami zawierającymi informacje diagnostyczne dotyczące pojazdów. Klienci logowali się do internetowego portalu Opel OnStar około 300 000 razy.
Opel OnStar zapewnia również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży wyposażonego w ten system pojazdu. W przypadku kradzieży samochodu Opel OnStar umożliwia ścisłą współpracę z policją w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. OnStar pozwala na wysłanie sygnału blokady zapłonu, który uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu, zgłoszonego jako skradziony.
Dotychczas dzięki systemowi Opel OnStar zlokalizowano i zwrócono właścicielom 15 pojazdów — nawet gdy do kradzieży doszło za granicą. Dominik Gamel padł ofiarą takiej kradzieży w Austrii. Natychmiast zgłosił ten fakt zarówno tamtejszej policji, jak i w systemie Opel OnStar. Astrę Dominika namierzono w sąsiednich Węgrzech. Współpracując z policją w obu krajach, operatorzy systemu OnStar pomogli w odzyskaniu samochodu i zwróceniu go właścicielowi w ciągu 24 godzin.
Opel OnStar jest dostępny we wszystkich modelach samochodów osobowych marki Opel: ADAM, KARL, Corsa, Astra, Meriva, Mokka, Cascada, Zafira Tourer i Insignia. Usługa Opel OnStar jest oferowana klientom w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, we Włoszech, w Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Szwajcarii oraz w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall OnStar. W sierpniu 2016 roku do listy tej dołączy kolejne 18 krajów.