Model Insignia ma swoich wiernych fanów – Opel przyjął już ponad 155 000 zamówień na swój flagowy samochód. Teraz auto dostępne jest z najnowszą wersją turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 litra.
Motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa zestawiony jest z sześciobiegową przekładnią manualną lub sześciobiegowym automatem.
Zobacz także:
Insignię Grand Sport, Sports Tourer lub Country Tourer z silnikiem 1.6 Direct Injection Turbo (średnie zużycie paliwa w zależności od wersji: 6,6– 6,7 l/100 km przy emisji CO2 153–145 g/km w cyklu mieszanym) można już zamawiać w salonach marki. Egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów oferują dodatkowy komfort dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu FlexRide.
Nowa czterocylindrowa jednostka rozwija moc maksymalną 147 kW/200 KM przy 5500 obr./min. i 280 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1650 do 4500 obr./min. W Insignii z sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną i napędem na przednie koła silnik 1.6 Direct Injection Turbo pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.
W celu ograniczenia emisji cząstek stałych benzynowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa został wyposażony w filtr cząstek stałych (GPF), zapewniający optymalną regenerację (tj. utlenianie cząstek gromadzących się w filtrze). Dzięki temu auto spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d‑TEMP, która wchodzi w życie od września 2019 roku dla wszystkich nowo rejestrowanych pojazdów.
Nowa Insignia jest atrakcyjna zarówno dla nabywców indywidualnych, jak i dla klientów dokonujących zakupów flotowych. Użytkownicy korzystają z licznych technologii, takich jak aktywny tempomat, matrycowe reflektory IntelliLux LED oraz ergonomiczne fotele z atestem stowarzyszenia Aktion Gesunder Rücken e.V.
W ofercie pojawią się także systemy multimedialne nowej generacji Multimedia i Multimedia Navi Pro. Opcjonalnie otrzymać można duży kolorowy ekran dotykowy o przekątnej do 8 cali, a także przejrzysty zestaw wskaźników, któremu może towarzyszyć opcjonalny wyświetlacz przezierny (head‑up) dostępny wraz z systemem Multimedia Navi Pro.
Ceny modelu z nowym silnikiem w Polsce zaczynają się od 119 100 zł za Insignię Grand Sport 1.6 Direct Injection Turbo z sześciobiegową przekładnią manualną.