Można już składać zamówienia na nowego Opla Movano. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 101 415 złotych za furgona z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony.
3,5‑tonowy model z przednim napędem w wersji L3H2, czyli z najdłuższym rozstawem osi, średnią wysokością nadwozia i przednim napędem jest dostępny od 108 813 zł.
Zobacz relacje:
Wszystkie wersje modelu są wyposażone w wysoce wydajne silniki wysokoprężne BiTurbo, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa i dużym momentem obrotowym. Movano, wraz z Combo Cargo i nowym Vivaro, tworzą ofertę lekkich pojazdów użytkowych marki.
Nowe auto po raz pierwszy posiada asystenta jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy świateł do jazdy dziennej LED, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu.
W Movano debiutują również opcjonalnie: tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu. Kamera umożliwia kierowcy obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym.
System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Dodatkowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa obejmują m.in. opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Oszczędne silniki
Oferta zespołów napędowych jest oparta silnikach wysokoprężnych BiTurbo o umiarkowanym zużyciu paliwa. Jednostki o pojemności 2,3 litra — z których każda spełnia normę emisji 6d-TEMP (pojazdy lekkie) lub Euro VId (ciężkie) — rozwijają moc 100 kW/136, 110 kW/150 KM i 133 kW/180 KM oraz w przypadku wersji ciężkich: 96 kW/131 KM, 107 kW/146 KM i 120 kW/163 KM.
Najmocniejsza jednostka wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Można wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. W drugim przypadku można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Pełna łączność i 22 schowki w kokpicie
W modelu wygospodarowano nawet 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra.
Nowością w ofercie systemów multimedialnych jest Navi 50 IntelliLink Pro. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Nowością w Movano jest też opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonów.
150 fabrycznych wariantów
Nowa stylistyka przodu sprawia, że Movano jest natychmiast rozpoznawalny jako przedstawiciel marki Opel. Samochód można zamówić w ponad 150 fabrycznych wariantach. Nowy furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.
Niskie koszty zapewnia wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 40 000 kilometrów lub dwóch lat, umiarkowanych cen części zamiennych i eksploatacyjnych oraz oszczędnych silników.