OPEL: NOWY CROSSLAND WJEDZIE NA POCZĄTKU 2021 ROKU



Już w salonach Opla wkrótce można będzie składać zamówienia na nowego Crosslanda. Pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów na początku 2021 roku.

Z nazwy modelu znika litera X. Oprócz zmian w wyglądzie wprowadzono modyfikacje podwozia i układu kierowniczego.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Oferta została uzupełniona o usportowioną wersję wykończenia GS Line+. Wyposażenie modelu wzbogaci się też o adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip.

Grill i reflektory tworzą jednolitą całość, optycznie poszerzając samochód. Pośrodku Vizora wyeksponowano logo marki z symbolem błyskawicy. Z tyłu nowe przyciemniane klosze świateł podkreślają charakterystyczny motyw skrzydeł, a nowa czarna błyszcząca tylna klapa (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że nowy Crossland wydaje się masywniejszy.

Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Nowe są sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona z przodu oraz belka skrętna w zawieszeniu na tylnej osi.

Nowa, atrakcyjnie cenowa wersja wyposażenia GS Line+ obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR dla kierowcy i pasażera z przodu, tylne światła LED oraz relingi dachowe. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i można ją przesuwać do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.

Można zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip, który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. Może pracować w pięciu różnych trybach: Normal / On-road, Snow (zimowy), Mud (błotny) i Sand (zapobiegający ugrzęźnięciu). ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h.

Kierowca i pasażerowie są dobrze skomunikowani dzięki systemom multimedialnym w wersjach Radio, Multimedia oraz najwyższej Multimedia Navi Pro z 8‑calowym kolorowym ekranem dotykowym.

Silniki

Można wybierać z oferty silników benzynowych i wysokoprężnych o pojemności skokowej 1,2 i 1,5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i silniki wysokoprężne o mocy 81 kW (110 KM) i 88 kW (120 KM) spełniają obecnie surowe normy emisji spalin Euro 6d.

Systemy wspomagające kierowcę

Adaptacyjne w pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem wiązki świetlnej zapewniają znakomitą widoczność po zmroku.

Najważniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowym Oplu Crosslandzie w skrócie:
– wyświetlacz projekcyjny (head-up);
– alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych;
– ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu emituje słyszalne i widoczne sygnały, jeśli zarejestruje niezamierzone opuszczenie pasa ruchu;
– wykrywania senności;
– ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu,;
– panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni;
– automatyczny asystent parkowania;
– tempomat z ogranicznikiem prędkości, wraz z funkcją rozpoznawania znaków.