Nowy Opel ADAM S produkowany w Eisenach (Niemcy) będzie kontynuował sukcesy modelu. Docelową grupę nabywców wersji „S” stanowią klienci, którzy od zwrotnego małego samochodu o długości zaledwie 3,71 metra oczekują sportowego zacięcia, a ponadto lubią wyprawy poza miejską dżunglę krętymi górskimi drogami.
„Małą rakietę” wyposażono w nowy, bardzo elastyczny silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM, specjalnie zestrojone sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy o sportowej charakterystyce, skuteczne hamulce OPC oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia.
Zobacz także:
Pod muskularnym i agresywnym, choć niepozbawionym elegancji nadwoziem kryje się ekskluzywnie wyposażone wnętrze z atrakcyjnymi, wyścigowymi akcentami. Samochód oferuje niezliczone opcje indywidualizacji, cyfrową łączność oraz wiele rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo, w tym nagradzany system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu.
Klienci, którzy chcą połączyć sportowe doznania “S” z urokiem muskularnego ADAMa ROCKS odnajdą je już wkrótce w modelu ADAM ROCKS S. Ten mały i bardzo zindywidualizowany crossover miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Amsterdamie i będzie dostępny w salonach pod koniec lata.
Dynamiczne osiągi bez względu na rodzaj drogi
W przeznaczonym do ADAMa S silniku 1.4 Turbo ECOTEC rozwijającym moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm na jeden litr pojemności przypada ponad 100 KM. Nowy turbodoładowany motor imponuje więc zrywnością na drugim i trzecim biegu, a płasko układająca się krzywa momentu obrotowego idealnie pasuje do dynamicznego stylu jazdy. Samochód wyposażony jest ponadto w 6‑biegową skrzynię o krótkich przełożeniach.
Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta — 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy, ale największe wrażenie ADAM S robi elastycznością: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje mu tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. System Start/Stop należy do wyposażenia standardowego tego samochodu. Liczne rozwiązania obniżające masę obejmują także żeliwny blok silnika. Samochód zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2 wynosi 139 g/km).
Styl i elegancja
Projektanci ADAMa S połączyli odważne, muskularne proporcje i dynamiczną sylwetkę z detalami typowymi dla nagradzanej koncepcji stylistycznej marki Opel. Szeroki rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm) sprawia, że auto świetnie się prezentuje, gdy stoi, i doskonale utrzymuje stabilność w czasie jazdy. Sportowy wizerunek wersji „S” podkreślono przednim spojlerem, spojlerami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystycznym tylnym spojlerem dachowym.
Jasne diodowe światła do jazdy dziennej z przodu mają kształt skrzydła. Ten sam motyw pojawia się w ostro zarysowanych czerwonych modułach tylnych lamp zespolonych, w których źródłem światła również są diody. Przygotowano aż 10 kolorów nadwozia — od białego „Saturday White Fever” poprzez bardziej ekstrawagancki żółty „James Blond” po czarny „I’ll be Black”. Można je łączyć z pięcioma kolorami dachu, w tym zarezerwowaną dla ADAMa S jaskrawą czerwienią „Red ‘n’ Roll”.
Wykończona wysokiej jakości materiałami kabina daje wyraz sportowym genom samochodu. Wnętrze jest przestronne, zwłaszcza dla osób zasiadających na przednich fotelach. Opcjonalny system multimedialny IntelliLink z 7‑calowym ekranem dotykowym został ulokowany w konsoli centralnej między kierowcą a pasażerem. Po podłączeniu do niego urządzenia z systemem operacyjnym Apple iOS można sterować wybranymi funkcjami poprzez polecenia głosowe Siri Eyes Free. Opcjonalnie dostępny jest również tuner DAB/DAB+.
Asystent parkowania
ADAM S może być wyposażony w zaawansowanego asystenta parkowania, który ułatwia manewry w mieście. Przy prędkości do 30 km/h system rozpoznaje wolne miejsce i automatycznie parkuje pojazd. Kierowca nie musi nawet dotykać kierownicy. System wyposażony w czujniki ultradźwiękowe mierzy równoległe lub prostopadłe miejsca parkingowe, oblicza tor ruchu pojazdu i automatycznie wprowadza ADAMa S na stanowisko. Kierowca steruje jedynie przyspieszeniem i hamulcami oraz zmienia biegi.
Zaawansowanemu asystentowi parkowania zawsze towarzyszy system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, który został nagrodzony przez Euro NCAP w kategorii zaawansowanych technologii zwiększających bezpieczeństwo. System ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu działa przy prędkości od 11 do 140 km/h.