Eisenach w Turyngii: 43 000 mieszkańców. Miejsce urodzenia Jana Sebastiana Bacha z zamkiem warownym Wartburg w tle. Mimo że jest tu wiele zabytków kultury i naturalnego piękna, Eisenach jest również znane z czegoś zupełnie innego — tradycji produkcji samochodów.
Fabryka Opel AG, gdzie produkowany będzie ADAM, stoi w idyllicznej dolinie Hörsel, której nazwa pochodzi od przepływającej przez nią rzeki. Obecnie fabryka pełna jest ekspertów przygotowujących się do rozpoczęcia produkcji Opla ADAM.
Razem z grupą 1 600 wykwalifikowanych pracowników Fesser przez ponad rok opracowywał drobiazgowy plan wprowadzania nowego produktu. Nie przeszkodziła mu nawet wciąż trwająca w fabryce produkcja bardzo popularnego modelu Corsa. Do tej pory fabrykę opuściły już miliony tych aut. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w przygotowanie linii produkcyjnej modelu ADAM. Wzniesiono nowe budynki oraz wprowadzono niezwykle nowoczesne rozwiązania usprawniające produkcję.
Zobacz także:
PARYŻ 2012: OPEL ADAM – MIEJSKI ODJAZD
Produkcja samochodu z tego segmentu w Niemczech to w branży samochodowej niebywałe wydarzenie. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się podjąć taką decyzję, przede wszystkim ze względu na duże doświadczenie pracowników fabryki i ich solidność.
Dzięki elastycznemu podejściu fabryki w Eisenach klienci będą się mogli cieszyć możliwościami spersonalizowania wyposażenia swojego samochodu. Będzie można wybierać spośród szerokiej gamy kolorystyki nadwozia i trzech różnych kolorów dachu. Dodatkowo od decyzji klienta będzie zależał również kolor wnętrza, detale wykończenia oraz inne wyjątkowe rozwiązania stylistyczne — w tym podświetlana diodami LED podsufitka imitująca rozgwieżdżone niebo.
Opel ADAM został dodatkowo wyposażony w zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym w całkowicie nowy pokładowy system informacyjno – rozrywkowy kompatybilny ze smartfonami (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS), który umożliwia korzystanie z aplikacji dostępnych w Internecie.
Opel ADAM będzie produkowany na dokładnie tej samej linii montażowej, której używano przy produkcji Corsy. Pierwsze pojazdy testowe zostały już zmontowane. Prototypowy samochód w czarno-białą szachownicę przez ostatnich kilka tygodni jeździł po Eisenach i okolicach, wywołując spore zamieszanie.
W centrum rozbudowy fabryki znajduje się nowa hala produkcyjna E100. Na przestrzeni 22 000 metrów kwadratowych spawa się i montuje różne elementy nadwozia i podwozia. Całkowicie nowe urządzenia spawalnicze stoją już na miejscu.
Nowa fabryka dysponuje również bezpośrednim dostępem do linii kolejowej, co znacznie ułatwia dostawy części. Ponadto zbudowano kilka dodatkowych stacji wyładunkowych dla ciężarówek — siedem z tyłu budynku i jedną z boku. Nowe centrum montażowe jest połączone z halą konstrukcji nadwozia oraz z końcową linią montażową. Dzięki temu składanie poszczególnych elementów odbywa się o wiele sprawniej.
Do modelu ADAM dostosowano również lakiernię. Linia wyposażona w niezwykle nowoczesną technologię robotyczną gwarantuje najlepszą z możliwych i najskuteczniejszą formę aplikacji lakieru niezależnie od stylu nadwozia.
Najnowszego Opla będzie można zamawiać po oficjalnej światowej premierze na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu (29 września – 14 października 2012 roku). Pierwsze samochody wjadą do salonów w styczniu 2013 roku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.