OPEL: NOWE WYCZYNOWE FOTELE DLA INSIGNII GSi

Opel-fote1

Fotele są tak samo charakterystyczne dla Opla jak znak „blitz” na atrapie chłodnicy. Producent z Rüsselsheim oferuje ergonomiczne siedziska z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) w szerokiej gamie swoich modeli.

Nowe rozwiązania, zapewniające doskonałe podparcie boczne i najwyższy komfort, debiutują teraz we flagowych sportowych modelach Insignia GSi oraz GSi Sports Tourer.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zintegrowany fotel w GSi ma wentylację, matę grzejną, funkcję masażu i regulację bocznych sekcji siedziska. Uzupełnieniem tych elementów jest wysokie oparcie ze zintegrowanym zagłówkiem zastosowane w najbardziej usportowionej odmianie modelu. Wzorcowy jest także sposób poprowadzenia pasa bezpieczeństwa na wysokości barku, co w przypadku sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami nie zawsze jest oczywiste. Klienci mogą wybierać między dwiema wariantami tapicerki z wysokogatunkowej skóry, a oparcia foteli są ozdobione dyskretnym logo GSi.

Opel-fote2

Długość i głębokość, siedzisko oraz kąt pochylenia oparcia foteli, których kontur przypomina kobrę królewską szykującą się do ataku, można regulować elektrycznie. W ten sam sposób reguluje się pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego (w 4 kierunkach) oraz boczne sekcje siedziska. Wszystkie ustawienia można zapisać w pamięci — jedynie głębokość siedziska wymaga manualnej regulacji. W siedzisko i oparcie wbudowano układ wentylacji i ogrzewania. Ponadto kierowca może włączyć masaż pleców.

Zazwyczaj producenci samochodów kupują typowo sportowe zintegrowane fotele u specjalistycznego dostawcy. W przypadku Opla Insignii GSi jest zupełnie inaczej. Centrum Rozwoju Technicznego ma kompetencje w projektowaniu konstrukcji. W Insignii nowej generacji zastosowano modułową koncepcję, uwzględniającą również możliwość montowania wyczynowych zintegrowanych foteli. We własnej konstrukcji marki nie brakuje też ciekawych rozwiązań stylistycznych: prowadnice pasów bezpieczeństwa osadzone w oparciu mają identyczny kształt, jak wloty powietrza z przodu.

Podstawowa struktura wyczynowych foteli również pochodzi od Opla. Główne elementy stalowe są produkowane w fabryce w Kaiserslautern. Sportowe siedzisko w obecnej od kilku lat na rynku Corsie OPC ważył 28 kilogramów. Nowy zintegrowany fotel wraz ze wszystkimi mechanizmami zwiększa masę Opla Insignii GSi tylko o 26 kilogramów.

Opel-fote3