OPEL: NOWE TRIO SUV-ÓW MARKI – GRANDLAND, FRONTERA I MOKKA

Dzięki nowym modelom Grandland i Frontera, a także nowemu Oplu Mokka, marka Opel oferuje najmłodsze trio SUV-ów na rynku, zapewniając odpowiedni model dla każdego gustu.

Od kompaktowej, jeszcze bardziej wyrazistej Mokki, po przyjazną rodzinie Fronterę i nowego, flagowego Grandlanda, każdy z tych SUV-ów jest już dostępny w sprzedaży, oferując mocne, wydajne i zelektryfikowane układy napędowe.


Zobacz także:

CUPRA: LEON VZ TCR DEBIUTUJE W USA NA TORZE DAYTONA
 

ROZMAITOŚCI


 

Każdy z trzech nowych modeli jest dostępny zarówno w wersji całkowicie elektrycznej, a tym samym lokalnie bezemisyjnej, jak i z wydajnym, oszczędnym napędem hybrydowym z technologią 48 V. Ponadto, Opel Grandland oferowany jest także jako dynamiczna hybryda typu plug-in. Klienci muszą jedynie zdecydować, który model i który napęd najlepiej odpowiada ich potrzebom.

Lokalnie bezemisyjna jazda: Nowy Grandland, Frontera i Mokka Electric

Nowy Opel Grandland zwraca uwagę nie tylko innowacjami, takimi jak nowy charakterystyczny pas przedni marki marki Opel: 3D Vizor z podświetlanym logo Opel Blitz i podświetlanym napisem OPEL z tyłu, a także nieoślepiającymi światłami Intelli-Lux HD czy praktycznym schowkiem Pixel Box do indukcyjnego ładowania smartfonów. Zdobywca prestiżowej „Złotej Kierownicy 2024” to również pierwszy model Oplem zbudowany na platformie STLA Medium. Klienci Grandlanda Electric mają już do wyboru dwa warianty elektryczne o mocy 157 kW (213 KM), które pozwalają Grandlandowi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 9 sekund i oferują zasięg odpowiedni zarówno na co dzień, jak i na dłuższe podróże.

Dzięki akumulatorowi o pojemności użytkowej 73 kWh, w pełni elektryczny SUV może pokonać do 523 kilometrów (WLTP1) między postojami na ładowanie. W modelu Grandland Electric GS z akumulatorem o pojemności 82 kWh zasięg wzrasta nawet do 582 kilometrów (WLTP1). Już wkrótce akumulator o pojemności 97 kWh umożliwi pokonanie nawet około 700 kilometrów (WLTP1) bez lokalnej emisji spalin. W przypadku konieczności naładowania Grandlanda, ładowanie do 80% pojemności akumulatora przy mocy ładowania do 160 kW na publicznej stacji szybkiego ładowania zajmuje mniej niż 30 minut.

Klienci poszukujący stylowego i indywidualnego, a jednocześnie bardziej kompaktowego SUV-a do jazdy po mieście i nie tylko, mogą zamówić nowego Opla Mokka Electric z silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM). Dzięki efektywnemu zagospodarowaniu przestrzeni inżynierom udało się zapewnić wzorowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora o pojemności 54 kWh. Oznacza to, że lokalnie można przejechać do 403 kilometrów (WLTP1) bez emisji spalin.

Dzięki temu, że akumulator został umieszczony pod podłogą, obniżony został środek ciężkości pojazdu, co sprawiło, że nowa Mokka Electric pewnie trzyma się drogi. A dzięki dostępnym natychmiast 260 niutonometrom momentu obrotowego, Mokka Electric zapewnia szybkie przyspieszenie już od momentu startu i mnóstwo przyjemności z jazdy.

Jednocześnie, nowa Mokka Electric oferuje najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy. Ten udoskonalony bestseller oferuje teraz w standardzie 10-calowy cyfrowy ekran informacyjny dla kierowcy oraz duży kolorowy ekran dotykowy. Jeśli nowa Mokka posiada zintegrowaną nawigację, aktualizacje map są wgrywane do systemu w trybie OTA.

Tak jak w Grandlandzie, dzięki ChatGPT (dostępne z Connected Navigation), system teraz może uczyć się i samodzielnie sugerować miejsca docelowe oraz wskazówki dotyczące trasy w oparciu o nawyki danego profilu kierowcy.

Nowy Opel Frontera wyróżnia się nie tylko jako wszechstronny SUV o solidnej konstrukcji, ale oferuje również liczne praktyczne rozwiązania we wnętrzu. Ten rodzinny samochód sprawia również, że codzienna jazda i wakacyjne wypady stają się przyjemnością. Zgodnie z podejściem Opla „Greenovation”, każdy Opel Frontera jest zelektryfikowany. Klienci, którzy chcą podróżować bez lokalnej emisji spalin, mogą już zamówić elektryczną Fronterę Electric z silnikiem o mocy 83 kW (113 KM) i akumulatorem o pojemności 44 kWh (pojemność użyteczna), który pozwala przejechać do 305 kilometrów (według WLTP1) bez konieczności ładowania. W wersji „long-range” nowa Frontera Electric będzie wkrótce w stanie pokonać nawet do 400 kilometrów (wstępny zasięg według WLTP1) bez postoju na ładowanie.

To, co najlepsze z obu światów: Grandland, Frontera i Mokka jako 48-woltowe hybrydy

Klienci, którzy preferują jazdę w trybie elektrycznym i oszczędność paliwa bez konieczności zmiany nawyków jazdy lub podłączania samochodu do punktu ładowania, mogą wybrać wersje hybrydowe z technologią 48 V. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia hybrydowa dostępna w modelach Grandland Hybrid, Frontera Hybrid i Mokka Hybrid oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW (136 KM) (w Frontera Hybrid dodatkowo dostępny jest silnik o mocy 74 kW/100 KM). Trzycylindrowy silnik został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM).

Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.

Klienci, którzy z kolei szukają trzeciego wariantu napędu elektrycznego znajdą to, czego szukają w nowym, topowej klasy SUV-ie Grandland. Nowy Grandland w wersji plug-in hybrid oferuje lokalnie bezemisyjny zasięg do 87 kilometrów (WLTP1). Moc systemowa 143 kW (195 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w połączeniu ze zelektryfikowaną siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową zapewniają ogromną radość z jazdy. Samochód z napędem na przednie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.