Opel zasadniczo odnawia swoją paletę silnikową. Dotychczasowe oferta jednostek napędowych zostanie zastąpiona trzema zupełnie nowymi rodzinami silników benzynowych i wysokoprężnych. Celem tej operacji jest uzyskanie pozycji lidera w branży nie tylko pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, ale także współczynnika momentu obrotowego oraz ograniczenia hałasu.
Produkcja w węgierskiej fabryce rozpocznie się pod koniec 2012 roku.
Pierwszy z nowo wprowadzanych silników to czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 598 cm3 zasilana w technice bezpośredniego wtrysku paliwa i wyposażona w system Start/Stop. Nowy silnik SIDI (spark ignition direct injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) ECOTEC będzie dostępny w odmianach o różnej mocy i montowany w kilku liniach pojazdów. Płynne przyspieszenie, moc, niski poziom emisji hałasu i niewielkie zużycie paliwa to główne atuty tych jednostek.
Postawiono także na wysoki moment obrotowy, a wynik 187,5 Nm z jednego litra pojemności to wartość, którą można postawić za wzór w segmencie produkowanych masowo silników benzynowych. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi 300 Nm i jest dostępny już przy 1 700 obr./min. Moc maksymalna 200 KM osiągana jest przy 4 700 obr./min. W porównaniu z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 poprzedniej generacji zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 13 proc.
– W ciągu zaledwie 12 miesięcy zamierzamy wprowadzić na rynek trzy zupełnie nowe generacje silników. To obrazuje tempo, w jakim wprowadzamy nowe produkty — mówi prezes Opla, Karl-Friedrich Stracke.
– Nasz nowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa to prawdziwy gigant pod względem momentu obrotowego” — wyjaśnia Thomas Johnen, dyrektor ds. silników benzynowych.
Pierwszy silnik Opla z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli „2.2 ECOTEC direct” o mocy 114 kW/155 KM, zadebiutował w Oplach Signum i Vectra w 2003 roku. Później był on montowany także w Zafirach i Astrach. W 2007 roku pojawiła się pierwsza wersja GT z turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0, 194 kW/264 KM). Rok później silnik ten trafił pod maskę Insignii i był dostępny we flagowym modelu Opla w dwóch wariantach: 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM. Nowa Astra OPC będzie napędzana najnowszą wersją tej jednostki, rozwijającą moc 206 kW/280 KM.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.