Nowy Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo, wyposażony w silnik o mocy 147 kW/200 KM, to najpotężniejszy kompaktowy samochód jednobryłowy na rynku. Moc zawdzięcza wysoko wydajnej wersji średniej wielkości silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim.
Zobacz także:
PREMIERY
Nowa jednostka 1.6 SIDI Turbo wyróżnia się nie tylko czystą mocą, ale także maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm (po włączeniu funkcji overboost) osiąganym w zakresie od 1 700 do 4 700 obr./min.
Moment obrotowy przy niskich obrotach zapewnia przyspieszenie i wyjątkową elastyczność. Płynna praca i niski poziom hałasu oraz drgań to kolejne mocne strony zaawansowanych silników Opla nowej generacji. Wydajna wersja silnika 1.6 SIDI Turbo to czwarta jednostka napędowa wprowadzona w Zafirze Tourer w ciągu 12 miesięcy.
Silnik 1.6 SIDI Turbo oferowany jest z sześcioprzekładniową, manualną skrzynią biegów charakteryzującą się płynną zmianą przełożeń. Połączenie nowego wydajnego silnika i płynniejszej, dynamiczniejszej skrzyni biegów zapewnia oczekiwane przez “dynamiczniejszych” klientów osiągi.
W modelu z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM zastosowano także zaawansowaną technologię tłumienia drgań zawieszenia FlexRide, jak również nowoczesne układy wspomagające, takie jak przednia kamera Opel Eye, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert i kamera cofania. Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe sprawiają, że prowadzenie Zafiry Tourer i podróżowanie nią jest jeszcze przyjemniejsze.
Ceny nowej Zafiry Tourer 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM są konkurencyjne i zostaną opublikowane na początku listopada.
Wyjątkowo płynna siła pociągowa
Nowy silnik 147 kW/200 KM 1.6 SIDI Turbo, czołowa jednostka oferowana w Zafirze Tourer, posiada imponujące parametry. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,9 sekundy i wyróżnia się elastycznością, przyspieszając na piątym biegu od 80 do 120 km/godz. w zaledwie 8,3 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/godz., a zużycie paliwa w cyklu łączonym – 7,0 l/100 km przy emisji 164 gramów CO2 na kilometr.
Sercem jednostki 1.6 SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który może wytrzymać ciśnienie spalania do 130 barów na cylinder. Został on wykonany z szarego odlewanego żelaza żeliwa, z aluminiową podstawą. W przeciwieństwie do wersji 125 kW/170 KM, w nowym modelu zastosowano inny typ tłoka i zmniejszono współczynnik kompresji z 10,5 do 9,5:1. Kolejne udoskonalenia wprowadzono w układzie dolotowym i wydechowym.
Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo o mocy 147 kW/200 KM to część ofensywy Opla w segmencie silników i jednostek napędowych. Tylko w 2013 r. Opel rozszerzył ofertę Zafira Tourer o model wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI (moc 143 kW/195 KM, moment obrotowy 400 Nm). Dostępne są także: jednostka wysokoprężna nowej generacji 1.6 CDTI uzyskująca 100 kW/136 KM i 320 Nm przy zużyciu paliwa zaledwie 4,1 l/100 km i emisji 109 gramów CO2 na kilometr oraz wersja 1.6 SIDI Turbo o mocy 125 kW/170 KM.
Poza szerokim wyborem jednostek benzynowych i wysokoprężnych w serii Zafira Tourer oferowane są także opcje z napędem alternatywnym – 1.4 LPG 103 kW/140 KM i 1.6 CNG 110 kW/150 KM.
O osiągach nowego potężnego samochodu rodzinnego Opla świadczą podwójne rury wydechowe umieszczone po prawej i po lewej stronie, z czerwonym napisem „turbo”, który z pewnością nie umknie uwagi osób przywiązujących wagę do szczegółów. Oferowany jest także układ tłumienia drgań zawieszenia FlexRide oraz wybór wielkości kół od 17 do 19 cali.
Wygoda „salonu na kołach”
Tourer łączy elegancki wystrój kabiny z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi zwiększającymi bezpieczeństwo i wygodę. Poza mechatronicznym układem jezdnym FlexRide do najciekawszych rozwiązań technologicznych należą systemy wspomagania kierowcy, takie jak układ Side Blind Spot Alert, kamera przednia drugiej generacji Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych i ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z aktywną regulacją zasięgu świateł Intelligent Light Ranging, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist i kamera cofania.
Uniwersalność Zafiry Tourer zapewnia układ Flex7 nowej generacji, którego częścią są fotele klubowe Lounge Seating – dzięki nim pasażerowie siedzący z tyłu mają dużo miejsca. Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie można złożyć na płasko; są one ponadto wyposażone w specjalny mechanizm pozwalający na położenie środkowego oparcia, które zamienia się w wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących z prawej i z lewej strony. Możliwość przesuwania pozostałych dwóch foteli w tył i w przód zapewnia dodatkowe miejsce na nogi, a dzięki przesunięciu do środka kabiny powstaje dodatkowe miejsce na ramiona – unikatowa innowacja w segmencie.