Opel wprowadza Zafirę-e Life czyli elektryczny samochód dla rodziny. Dostępny jest on z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi.
Produkowany jest w trzech wariantach długości, oferuje zalety „salonu na kołach”.
Zobacz relacje:
W większość wersji Zafira-e Life ma poniżej 1,90 metra wysokości i dzięki temu zapewnia dostęp do typowych garaży podziemnych. Opcja haka holowniczego umożliwia holowanie przyczep o maksymalnej nośności 1000 kg. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 260 Nm pochodzącemu z napędu elektrycznego, nowy pojazd oferuje wyższą wydajność niż większość elektrycznych pojazdów wielofunkcyjnych (MPV).
Elektronicznie ograniczona maksymalna prędkość do 130 km/h umożliwia jazdę autostradami przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu. Do wyboru są dwie wielkości akumulatorów litowo- jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh (zasięg do 330 km) lub 50 kWh (do 230 km, obydwa w cyklu WLTP).
Akumulatory składają się odpowiednio z 18 i 27 modułów. Umiejscowione pod przestrzenią ładunkową bez straty pojemności bagażnika względem wersji spalinowej, dodatkowo obniżają środek ciężkości, co korzystnie wpływa na stabilność na zakrętach i odporność na podmuchy wiatru. Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.
E-usługi OpelConnect
Ładowanie Zafiry-e Life jest proste: jest ona przystosowana do różnych opcji ładowania – za pomocą terminala Wall Box, szybkiej ładowarki lub w razie potrzeby nawet kabla do ładowania z domowego gniazdka. Przy użyciu publicznej stacji ładowania (100 kW) prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80 proc. stanu pojemności trwa tylko około 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh).
Opel oferuje pokładowe ładowarki, które zapewniają możliwie jak najkrótszy czas ładowania oraz długą żywotność akumulatora (objętego gwarancją na osiem lat / 160 000 km). W zależności od rynku i infrastruktury, Zafira-e Life jest standardowo wyposażona w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową o mocy 7,4 kW.
Dzięki funkcjom zdalnego sterowania OpelConnect, można korzystać ze swoich smartfonów, aby sprawdzić stan naładowania baterii lub zaprogramować klimatyzację i czas ładowania. Ponadto oferta „OpelConnect” sięga od eCall i połączeń awaryjnych po wiele innych usług, takich jak status i informacje o pojeździe. Nawigacja Online dostarcza informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Wersje Compact, Long lub Extra Long
Opel będzie oferował Zafirę-e Life w trzech długościach, dostępnych z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi. Compact (dostępny na początku 2021 r.) charakteryzuje się niewielkim promieniem skrętu (tylko 11,3 m), łatwością prowadzenia i opcjonalnymi, sterowanymi czujnikami, dwoma drzwiami przesuwnymi, które otwierają się elektrycznie za pomocą ruchu stopy.
Life „Long (podobnie jak Extra Long) ma o 35 cm dłuższy rozstaw osi – 3,28 m i tym samym więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Posiada również większą klapę tylną i łatwiejszy dostęp do załadunku/ rozładunku. Pojemność bagażnika najdłuższego z vanów wynosi około 4500 litrów.
Opel Zafira-e Life oferuje skórzane fotele, które umożliwiają pełną i łatwą regulację dla wszystkich wersji. Dostępne są w konfiguracji pięcio-, sześcio-, siedmio- lub ośmioosobowej. Składane oparcie przedniego fotela pasażera umożliwia transport przedmiotów o długości do 3,50 m. Składanie trzeciego rzędu foteli zwiększa pojemność bagażową Zafiry-e Life „Compact” do 1500 litrów (do poziomu dachu).
Demontaż tylnych foteli (równie łatwych do ponownego zamontowania) zwiększa całkowitą pojemność ładunkową aż do 3397 litrów.
Luksusowe wyposażenie Business VIP dostępne jest dla wersji z długim rozstawem osi – fotele z masażem i ogrzewaniem elektrycznym z przodu, cztery przesuwane skórzane fotele z tyłu, każdy z poduszką siedzenia o szerokości 48 cm. Pasażerowie VIP mogą więc również siedzieć naprzeciwko siebie i cieszyć się przestrzenią na nogi.
Zwiększanie bezpieczeństwa
Nowy, elektryczny MPV Opla jest wyposażony w liczne systemy wspomagania kierowcy. Kamera i radar monitorują obszar przed pojazdem. System rozpoznaje nawet pieszych przechodzących przez ulicę i może rozpocząć manewr hamowania awaryjnego przy prędkościach do 30 km/h. Tempomat pół- adaptacyjny dostosowuje prędkość do prędkości pojazdu jadącego z przodu, automatycznie zwalnia i w razie potrzeby może zmniejszyć prędkość do 20 km/h.
Asystent pasa ruchu i czujnik zmęczenia ostrzegają kierowcę, jeśli za kierownicą spędził zbyt wiele czasu i potrzebuje przerwy. Asystent świateł drogowych, który automatycznie wybiera światła drogowe lub mijania, włącza się powyżej 25 km/h. Unikalny w tym segmencie rynku jest również kolorowy wyświetlacz projekcyjny head- up, który pokazuje prędkość, odległość do poprzedzającego pojazdu i nawigację.
Czujniki ultradźwiękowe w przednim i tylnym zderzaku ostrzegają kierowcę o przeszkodach podczas parkowania. Obraz z kamery cofania pojawia się w lusterku wewnętrznym lub na 7,0-calowym ekranie dotykowym – w tym drugim przypadku z widokiem 180 stopni z lotu ptaka.
Duży ekran dotykowy jest dostępny z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy oferują integrację ze smartfonem. Dzięki systemowi OpelConnect, system nawigacji zawiera aktualne informacje o ruchu drogowym. Mocny system nagłośnienia jest dostępny we wszystkich poziomach wyposażenia. W najwyższej wersji pasażerowie cieszą się pierwszorzędną akustyką dzięki dziesięciu głośnikom.
Przyjmowanie zamówień rozpocznie się latem tego roku, a pierwsze dostawy będą w dalszej części tego roku.