Nowa Meriva jest zmodernizowana, oszczędniejsza, atrakcyjniejsza i bardziej komfortowa niż poprzednia. Prezentuje się ciekawie zarówno z zewnątrz, jak i w środku, dzięki czemu cieszy się powodzeniem klientów w każdym wieku.
Specjalna konstrukcja sprawia, że podczas wsiadania i wysiadania plecy nie są obciążone. To ważna cecha w przypadku pojazdu zaprojektowanego dla aktywnych, wciąż młodych duchem osób po pięćdziesiątym roku życia oraz dla młodych rodzin z dziećmi.
Zobacz także:
PREMIERY
Meriva jest pierwszym i jedynym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, któremu niemieckie stowarzyszenie Aktion Gesunder Rücken e.V. („Akcja na rzecz zdrowych pleców”) przyznało prestiżowy atest AGR za ergonomię.
Pokolenie 50+
Częścią przemian demograficznych jest stały wzrost populacji osób zaliczanych do tzw. Best‑Agers, czyli pokolenia 50+. Niektóre z nich właśnie zrealizowały swoje zawodowe marzenia i postanawiają kontynuować pracę, ale już na własny rachunek. Inne coraz większą część swoich dochodów przeznaczają na rekreację i wypoczynek, w tym podróże. Dlatego często zależy im na zapewnieniu sobie mobilności.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2013 r. średnia wieku nabywców nowych samochodów wynosiła 52,4 lata, a jeszcze w 1995 r. było to 46,1 lat. Według Centrum Badań nad Motoryzacją CAR przy Uniwersytecie w Duisburgu-Essen, co trzeci klient firmy motoryzacyjnej miał ponad 60 lat. Naukowcy przewidują, że w 2020 r. średnia wieku nabywców samochodów wzrośnie do 55 lat.
Opel Meriva nowemu cichemu silnikowi Diesla oraz systemowi multimedialnemu IntelliLink spełnia oczekiwania wszystkich.
Innowacyjny system FlexDoors
Najważniejszym elementem koncepcji ergonomicznej Merivy jest system FlexDoors. Drzwi w samochodach otwierają się zwykle pod kątem maksymalnie 68 stopni, natomiast w Merivie kąt otwarcia zarówno przednich, jak i tylnych drzwi ma aż 84 stopnie, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie wszystkim pasażerom. Jeszcze większą wygodę wsiadania i wysiadania na wąskim lub szerokim miejscu parkingowym zapewniają cztery pozycje otwarcia drzwi – w maksymalnej pozycji otwarte drzwi są prawie prostopadłe do samochodu. Kolejną zaletą FlexDoors jest możliwość wsiadania i wysiadania nawet w ciasnym miejscu parkingowym bez konieczności skręcania tułowia i wsuwania się przez wąską szczelinę, co odciąża kręgosłup. Wsiadając do samochodu, można przytrzymać się solidnych uchwytów znajdujących się w intuicyjnym położeniu na prawym i lewym słupku B. Wyższa pozycja kierowcy i pasażera na przednim fotelu zapewnia lepszą widoczność w każdą stronę.
Koncepcja wnętrza
Należący do standardowego wyposażenia system FlexSpace umożliwia szybkie przekształcenie kabiny z pięcio- na dwumiejscową. Nie ma przy tym potrzeby uciążliwego demontażu siedzeń. Standardowe przednie fotele w Merivie mają największy w tej klasie zakres regulacji – 240 mm do przodu/do tyłu oraz 65 mm w pionie.
Dzięki temu każda osoba, niezależnie od postury i wzrostu, może podróżować w wygodnej i odpowiedniej pozycji. Oprócz tego dostępne są również ergonomiczne fotele z atestem AGR i pełną regulacją, obejmującą dodatkowy mechanizm pochylania oparcia, dodatkowe podparcie kręgosłupa lędźwiowego, przedłużone siedzisko oraz zagłówki regulowane w czterech kierunkach. Dla zapewnienia większego komfortu w chłodne dni Meriva może być wyposażona w wielostopniowe podgrzewanie foteli oraz, jako jedyny samochód w swojej klasie, w podgrzewaną kierownicę. Kierowca nie musi więc prowadzić samochodu w rękawiczkach, co zwiększa bezpieczeństwo.
Wyższy komfort użytkowania zapewnia także asystent parkowania z czujnikami z tyłu i z przodu lub tylko z przodu pojazdu. W nowej Merivie znajduje się również kamera cofania. Na 7‑calowym ekranie systemu multimedialnego IntelliLink widać wszystkie przeszkody znajdujące się na parkingu. Opcjonalny układ doświetlania zakrętów – z reflektorami halogenowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej – dostosowuje kierunek światła do toru jazdy.
Maksymalna pojemność bagażnika z płaską podłogą to aż 1500 litrów. W Merivie dostępne jest także jeszcze jedno pomysłowe rozwiązanie transportowe: rekomendowany przez AGR, przyjazny dla pleców bagażnik rowerowy FlexFix. Na tylnym bagażniku zmieszczą się dwa rowery o łącznej masie do 40 kg. Z FlexFix można skorzystać w każdej chwili, gdyż jest on zintegrowany z tylnym zderzakiem Merivy, z którego wysuwa się jak szuflada.
Nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink
Nowa Meriva została wyposażona w supernowoczesny multimedialny system IntelliLink zapewniający bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Na dużym 7‑calowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy, czytelny i wygodny interfejs graficzny. System jest wyposażony w moduł Bluetooth, umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk i posiadający funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB. Nawigacja oferowana w opcjonalnych systemach Navi 650 i Navi 950 IntelliLink działa szybko i precyzyjnie. W tej ostatniej punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. W jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji, nie odrywając w tym czasie rąk od kierownicy.
Silniki
Nowa Meriva jest dostępna z nową gamą silników, obejmującą jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz przystosowane do spalania skroplonego paliwa gazowego (LPG). Nowością jest silnik Diesla 1.6 CDTI, charakteryzujący się imponująco niskim zużyciem paliwa, bardzo dobrymi parametrami ekologicznymi, a także znakomitą kulturą pracy, w tym wyjątkowo niskim poziomem hałasu.
Nowe manualne skrzynie biegów o obniżonym tarciu, towarzyszące silnikom benzynowym, na LPG i wysokoprężnym, zapewniają większy komfort zmiany przełożeń. Ponadto z silnikami benzynowymi 1.4 Turbo w wersjach 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM montowana jest jeszcze bardziej podnosząca komfort prowadzenia skrzynia sześciobiegowa o obniżonym tarciu wewnętrznym.