Nowy Opel Insignia Sports Tourer świetnie nadaje się także do holowania przyczepy. Bagażnik w nowym kombi ma pojemność nawet 1665 litrów, a wszystko to, co się do niego nie zmieści można przewieźć inaczej.
Holowanie ułatwiają nie tylko takie rozwiązania, jak składany hak holowniczy, program stabilizacji przyczepy i zaawansowany napęd na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego, ale także asystent ruszania pod górę, kamera 360° lub kamera cofania oraz ośmiobiegowa automatyczna przekładnia.
Zobacz także:
Niezbędnym wyposażeniem do wygodnego holowania przyczepy jest składany hak holowniczy ze zintegrowanym złączem elektrycznym, dostępny opcjonalnie w Insignii Grand Sport i Sports Tourer. Program stabilizacji przyczepy, pomagający zapobiegać jej rozkołysaniu w czasie jazdy, znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowania zespołem pojazdów.
System stabilizacji toru jazdy ESP rozpoznaje ruchy przyczepy i porównuje je z nieustannie dostarczanymi danymi z uwzględnieniem predefiniowanych limitów. W przypadku wykrycia kołysania przyczepy powyżej określonego poziomu w ciągu milisekund rozpoczyna się zmniejszanie prędkości i selektywne hamowanie kół aż do przywrócenia stabilności. Intensywność działania programu stabilizacji przyczepy rośnie w przypadku zwiększonego kołysania, w celu ustabilizowania całego zespołu.
Długi rozstaw osi nowej ISports Tourer (2829 mm, czyli o 92 mm więcej w porównaniu z poprzedniczką) również przyczynia się do poprawy komfortu jazdy i właściwości jezdnych, a inteligentny napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego zapewnia optymalną przyczepność na każdej nawierzchni. W zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy.
Podstawą optymalizacji właściwości jezdnych jest mechatroniczne zawieszenie FlexRide, które błyskawicznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego. Moduł sterujący zmienia także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport.
Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowe auto może holować przyczepę o masie do 2200 kg (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm (zużycie paliwa 8,7 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 199 g/km).
Współpracuje on z zupełnie nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Insignia Sports Tourer w takiej konfiguracji (bez przyczepy) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sek. i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.
Duże lusterka boczne w nowej Insignii Sports Tourer bardzo ułatwiają cofanie, na przykład w trakcie manewru ustawiania przyczepy podłodziowej na pochylni. Dodatkową pomocą poprawiającą widoczność jest opcjonalna kamera cofania lub kamera 360°. Z chwilą włączenia biegu wstecznego kamera cofania zaczyna przekazywać obraz strefy za pojazdem na dotykowy ekran systemu IntelliLink w konsoli środkowej.
System czterech kamer pozwala natomiast uzyskać widok 360° pojazdu z góry. Standardowy asystent ruszania pod górę zapobiegnie przed stoczeniem się pojazdu po pochylni na przystani w chwili, kiedy po rozładowaniu przyczepy kierowca przenosi stopę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.
Składany hak holowniczy, gdy nie jest potrzebny, można schować pod tylny pas.