OPEL: NOWA INSIGNIA BĘDZIE MIAŁA NOWE REFLEKTORY INTELLILUX LED

opel-matryc1

Matrycowe reflektory IntelliLux LED następnej generacji pojawią się na rynku w 2017 roku w nowym Oplu Insignia. Stanowić one będą udoskonaloną i bardziej zaawansowaną wersję technologii oświetlenia.

A zadebiutowała ona przecież stosunkowo niedawno – w zeszłym roku w modelu Astra. Nowe światła oferują dodatkowe funkcje zapewniające jeszcze lepszą widoczność po zmroku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Matrycowe reflektory IntelliLux LED, które zadebiutowały w nowej Astrze składają się z 16 segmentów diod LED — po 8 z każdej strony pojazdu — i automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze.

Już tworząc Monzę Concept (debiut podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w 2013 roku), fachowcy od oświetlenia w firmie Opel zastanawiali się nad sposobem dopasowania innowacyjnej matrycowej technologii oświetlenia do ultrawąskich reflektorów Insignii następnej generacji. Wsparciem dla nich był błyskawiczny rozwój oświetlenia diodowego. W okresie prac nad Astrą, rozmiary diod LED zmniejszały się, a ich moc rosła.

opel-matryc2

Inżynierowie Opla wykorzystali te nowe zalety, umieszczając w reflektorach nowej Insignii, inspirowanych właśnie studyjnym modelem Monza Concept, dwa razy więcej segmentów diodowych (32) niż w Astrze. Większa liczba segmentów diodowych pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła. W rezultacie adaptacyjne reflektory generują więcej jaśniejszego światła.

– Od użytkowników Astry wiemy, jak bardzo cenią sobie zalety matrycowych reflektorów IntelliLux LED. Teraz, wraz z nowym Oplem Insignią, wprowadzamy na rynek drugą generację tej przełomowej technologii, jeszcze bardziej zaawansowaną i oferującą nowe funkcje poprawiające widoczność po zmroku — mówi Ingolf Schneider, kierownik działu technologii oświetlenia zewnętrznego w Grupie Opel

Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie zaopatrzyli reflektory w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu. Kolejną cechą poprawiającą widoczność jest oświetlenie punktowe zintegrowane IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów.

Reflektory automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi.