Wkrótce Opel po raz pierwszy zaoferuje nową Corsę z 48-woltową technologią hybrydową.
System ten składa się z akumulatora litowo-jonowego, który jest ładowany automatycznie w określonych warunkach jazdy oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra i mocy 74 kW/100 KM lub 100 kW/136 KM, które zostały specjalnie zaprojektowane na potrzeby napędów hybrydowych. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.
Zobacz także:
CUPRA: ATECA W SPECJALNYM WARIANCIE TRIBE EDITION
Wydajna, przyjemna w prowadzeniu i przyjazna dla użytkownika 48-woltowa technologia hybrydowa 48V idealnie nadaje się do nowego Opla Corsy. W porównaniu z niezelektryfikowaną Corsą 1.2 o podobnych parametrach, wyposażoną w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (zużycie paliwa według cyklu WLTP: 5,5-5,4 l/100 km; 125-122 g/km CO2, oba w cyklu mieszanym), nowa Corsa Hybrid o mocy 74 kW/100 KM z technologią 48V (zużycie paliwa w cyklu WLTP1: 4,7-4,6 l/100 km; 106-102 g/km CO2, oba w cyklu mieszanym) może zaoszczędzić prawie 1,0 l/100 km paliwa (około 15 procent), a także zmniejszyć emisję CO2.
Bezproblemowo: silnik benzynowy i elektryczny działają razem lub oddzielnie
W codziennej jeździe po drogach miejskich i pozamiejskich, silniki benzynowy i elektryczny Opla Corsy Hybrid pracują razem lub oddzielnie w taki sposób, aby zoptymalizować zużycie energii i osiągi. System ten oferuje więc korzyści przede wszystkim podczas jazdy w ruchu miejskim.
Silnik elektryczny umożliwia również jazdę Oplem Corsą w trybie w 100% elektrycznym na odcinku do jednego kilometra przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy (np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim) i wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. podczas ruszania z miejsca. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie akumulatora 48V, wchodzącego w skład układu hybrydowego. Akumulator przechowuje również energię odzyskaną przez system hamowania rekuperacyjnego.
Nowy Opel Corsa z układem hybrydowym 48V: idealny wybór do jazdy po mieście i przedmieściach
Nowy Opel Corsa z technologią hybrydową 48V to idealny samochód dla osób, które poruszają się głównie po mieście i korzystają z auta do dojazdów do pracy. Najnowocześniejsza technologia jest przystępna i łatwa w obsłudze; spodoba się również klientom, którzy po raz pierwszy chcą doświadczyć radości z jazdy elektrycznej, bez konieczności ładowania w stacji ładującej. Kompaktowa technologia hybrydowa 48V obejmuje:
– Nową generację trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra opracowanych specjalnie z myślą o technologii hybrydowej i spełniających normę emisji spalin Euro 6.4. Oba silniki, pierwszy o mocy 74 kW/100 KM i drugi o mocy 100 kW/136 KM generują maksymalną moc przy 5500 obr./min i rozwijają maksymalny moment obrotowy wynoszący odpowiednio 205 Nm i 230 Nm przy 1750 obr./min. Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa, nowe silniki pracują w cyklu Millera, umożliwionym dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii, która zwiększa osiągi przy niskich obrotach oraz systemu zmiennych faz rozrządu.
– Nową zelektryfikowaną, sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów zaprojektowaną specjalnie do wykorzystania w technologii hybrydowej. Zmiana biegów bez przerywania momentu obrotowego pozwala na szybsze przyspieszenie, zapewniając jednocześnie wyższy komfort jazdy. W obudowie skrzyni biegów umieszczono również silnik elektryczny, falownik DC i ECU (elektroniczna jednostka sterująca skrzyni biegów), optymalizując wymiary całości i masę układu napędowego oraz zapewniając doskonałe właściwości jezdne.
– Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi, połączony ze skrzynią biegów i wytwarzający moc maksymalną 21 kW/28 KM i maksymalny moment obrotowy 55 Nm.
– Rozrusznik-generator napędzany paskiem, który w połączeniu z silnikiem elektrycznym służy do uruchomienia zimnego silnika spalinowego. Rozrusznik-generator umożliwia także szybkie i bezproblemowe ponowne uruchomienie silnika podczas jazdy.
– Akumulator litowo-jonowy 48V o pojemności 432 Wh, zamontowany pod lewym przednim fotelem. Takie położenie nie tylko zapewnia optymalny rozkład masy i dobrą dynamikę jazdy, ale także pozwala zachować pełną pojemność bagażnika.
– Dwie instalacje elektryczne: instalację niskiego napięcia 12V zasilającą wyposażenie samochodu (np. elektryczne szyby, system informacyjno-rozrywkowy) oraz instalację o napięciu 48V do zasilania układu hybrydowego.
Wraz z wprowadzeniem układu hybrydowego 48V, nowy Opel Corsa oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, od całkowicie elektrycznych, przez hybrydowe, po oszczędne silniki spalinowe, nie mając sobie równych w segmencie małych samochodów. Technologia hybrydowa to również dodatkowy impuls dla trwającej ofensywy Opla w zakresie elektryfikacji, w ramach której do końca 2024 r. marka z logo „Blitz” zaoferuje co najmniej jeden model z napędem elektrycznym w każdej linii modelowej. Natomiast od 2025 r. wszystkie nowe modele marki Opel będą w pełni elektryczne.