Tor wyścigowy czy miejska dżungla — nowy Opel Corsa OPC radzi sobie jednakowo. Na Nürburgring i w godzinach szczytu — najszybsza wersja modelu nowej generacji łączy styl sportowca ze przystosowaniem do codziennego użytkowania.
Światowa premiera modelu będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym – Geneva International Motor Show (5–15 marca 2015 r.).
Zobacz także:
Zgodnie z tradycją OPC, flagową wersję Corsy można natychmiast rozpoznać jako samochód firmowany przez Opel Performance Center. Wyczynowa Corsa wyróżnia się nowym, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem, a także nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej sportowej krewniaczki Corsy, czyli Astry OPC.
Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki auta. Dynamicznie wyprofilowane nadkola współgrają z odważnie zaprojektowanymi nakładkami na progi, które z kolei płynnie łączą się z tylną częścią samochodu. Również z tyłu uwagę przyciąga bezkompromisowy sportowy styl Corsy OPC. Spojler zamontowany na klapie bagażnika jest dostępny w dwóch wariantach: jako standardowy, subtelny element tyłu nadwozia lub w bardziej ekstrawaganckiej wersji, która wytwarza jeszcze większą siłę dociskającą tylną oś pojazdu.
Tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor to kolejne sportowe detale, które pełnią zarówno funkcję estetyczną, jak i akustyczną, zwłaszcza po wciśnięciu pedału przyspieszenia.
Sportowy klimat panuje również we wnętrzu pojazdu. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro, zapewniające odpowiednie podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą kierownica, dźwignia zmiany biegów OPC oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Nie mogło oczywiście zabraknąć bogatego wyposażenia z zakresu łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel będzie dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów, w tym z urządzeń z systemami Apple iOS i Android, na pokładzie Corsy OPC.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 KM i do 280 Nm
Pod maską nowej generacji Corsy OPC znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM. Rrozwija on maksymalny moment obrotowy 245 Nm w przedziale 1900–5800 obr./min. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji (w ekskluzywnej Nürburgring Edition maksymalny moment był dostępny dopiero od 2250 obr./min), dzięki czemu samochód stał się dużo bardziej elastyczny przy niskiej prędkości obrotowej.
Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Mimo sportowych osiągów zużycie paliwa jest umiarkowane i wynosi 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km).
Sportowe zawieszenie FSD
W celu zapewnienia optymalnego przeniesienia mocy na drogę inżynierowie firmy Opel nawiązali współpracę ze specjalistami z firmy Koni, aby zaprojektować zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping (FSD) umożliwia dopasowanie charakterystyki resorowania do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością, a wysokim komfortem jazdy. Odpowiednio skalibrowano także inne elementy zawieszenia.
W porównaniu z mniej „drapieżnymi” wersjami modelu, Corsa OPC jest zawieszona o 10 mm niżej. Najnowsze systemy elektronicznego sterowania umożliwiają wybór różnych trybów pracy elektronicznego programu stabilizacji (ESP) i systemu kontroli trakcji (TC). W trybie „Competition” kontrola trakcji jest wyłączona, a ESP pozwala na bardziej ekstremalną jazdę. Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP.
Zoptymalizowano również charakterystykę układu kierowniczego. Standardowe opony Michelin 215/45 R17 o wyczynowych parametrach gwarantują doskonałą przyczepność. W układzie hamulcowym, dostosowanym do potrzeb OPC, zastosowano tarcze o średnicy 308 mm na przedniej osi.
Pakiet wyczynowy
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem wyczynowym. Obejmuje on mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18‑calowe koła z zapewniającymi doskonałą przyczepność oponami Michelin i jeszcze bardziej sportową charakterystykę zawieszenia. W skład pakietu wchodzą także wyczynowe hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi, gwarantującymi optymalną skuteczność hamowania.
Pakiet wyczynowy sprawia, że Corsa OPC staje się prawdziwym sportowcem, który poradzi sobie zarówno w miejskiej dżungli, jak i na torze wyścigowym. Konstruktorzy modelu zdawali sobie sprawę, że Corsa OPC będzie użytkowana także w ruchu miejskim, ale w trakcie standardowych testów OPC na Nürburgring Nordschleife przekonali się, że sprosta ona wyzwaniom najtrudniejszego toru na świecie.
Nowy model obejrzymy już podczas International de l’Automobile IAA w Genewie.