OPEL: NOWA CORSA OFERUJE SZEROKIE MOŻLIWOŚCI

2019 Opel Corsa

Kilkanaście dni po prezentacji wersji wyposażonej w napęd akumulatorowy, Opel zapowiada Corsę z klasycznymi silnikami spalinowymi, które zostały unowocześnione i oferują lepszą dynamikę.

Sprzedaż pięciodrzwiowego samochodu o długości 4,06 m rozpocznie się już wkrótce.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Sportowe wrażenie nowego samochodu podkreśla lekka konstrukcja i nisko osadzony fotel kierowcy. Ponadto auto charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego. Inżynierowie dopracowali również zawieszenie i układ kierowniczy. Równie atrakcyjnie prezentują się zaawansowane systemy wspomagające, innowacyjny system multimedialny i świetny stosunek ceny do osiągów.

Opel-Corsa-n2

Sportowa stylistyka nowej Corsy kojarzy się z dynamiką — zwłaszcza w egzemplarzach z dwukolorowym nadwoziem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości pozytywnie wpływa na właściwości jezdne i dynamikę.

W modelu Corsa, po raz pierwszy w tym segmencie, dostępna jest także ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o wysokiej kulturze pracy.

Przyjmowanie zamówień na nowego Opla Corsę na polskim rynku rozpocznie się już wkrótce. Oprócz w pełni elektrycznej Corsy-e, którą już można zamawiać, dostępne będą również samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w wersji Edition, Elegance i typowo sportowej GS Line.

Nowe silniki

Zupełnie nowa oferta silników Corsy szóstej generacji ma na celu zaoferowanie równowagi między efektownością a przyjemnością z jazdy. Nowe motory cechuje znacznie zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin przy zachowaniu podobnej mocy.

Opel-Corsa-n3

Ulepszenia wprowadzono już w podstawowym silniku 1.2 o mocy 55 kW (75 KM) — zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg NEDC wynosi 4,1 l/100 km, a emisja 94– 93 g/km CO2 (NEDC). Wyższe osiągi oferuje rodzina silników trzycylindrowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa — również o pojemności skokowej 1.2. Jednostki wytwarzają moc 74 kW (100 KM) lub 96 kW (130 KM).

Zużycie paliwa wynosi odpowiednio 4,4– 4,2 l/100 km przy emisji 137– 121 g/km CO2 w cyklu mieszanym NEDC. Nawet najmocniejsza wersja silnikowa 96 kW (130 KM), która nie ma swojego wcześniejszego odpowiednika charakteryzuje się umiarkowanymi wstępnymi wartościami zużycia paliwa i emisji (4,6– 4,5 l/100 km; 105– 103 g/km).

Wysoka sprawność i dynamiczne osiągi to cechy charakterystyczne nowych silników benzynowych. Turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy już przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy silnika 1.2 o mocy 74 kW wynosi 205 Nm; o mocy 96 kW – 230 Nm. Co najmniej 95 procent maksymalnego momentu obrotowego powstaje przy prędkości obrotowej w zakresie od 1500 do 3500 obr./min..

Opel-Corsa-n4

Poprawa sprawności w całym zakresie obrotów znajduje swoje odzwierciedlenie w osiągach: prędkości maksymalne to 208 km/h (96 kW) i 188 km/h (74 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pierwszej z wymienionych wersji to 8,7 sek.

Oprócz silników ulepszenia układu napędowego obejmują również skrzynie biegów. Podstawowy silnik o mocy 55 kW (75 KM) jest standardowo wyposażony w pięciobiegową przekładnię manualną. W przypadku jednostki napędowej o mocy 74 kW (100 KM) można wybierać między sześciobiegową przekładnią manualną a ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Kierowcy mogą zmieniać biegi samodzielnie manetkami przy kierownicy.

Silnik 1.2 Direct Injection Turbo 96 kW (130 KM) jest łączony zawsze z ośmiostopniową przekładnią automatyczną.

Do trzech silników benzynowych dołączył teraz żwawy silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 74 kW (102 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm (3,3–3,2 l/100 km, 87–85 g/km CO2). Układ redukcji emisji, który składa się z pasywnego katalizatora utleniającego/ absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF), zamontowano jako pojedynczy, kompaktowy moduł jak najbliżej silnika.

Opel-Corsa-n5

Zwolennicy elektro- mobilności mogą oczywiście zamówić Corsę-e.

Oprócz żwawych silników o dużej mocy, do znakomitej dynamiki Corsy przyczynia się również jej lekka konstrukcja. Najlżejsza wersja kolejnej generacji modeli nie przekracza nawet sugestywnej granicy 1000 kg. Pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu.

Zaawansowane systemy wspomagające

W nowym aucie oferowane są liczne technologie i systemy wspomagające. Adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia. System rozpoznawania znaków drogowych lub radarowy tempomat adaptacyjny oraz sterowana czujnikami ochrona boczna oferują wzmocnienie bezpieczeństwa.

Ten ostatni system ostrzega o zagrożeniu zetknięcia boków samochodu z przeszkodami (np. słupkami, ścianami) podczas manewrów wykonywanych z prędkością poniżej 10 km/h. W ofercie znajdują się również systemy monitorowania martwego pola z boku oraz różne systemy wspomagające parkowanie — od pilota parkowania aż po panoramiczną kamerę cofania 180°. Debiutuje też asystent pasa ruchu.

Opel-Corsa-n6

Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje m.in. systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7–calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna będzie także nowa usługa telematyczna OpelConnect. Navigation Online przekazuje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Do wyboru: sportowa GS Line i komfortowa Elegance

Nowa Corsa oferowana będzie w czterech wersjach wyposażenia. W wersji podstawowej systemy wspomagające obejmują na przykład system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, inteligentny tempomat, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. Wersje powyżej podstawowej, trzy linie wyposażenia skierowane są do różnych grup klientów o odmiennych oczekiwaniach.

W wersji Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposażenia dodatkowego, Elegance ma zapewnić jak największy komfort, a GS Line oferuje dodatkowe opcje sportowe.

Opel-Corsa-n7

GS Line oferuje portowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu oraz aluminiowe sportowe pedały, czarną podsufitkę i czerwone elementy ozdobne na desce rozdzielczej. Jest rozpoznawalna dzięki chromowanej rurze wydechowej i sportowo wyglądającym zderzakom z przodu i z tyłu.

W trybie Sport układ kierowniczy i przepustnica reagują jeszcze dynamiczniej. Inne najważniejsze cechy stylistyki obejmują słupek B w błyszczącym czarnym kolorze oraz różne opcje personalizacji, w tym szeroki wybór kół, całkowicie cyfrowy kokpit, skórzane fotele lub nadwozie z kontrastującym dachem w kolorze czarnym lub białym.