Opel Cascada jest obecnie dostępny także z silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo w wersji o mocy 147 kW/200 KM. Turbodoładowana jednostka nowej generacji to flagowy silnik w ofercie tego modelu.
Dzięki funkcji overboost rozwija on imponujące 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najmocniejsza Cascada w wersji Cosmo z podstawowym wyposażeniem kosztuje 126 200 złotych.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Wśród nowych opcji znalazły się między innymi dwa nowe kolory nadwozia z kolekcji przygotowanej na 2014 r. Do dotychczas oferowanych dziesięciu lakierów dołączyły elegancka szmaragdowa zieleń (Emerald) i klasyczny odcień srebra (Magnetic). Ponadto wysokiej jakości miękki dach tego całorocznego kabrioletu, otwierający się nawet w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h w ciągu 17 sekund, można teraz zamówić w jeszcze jednym, czwartym kolorze — Khaki Grey. W kokpicie Cascady zainstalowano supernowoczesny, przyjazny dla użytkownika i szybki system multimedialny IntelliLink. Dzięki niemu kierowca i pasażerowie mogą połączyć swoje smartfony z samochodem.
200 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego dzięki funkcji overboost, prędkość maksymalna 235 km/h — oto osiągi Cascady z silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo z rodziny jednostek napędowych Opla nowej generacji. Silnik miał światową premierę w kabriolecie Opla na tegorocznych targach IAA i można już na niego składać zamówienia. Silnik to jedna z zaprojektowanych od nowa czterocylindrowych jednostek z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ten drugi w kolejności nowy wariant jest najmocniejszym z silników Opla o pojemności 1,6 litra. Wyposażona w niego Cascada wyróżnia się wzorcową elastycznością, przyspieszając od 80 do 120 km/h w zaledwie 9,2 sekundy na piątym biegu. Mimo tak imponujących osiągów ten średniej wielkości kabriolet spala tylko 6,7 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 wynoszącej 158 g/km).
Nowy silnik 1jest flagową jednostką napędową Cascady, dostępnej obecnie z czterema różnymi silnikami benzynowymi. Oprócz niego w ofercie są też silniki 1.4 o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM oraz 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 125 kW/170 KM. Dostępne silniki wysokoprężne to dwulitrowy turbodiesel o mocy 121 kW/165 KM oraz również dwulitrowy BiTurbo CDTI rozwijający moc 143 kW/195 KM. Obydwa silniki zużywają zaledwie 5,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emitują CO2 w ilości 138 g/km, dzięki czemu z powodzeniem spełniają wymagania niemieckiej klasy efektywności energetycznej A.
Nowe kolory nadwozia i dachu oraz systemem IntelliLink
Nowe kolory nadwozia podkreślają mocną, a jednocześnie elegancką sylwetkę samochodu. Klienci mają teraz do wyboru także wyrafinowaną perłową zieleń (Emerald) oraz dwuwarstwowy lakier metalizowany srebrny (Magnetic), dzięki któremu Cascada prezentuje się szczególnie atrakcyjnie zwłaszcza latem. Opel uzupełnił także paletę kolorów dachu. Wysokiej klasy miękki dach, zapewniający wyjątkowo skuteczną izolację termiczną i akustyczną, można teraz zamówić w jednym z czterech kolorów. Najnowszy jasny odcień nosi nazwę Khaki Grey.
Wraz z systemem IntelliLink nowej generacji najnowocześniejsza technologia multimedialna z szybką i przyjazną dla użytkownika nawigacją oraz ze sterowaniem głosem wkracza do kokpitu Cascady. Łatwą obsługę gwarantuje siedmiocalowy kolorowy monitor wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlany jest także obraz z opcjonalnej kamery cofania. Moduł Bluetooth umożliwia podłączenie telefonu i strumieniową transmisję dźwięku, a najlepiej wyposażona wersja systemu Navi 950 IntelliLink ma zapisane w pamięci mapy całej Europy.
Zaktualizowane mapy wprowadza się do pamięci urządzenia przez złącze USB. Kierowca może również polecić systemowi odczytywanie na głos przychodzących wiadomości tekstowych. Oprócz własnego systemu sterowania głosem IntelliLink obsługuje także funkcje rozpoznawania mowy zainstalowane w smartfonie.