Opel informował, że dyrektor generalny Grupy, Karl-Thomas Neumann, przedstawi nową Astrę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (17–27 września 2015 r.).
Obecnie można zobaczyć tylko prototypowe egzemplarze w pełnym kamuflażu, ale nowy model będzie się wyróżniać stylistyką, najwyższą efektywnością i innowacyjnymi rozwiązaniami.
Zobacz także:
Karl-Thomas Neumann określił nowe priorytety rozwoju 11. generacji kompaktowego Opla, który jako samochód zaprojektowany od podstaw jest pojazdem dużo bardziej wydajnym pod każdym względem. W nowym modelu efektywnie wykorzystano przestrzeń: mimo zmniejszonych wymiarów nadwozia w kokpicie nowej Astry jest dużo więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów. Inżynierowie odpowiedzialni za opracowanie nowej Astry znacznie zredukowali także masę samochodu.
Przyczyniło się to do poprawy jego zwrotności oraz niezwykle korzystnie wpłynęło na zużycie paliwa. Neumann potwierdził też, że w ramach największej ofensywy zespołów napędowych w historii firmy Opel nowe Astry będą wyposażane tylko w najbardziej zaawansowane silniki nowej generacji.
Kompaktowe Kadetty i Astry, których wyprodukowano dotychczas ponad 24 miliony, stanowią podstawę portfolio marki Opel od czasu, kiedy pierwszy egzemplarz takiego pojazdu opuścił taśmę montażową.
– Każda generacja Kadetta zapewniała osobistą mobilność milionom ludzi na całym świecie, a w kolejnych generacjach Astry firma Opel stosowała rozwiązania znane z pojazdów wyższej klasy, wprowadzając je do bardziej przystępnego segmentu kompaktowego. Każda edycja podnosiła poprzeczkę pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności. Nowa Astra po raz kolejny wyznaczy standardy w klasie kompaktów. Będzie to jeden z pierwszych modeli Opla z unikatowym systemem łączności internetowej Opel OnStar, który zapewni pomoc i kontakt ze służbami ratunkowymi przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku — powiedział dr Neumann.