OPEL: NOWA ASTRA SPORTS TOURER BĘDZIE DOSTĘPNA JAKO HYBRYDA PLUG-IN

Produkcja najnowszej generacji Astry hatchback już trwa w zakładach w Russelsheim. Teraz czas na odmianę kombi, czyli nową Astrę Sports Tourer

Nowość rynkowa będzie dostępna z dwoma wersjami napędu hybrydowego typu plug-in, jako pierwsze zelektryfikowane kombi niemieckiego producenta. Nowa Astra Sports Tourer kontynuuje udaną tradycję Opla w segmencie kompaktowych kombi, którą około 60 lat temu zapoczątkował Kadett Caravan, pierwszy przedstawiciel tej klasy w ofercie niemieckiej marki.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Oprócz napędu elektrycznego pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też bardzo oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W przypadku wersji hybrydowej plug‑in początkowo dostępny będzie zespół o łącznej mocy 133 kW (180 KM), a później dołączy do niego wersja o mocy 165 kW (225 KM). Zużycie paliwa według WLTP1 w zależności od wersji napędu wynosi 5,9-1,1 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 133-25 g/km. Astra Sports Tourer kontynuuje również ofensywę elektryczną Opla, gdyż już w 2023 r. do oferty dołączy wersja z napędem w pełni elektrycznym.

Funkcjonalność: praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą „Intelli-Space”

Praktyczna i nowa Astra Sports Tourer, której wymiary zewnętrzne to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) przy progu bagażnika znajdującym się na wysokości około 600 mm, wzmacnia reputację Opla jako lidera w segmencie samochodów kombi i jest kolejnym przykładem wysokich kompetencji marki w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie wydłużony rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm wobec poprzedniego modelu i +57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback).

Bagażnik nowej Astry Sports Tourer oferuje nawet około 600 litrów użytecznej pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i do 1634 litrów po ich złożeniu. Zmieści się w nim zatem nawet kontener ze średniej wielkości psem. Ponadto po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga części bagażowej jest zupełnie płaska. Nawet w wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą ustawny bagażnik ma odpowiednio ponad 516 lub 1553 litrów pojemności.

W pojazdach napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi przestrzeń bagażową optymalizuje opcjonalna ruchoma podłoga „Intelli-Space”. Jej położenie można łatwo regulować jedną ręką, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Dla jeszcze większej wygody roletę osłaniającą zawartość bagażnika można schować pod ruchomą podłogą „Intelli-Space” niezależnie od tego, czy jest ona zamontowana wyżej czy niżej.

Nowa Astra Sports Tourer z podłogą „Intelli-Space” ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Pomysłowe schowki – dostępne zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia – zapewniają miejsce na zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy. Można więc po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Oczywiście tylna klapa otwiera się i zamyka automatycznie w reakcji na ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Śmiała i przejrzysta stylistyka: Astra Sports Tourer jest pierwszym kombi Opla z motywem Vizor i dwukolorowym nadwoziem

Wraz z pięciodrzwiową siostrzaną wersją hatchback, elegancka Astra Sports Tourer jest stylistyczną deklaracją Opla i pierwszym kombi tej marki zaprojektowanym zgodnie z koncepcją określaną jako śmiała i przejrzysta. Jednak mimo wszystkich emocji nowa Sports Tourer zachowuje atuty i funkcjonalność swoich poprzedników. Ponadto samochód będzie dostępny z opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem. Nowy model z dachem w kontrastującym kolorze wydaje się jeszcze smuklejszy i dłuższy.

Motyw Opel Vizor, stanowiący nowe oblicze marki, jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre przetłoczenie na masce silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane na skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”.

Doskonale oświetlona droga: unikatowe reflektory pikselowe Intelli-Lux LED

Vizor obejmujący cały przedni pas integruje elementy technologiczne, takie jak adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED i przednią kamerę. Nieoślepiający system złożony ze 168 elementów LED pochodzi z flagowych modeli Insignia i Grandland oraz jest wiodącym rozwiązaniem tego typu wśród samochodów klasy kompaktowej i średniej.

Szczególnie dynamicznie Astra Sports Tourer prezentuje się z profilu. Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass. Oś pionową wyznacza w tym przypadku centralnie umieszczone logo z błyskawicą oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania, zaś oś pozioma to mocno zwężone klosze tylnych lamp LED.

Innowacje we wnętrzu: w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel

Wnętrze to również ogromny stylistyczny skok do przodu, zgodnie z mottem „detoks na maksa”. W pełni cyfrowy interfejs HMI (człowiek-maszyna) kokpitu Pure Panel jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.

Kierowcę wspiera cały zestaw najnowocześniejszych asystentów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli‑HUD oraz system Intelli‑Drive.

Opracowane wewnętrznie przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają certyfikat niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V. / AGR). Maksymalnie ergonomiczne fotele są najlepsze w klasie pojazdów kompaktowych i oferują szeroką gamę opcjonalnych regulacji – od elektrycznego pochylania oparcia po elektropneumatyczną podporę lędźwiową. Wraz z tapicerką ze skóry nappa użytkownik otrzymuje fotel kierowcy i pasażera z funkcjami wentylacji i masażu oraz podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy.

W Polsce nowa Astra Sports Tourerod będzie dostępna od 107 900 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT).