Nowy Opel Astra jest nie tylko pierwszą zelektryfikowaną generacją tego modelu, ale także oferuje najnowsze technologie w klasie kompaktowej, które wcześniej były dostępne tylko w droższych samochodach.
Na szczególną uwagę zasługuje – ze względu na połączenie wzbudzającego emocje wzornictwa z maksymalną funkcjonalnością – najnowsza generacja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED.
Zobacz także:
System pochodzący z flagowych modeli Insignia i Grandland jest wyjątkowym wyposażeniem w klasie kompaktowej. Tworzy go 168 aktywnych segmentów LED (po 84 na każdy reflektor), które precyzyjnie dostosowują wiązkę światła do warunków jazdy, bez oślepiania innych użytkowników drogi.
Dzięki pikselowym reflektorom Intelli-Lux LED kierowcy nowego Opla Astry mają najlepszą ze wszystkich widoczność w nocy – powiedział szef działu technologii oświetlenia, Ingolf Schneider. To przykład szeroko dostępnej, najwyższej inżynierskiej precyzji w niemieckim wykonaniu.
Oświetlenie klasy premium w samochodzie kompaktowym: reflektory pikselowe Intelli-Lux LED z trzyrzędową matrycą
Pod wąskim kloszem reflektora nowej Astry znajduje się trzyrzędowa matryca płynnie realizująca następujące funkcje:
– W strefie bliskiej dolny rząd pikseli nieustannie dostosowuje kierunek wiązki światła z uwzględnieniem profilu pokonywanych zakrętów.
– Kolejny rząd precyzyjnych i równie szybko reagujących pikseli zapewnia optymalny zasięg w strefie do granicy światła i ciemności.
– Funkcja matrycowa dosłownie „wycina” pojazdy poprzedzające i nadjeżdżające z przeciwka, w ciągu milisekund wygaszając odpowiednie piksele ze środkowego i górnego rzędu. Reszta obszaru przed samochodem jest nadal w pełni oświetlona. Oznacza to, że dla kierowcy Astry zawsze jest „widno jak w dzień”, ale bez oślepiania innych uczestników ruchu. Znaki drogowe czy zwierzęta na poboczu wyłaniają się z ciemności wcześniej niż w przypadku konwencjonalnego oświetlenia. Pozwala to kierowcy zareagować szybciej i wcześniej.
Stylistyka i technologia w jednym: Opel Vizor jako platforma technologiczna
Reflektory pikselowe IntelliLux LED nowej Astry wraz ze światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami są zintegrowane z Opel Vizor. To unikatowe oblicze marki jest zatem nie tylko wyrazistym elementem stylistycznym, ale także platformą technologiczną.
Najnowsza generacja Astry, z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback oraz jako Astra Sports Tourer, kontynuuje długą tradycję oferowania innowacji w przystępnej cenie szerokiej rzeszy klientów. Poprzednia generacja Astry („Europejski Samochód Roku 2016”) już w 2015 r. wprowadziła pionierski system matrycowych reflektorów Intelli-Lux LED do klasy kompaktowej.