Technologie i rozwiązania w przystępnych cenach — taki ambitny cel wyznaczyła sobie firma Opel, przystępując do prac nad nową Astrą.
Dzięki temu nowy model jest lekki i zwrotny, a za sprawą zaawansowanych silników posiada zużycie paliwa i emituje znacznie mniej dwutlenku węgla. Cenę podstawowej wersji modelu, który na rynku pojawi sie na jesieni, ustalono na poziomie 17 960 euro.
Zobacz także:
OPEL ASTRA – NOWE SZCZEGÓŁY I ZDJĘCIA
Nowa podstawowa jednostka napędowa Astry — trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM — w wersji z technologią Start/Stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów Easytronic 3.0 zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 96 gramów na kilometr. Nowy Opel jest pierwszym samochodem kompaktowym opcjonalnie wyposażonym w oświetlenie zewnętrzne oparte na matrycach LED oraz w system Opel OnStar. Będzie on montowany standardowo w wyższych wersjach wyposażenia Dynamic i Innovation, a przez pierwszy rok korzystanie z niego będzie bezpłatne.
Użytkownicy nowej Astry będą mieli do dyspozycji także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Nowy R 4.0 z 7‑calowym ekranem dotykowym oraz możliwością integracji z licznymi funkcjami smartfona przez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto będzie dostępny standardowo od wersji Enjoy. Kolejnym ciekawym elementem wyposażenia są ergonomiczne fotele nowej generacji, przetestowane i certyfikowane przez niezależną niemiecką organizację AGR (Kampania na rzecz zdrowych pleców).
Lekkie materiały i odpowiednie procesy produkcyjne sprawiają, że nowa Astra jest lżejsza o co najmniej 120, a nawet 200 kilogramów w porównaniu z analogiczną wersją modelu poprzedniej generacji.
SILNIKI
Silnikiem podstawowym będzie trzycylindrowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, znana już z ADAMa i Corsy. Nawet w połączeniu z konwencjonalną 5-biegową skrzynią manualną emisja CO2 wynosi tylko 99 g/km (zużycie paliwa: 4,3 l/100 km).
Zupełnie nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo rozwija moc 92 kW/125 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód z taką jednostką, systemem Start/Stop oraz 6‑biegową przekładnią manualną zużywa w cyklu mieszanym tylko 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2: 114 g/km). Wyraźnie poprawiły się też osiągi: samochód o mocy 150 KM potrzebuje o 4,3 sekundy mniej na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu.
Za podstawową Astrę z silnikiem Diesla trzeba zapłacić 20 260 euro, czyli o 1 100 euro mniej niż za podstawową wersję wysokoprężną obecnego modelu. Emisja CO2 w przypadku wszystkich wersji z 6‑biegową przekładnią manualną nie przekracza 99 g/km. Wśród wersji wyróżnia się samochód z silnikiem o mocy 81 kW/110 KM, zużywający zaledwie 3,4 litra oleju napędowego na 100 km (emisja 90 g/km).
Najmocniejsza wysokoprężna wersja nowej Astry jest napędzana silnikiem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM, wprowadzonym wiosną bieżącego roku (3,7 l/100 km – 99 kg/km). Osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje autu 9,6 sekundy, a od80 do 120 km/h na piątym biegu rozpędza się ono w 8,2 sek.
SYSTEMU MULTIMEDIALNE
Nowa Astra upowszechniania technologie z wyższych segmentów poprzez oferowanie ich w bardziej przystępnych cenach. Jest pierwszym modelem Opla z asystentem łączności i usług OnStar, podnoszącym bezpieczeństwo i komfort. Przez pierwsze 12 miesięcy abonenci będą mogli korzystać z usług bez dodatkowych opłat. Ponadto w nowej Astrze zadebiutują także systemy multimedialne IntelliLink nowej generacji.
Opel wprowadza też reflektory LED IntelliLux nowej generacji. Technologia umożliwia korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników drogi. Właściciele modelu otrzymają też szereg innych systemów wspomagających kierowcę. To m.in.: przednia kamera Opel Eye trzeciej generacji, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego.