OPEL: NOWA ASTRA ELECTRIC WAŻNYM KROKIEM DO ELEKTRYFIKACJI MARKI

Opel Astra po raz pierwszy w swojej długiej historii jest w pełni elektryczna.

Nowy Opel Astra Electric oferuje przyjemność prowadzenia połączoną z lokalnie bezemisyjną jazdą nawet na dłuższych trasach. Zasięg określony zgodnie z metodologią WLTP, wynosi do 418 km bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie. Nowa Astra Electric to nie tylko cichy, ale i lekki samochód, bowiem waży zaledwie 1 679 kilogramów. To duża zaleta, odczuwalna przy każdym naciśnięciu pedału gazu i na każdym zakręcie.


Zobacz także:

MAZDA: RUSZA SERYJNA PRODUKCJA MX-30 e-SKYACTIV R-EV
 

PREMIERY


 

Nowa Astra Electric zyskała wyrazistą i śmiałą stylistykę oraz topowe wyposażenie. W standardzie dostępne są liczne systemy wspomagania kierowcy. Ponadto system Intelli-Drive 2.0 z inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy i półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu jest dostępny jako opcja po raz pierwszy w modelu Astra z napędem elektrycznym. Wysoki komfort oferuje ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport z atestem AGR dostępny w standardzie, a w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel Pro z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami i systemem multimedialnym zapewnia najlepszą łączność i rozrywkę.

Klienci Opla Astry mogą teraz wybierać spośród większej liczby dostępnych jednostek napędowych niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z logo „Blitz”. Oprócz bardzo oszczędnych silników spalinowych, Astra jest już dostępna jako zelektryfikowana hybryda plug-in, również w przypadku topowej wersji w gamie, Astry GSe. W tym roku marka uzupełni swoją ofertę o w pełni elektryczną Astrę Sports Tourer Electric, pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.

Emocjonująca, wydajna, praktyczna: radość z jazdy połączona z odpowiedzialnością

Nowa Astra Electric zapewnia czystą przyjemność z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1 679 kg przyczynia się do uzyskania lepszej dynamiki jazdy. Ponadto, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można pędzić aż 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się efektywną konstrukcją, kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz zapewnia wysoki zasięg i krótki czas ładowania. Nowa, pięciodrzwiowa Astra Electric oferuje zasięg do 418 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy zgodnie z WLTP i zużywa zaledwie 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (WLTP). System hamowania rekuperacyjnego pozwala odzyskiwać energię podczas jazdy.

Ładowanie akumulatora Astry Electric do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Electric oferuje 352 litry pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1 268 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora jest obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu Astra Electric stabilnie trzyma się drogi, a kierowca siedzi w bardziej sportowej pozycji. Ponadto sztywność skrętną zwiększono o 31% w porównaniu z i tak już znakomitymi wartościami pozostałych odmian modelu Astra.

Opel Astra Electric GS: topowe wyposażenie i topowa stylistyka w standardzie

Dzięki sztywności skrętnej nadwozia i szerokiemu zastosowaniu rozwiązań w zakresie tłumienia hałasu, kierowca i pasażerowie podróżujący Astrą Electric mają zapewnione komfortowe warunki podróży. Na przykład laminowane szyby (oferowane w standardzie) skutecznie wyciszają wnętrze, zatrzymując hałas i odgłosy z zewnątrz. Ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport zapewnia kierowcom Astry Electric najwyższy komfort siedzenia. Fotel z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; „Kampania na rzecz zdrowych pleców”) gwarantuje doskonałą stabilność boczną oraz ma szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji.

Oferta systemów wspomagania kierowcy dostępnych w standardzie obejmuje m.in. system ostrzegania przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem przy niskich prędkościach i wykrywaniem pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, system wspomagania parkowania „Parkpilot” z przodu i z tyłu oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Swoją premierę świętuje, dostępny jako opcja, system Intelli-Drive 2.0, który koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i po raz pierwszy łączy je z inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy i półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, asystent kieruje Astrę Electric na wybrany pas ruchu za pomocą niewielkich ruchów kierownicą. Inteligentny układ dostosowania prędkości zapewnia – po potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Natomiast adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED Pixel Light złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.

W pełni cyfrowy Pure Panel przenosi kierowcę w świat nowoczesnego kokpitu. Wykorzystując zintegrowaną platformę Snapdragon Automotive Cockpit Platform firmy Qualcomm Technologies, system multimedialny Astry Electric oferuje ulepszoną grafikę, multimedia i funkcje komputerowego widzenia obrazu. Intuicyjny w obsłudze interfejs człowiek-maszyna (HMI) z dwoma dużymi 10-calowymi wyświetlaczami przedstawia wszystkie ważne dla kierowcy informacje, takie jak stan naładowania akumulatora lub zasięg i umożliwia, za pomocą jednego przycisku, sterowanie klimatyzacją. A dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu e-HUD i funkcji rozpoznawania języka naturalnego, oczy kierowcy są cały czas skupione na drodze.