Opel Astra z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BiTurbo zużywa według producenta 4,0 – 4,1 l/100 km oleju napędowego w cyklu mieszanym według NEDC przy emisji CO2: 106 – 109 g/km.
Pięciodrzwiowe auto imponuje jednocześnie osiągami: przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h zajmuje jej 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 220 km/h.
Zobacz także:
Oprócz niewielkiego apetytu na paliwo atutami flagowego silnika o mocy 118 kW/160 KM są elastyczność i wysoki moment obrotowy. 350 niutonometrów jest dostępne już od 1500 obrotów na minutę. W połączeniu z niską masą samochodu — nowa Astra jest lżejsza od poprzedniczki nawet o 200 kg — oraz dynamiczną reakcją na otwarcie przepustnicy zapewnia to osiągi: błyskawiczne rozpędzanie się już od niskich obrotów.
Czterocylindrowy silnik z dwustopniowym, sekwencyjnym turbodoładowaniem, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną płynnie zwiększa prędkość obrotową aż do osiągnięcia maksymalnej mocy przy 4000 obrotów na minutę. Silnik charakteryzuje się też bardzo wysoką kulturą pracy i nie zakłóca spokoju osób podróżujących w obszernym i komfortowym przedziale pasażerskim Astry.
Zarówno pięciodrzwiowy hatchback, jak i Astra Sports Tourer są oparte na zupełnie nowej, lekkiej architekturze. Funkcja integracji ze smartfonem oraz system Opel OnStar, czyli przełomowy osobisty opiekun kierowcy, zapewniają dostęp do najnowocześniejszych opcji łączności. Nowe auto oferuje w wyposażeniu np. matrycowe reflektory LED IntelliLux.
Astra zdążyła zdobyć już sporo nagród. Oprócz tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 nowy modela ma na swoim koncie takie międzynarodowe trofea, jak Safetybest 2015 i Złota Kierownica za 2015 rok. Samochód otrzymał też maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.