OPEL: NOWA AMPERA-e PRZEJEDZIE 150 KM PO PÓŁ GODZINIE ŁADOWANIA

Opel-Amp-e1

Największe obawy w stosunku do elektrycznej mobilności budzi niedostateczny zasięg e-samochodów. Opel rozwiała obawy w tym zakresie, prezentując Amperę-e na Salonie Samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu.

Z zasięgiem ponad 500 kilometrów (na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) model zrobił wrażenie na zwiedzających wystawę w stolicy Francji.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Istotną kwestią jest także dostępność stacji ładowania samochodów elektrycznych. Jak informowano podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show, 30‑minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo- jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera‑e.

Opel-Amp-e2

Stanowiska szybkiego ładowania wciąż jeszcze nie są zbyt rozpowszechnione, ale zmiany pod tym względem można się spodziewać w nieodległej przyszłości. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej poinformowało, że do końca przyszłego roku przy głównych trasach w całym kraju zainstalowanych zostanie 400 stanowisk szybkiego ładowania. Przedsięwzięcie będzie realizowane we współpracy z operatorem stacji obsługi podróżnych „Tank und Rast”.

Ponadto niemiecki rząd przeznaczył 300 milionów euro na rozbudowę niezbędnej infrastruktury w najbliższych latach. W ramach tego projektu do 2020 roku ma powstać 5 000 stanowisk szybkiego ładowania i 10 000 normalnych stanowisk ładowania. Urządzenia będą instalowane na stacjach benzynowych przy głównych drogach, na parkingach przy centrach handlowych i sportowych, na postojach samochodów udostępnianych na zasadzie współużytkowania (car- sharing) oraz przy dworcach kolejowych, portach lotniczych i centrach wystawienniczych.

Opel-Amp-e3

Nowy elektryczny model pojawi się na europejskich drogach wiosną 2017 roku. W firmie Opel zdecydowano, że centrala przedsiębiorstwa również powinna dysponować najnowszą instalacją szybkiego ładowania. W Rüsselsheim zamontowano szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW oraz ładowarkę do przyspieszonego ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW.

Oprócz szybkiej ładowarki stałoprądowej do uzupełnienia zapasu energii w zespole akumulatorowym Ampery‑e o pojemności 60 kWh można użyć także opcjonalnej domowej stacji ładowania, montowanej na ścianie budynku. Według niemieckich przepisów taka ładowarka podłączona do domowej instalacji elektrycznej może mieć moc 4,6 kW. Amperę‑e można także ładować prądem przemiennym na publicznych stacjach ładowania w całej Europie.

Opel-Amp-e4

Z takich stacji mogą korzystać samochody wyposażone w pokładową ładowarkę jednofazową o mocy 3,6 lub 7,2 kW. Jednak przy zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (wg NEDC; dane wstępne) właściciel być może nigdy nie będzie musiał ładować akumulatora od 0 do 100 procent, gdyż średni dzienny przebieg samochodu osobowego wynosi 60 kilometrów. Wśród licznych opcji ładowania Ampery‑e firma przewidziała także możliwość pobierania energii ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego z mocą 2,3 kW.

Nowy model oferuje także przyjemność z jazdy, odznaczając się dynamiką samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM. Samochód elektryczny ma świetne osiągi: przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej.