Opel Movano jest dobry na wszystko. Transport dużych ładunków, nieporęcznych mebli lub przewóz kilkunastu pasażerów w ramach transferu na lotnisko. Nie ma sprawy!
Zadania transportowe w sektorze komercyjnym są bardziej zróżnicowane, niż w jakimkolwiek innym obszarze.
Zobacz relacje:
Trzecia generacja największego pojazdu użytkowego w portfolio Opla dzięki wielu różnym fabrycznie oferowanym wariantom zabudowy i konwersji, precyzyjnie dostosowuje się do konkretnych wymagań transportowych. Cztery możliwe długości i trzy możliwe wysokości, maksymalna masa całkowita pojazdu do 4,5 tony, 17 m3 przestrzeni ładunkowej lub możliwość przewiezienia nawet 17 pasażerów zapewniają wszechstronność.
To, co łączy wszystkie modele (czy to wersję furgon, model ze skrzynią ładunkową, wywrotkę czy minibus), to wysokowydajne silniki Diesla z technologią BiTurbo, wysoki poziom bezpieczeństwa już od wersji wyposażenia podstawowego, pełna łączność i atrakcyjny stosunek ceny do wydajności.
Furgon Movano oferuje wiele możliwych wariantów i jest najlepiej sprzedającą się wersją w Polsce. Jako wszechstronny miejski samochód dostawczy sprawdza się dzięki swojej dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony i napędzie na przednie koła. Długość pojazdu 5,04 m, średnica zawracania zaledwie 12,0 m, 8,6 m3 przestrzeni ładunkowej i maksymalna ładowność 1547 kg czynią go partnerem do pracy.
Największy furgon Movano to dojrzały pojazd transportowy. Długość pojazdu 6,84 metra w połączeniu z napędem na tylne koła i podwójnymi oponami stanowi bazę dla maksymalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 4,5 tony. Przestrzeń ładunkowa zwiększa się nawet do 17 m3, a maksymalna ładowność to ponad dwie tony.
Movano z kabiną dla pracowników stanowi połączenie przestrzeni pasażerskiej i transportowej. Może pomieścić do siedmiu pasażerów, a kabinę dla pracowników można połączyć z trzema różnymi długościami pojazdu, zgodnie z własnymi wymaganiami. W największej wersji tego typu Movano oferuje przestrzeń ładunkową 8,3 m3 i maksymalną ładowność 2047 kg.
Wywrotka lub skrzynia ładunkowa
Maksymalne masy całkowite pojazdów wynoszące 3,5 lub 4,5 tony, napęd na przednie i tylne koła, pojedyncze lub podwójne opony – te opcje są również dostępne dla Movano- wywrotki i ze skrzynią ładunkową. Wywrotka, którą można zamówić już w cenie 143 890 zł ma aluminiowe ściany boczne o wysokości 40 centymetrów wzdłuż przestrzeni ładunkowej oraz podłogę ładunkową ze stali ocynkowanej ogniowo, a także interfejs elektryczny na potrzeby dodatkowych konwersji jako wyposażenie standardowe.
Dostępna jest wersja wychylana w jedną lub 3 strony. Movano ze skrzynią ładunkową (od 137 490 zł) jest wyposażony w aluminiowe ściany boczne i antypoślizgową drewnianą podłogę w przestrzeni ładunkowej z zaczepami do mocowania ładunku.
Przewóz osób
Movano to także wersja kombi, czy minibus. Ceny zaczynają się od 156 840 zł, a w pojeździe jest wystarczająco miejsca dla ośmiu pasażerów i kierowcy. Konfiguracja tego pojazdu to: siedzenie kierowcy, podwójne przednie siedzenie pasażera i dwa trzyosobowe rzędy siedzeń z tyłu. W wersji minibus, dzięki 17 miejscom zmieści się cała drużyna piłkarska plus zawodnicy rezerwowi (cena od 195 140 zł).
Podwozie z różnymi kabinami i wyposażenie
W przypadku szczególnie dużych towarów lub potrzeb transportowych, których nawet szeroka gama fabrycznie montowanych wariantów nadwozia nie jest w stanie zaspokoić, Opel oferuje podwozie Movano w trzech różnych wersjach bazowych – z pojedynczą kabiną, z kabiną załogową lub kabina z platformą (ceny od 123 390 zł). Podwozie i podwozie załogowe stanowi idealną bazę do indywidualnych konwersji i bardzo specyficznych wymagań przyszłych odbiorców.
Bogate jest wyposażenie. W standardzie są dostępne np. asystent jazdy przy bocznym wietrze, diodowe światła do jazdy dziennej, zdalny centralny zamek oraz radio z interfejsem Bluetooth lub złączem USB. Wśród opcji otrzymać można np. system ostrzegania o martwym polu w lusterku zewnętrznym oraz system kamer cofania. W furgonach kamera zamontowana wysoko z tyłu pojazdu znacznie poprawia widoczność.
System ostrzegania o martwym polu zapobiega kolizjom, dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują opcjonalny system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.
Nowy Movano oferuje wygodne i połączone miejsce pracy, między innymi z wygodnymi fotelami kierowcy i pasażera, a także maksymalnie z 22 opcjonalnymi schowkami – łącznie 104 litry dodatkowej przestrzeni. Najnowszym modelem systemu multimedialnego jest Navi 50 IntelliLink Pro. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu.
Nowe silniki
Nowa generacja silników (zużycie paliwa furgonu zgodnie z NEDC – cykl mieszany: 9,0–5,8 l/100 km, emisja: 233–154 g CO2/km) jest wyposażona w technologię BiTurbo. Do wyboru jest napęd na przednie i tylne koła, a także nowoczesne sześciobiegowe skrzynie biegów i zautomatyzowaną manualną skrzynię biegów.
2,3-litrowe jednostki napędowe – wszystkie zgodne z normami emisji spalin Euro 6d-TEMP (dla pojazdów lekkich) i Euro VId (dla pojazdów ciężkich) – mają moc od 96 kW (131 KM) do 132 kW (180 KM). W niektórych wersjach dostępny jest także napęd na cztery koła.