Przygotowania do drugiego sezonu ADAC Opel e-Rally Cup wchodzą na ostatnią prostą przed wznowieniem walki o punkty 6 maja na ADAC Actronics Rally w Sulingen.
Pierwszy na świecie jednomarkowy rajdowy puchar samochodów elektrycznych w sezonie 2022 zapowiada się jeszcze ciekawiej niż w udanej zeszłorocznej debiutanckiej edycji. Zimą Opel Corsa‑e Rally przeszedł optymalizację polegającą na udoskonaleniu pewnych detali. Nowo opracowany wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu poprawia właściwości jezdne samochodu rajdowego z elektrycznym silnikiem o mocy 100 kW/136 KM, a zmodernizowane oprogramowanie lepiej zarządza chłodzeniem akumulatora o pojemności 50 kW. Ponadto zmodyfikowany system akustyczny uatrakcyjnił brzmienie elektrycznego samochodu rajdowego.
Zobacz także:
Ciekawy harmonogram obejmuje siedem rund, w tym zawody wchodzące w skład Rajdowych Mistrzostw Niemiec (DRM) oraz występy gościnne w Austrii, Francji i Holandii. Lista uczestników też jest bardzo międzynarodowa. Niemieckich rajdowców czeka starcie z załogami z sześciu innych krajów. Niemcy Lukas Thiele, Christian Lemke, Joe Baur, Max Reiter i Alexander Kattenbach oraz Holender Timo van der Marel to sześciu „weteranów”, którzy startują w e‑pucharze już po raz drugi. Timo Schulz (22 l.) debiutuje w Corsie‑e Rally ze wsparciem ADAC Saarland.
Wszyscy oni spotkają się z ambitnymi nowicjuszami, takimi jak Szwed Calle Carlberg i Fin Kalle Markanen reprezentującymi doświadczony zespół Schmack Motorsport. Obiecujący 22‑letni Austriak Luca Pröglhöf z Sittendorf wystartuje Corsą e‑Rally w barwach Opel Austria zgłoszoną przez Stohl Racing. Holendrowi Jariemu van Hoofowi, który brał udział w ubiegłorocznym Rajdzie Saksonii, tak spodobała się nowa seria, że w sezonie 2022 wystąpi już we wszystkich zawodach, w zespole swojego mentora Timo van der Marela. Ubiegłoroczny mistrzowski zespół Saintéloc Racing z Francji zgłosił natomiast 30‑letnią Rumunkę Cristianę Opreę, jedyną kobietę na imponującej liście startujących zawodników.
Dwie Corsy‑e Rally z Anglii oraz samochód VIP z TotalEnergies
Z Wielkiej Brytanii nadeszły dwa bardzo interesujące nowe zgłoszenia. Swoją Corsę‑e Rally z rotacyjną obsadą kierowców wystawia Vauxhall, siostrzana brytyjska marka Opla. Emocje podsyca drugi samochód z wysp, sponsorowany nawet przez brytyjski rząd. Inicjatorem projektu jest Simon Moss, który uczy zarządzania w sporcie samochodowym w Myerscough College w Bilsborrow w Lancashire i wykorzystuje innowacyjną koncepcję ADAC Opel e-Rally Cup jako przykład omawiany na zajęciach ze studentami.
Ponadto w trakcie niektórych zawodów na trasę wyjedzie samochód VIP TotalEnergies jako rajdowa taksówka i pojazd zerowy lub prowadzony przez kierowców występujących jako goście. TotalEnergies to globalny partner technologiczny Grupy Stellantis, który w tym sezonie zwiększa swoje zaangażowanie w ADAC Opel e‑Rally Cup.
Harmonogram ADAC Opel e-Rally Cup 2022
6-7 maja | ADAC Actronics Rallye Sulingen | DRM |
20-21 maja | ELE Rally, Eindhoven | Holandia |
10-11 czerwca | ADAC Rallye Stemweder Berg, Lubeka | DRM |
14-16 lipca | Rallye Weiz | Austria |
19-20 sierpnia | ADAC Saarland-Pfalz Rallye, St. Wendel | DRM |
8-10 września | Rallye Mont-Blanc Morzine | Francja |
14-15 października | ADAC 3-Städte Rallye, Niederbayern | DRM |