Wyniki szybkiego wyszukiwania w Internecie wskazują, że kawa jest drugim najpopularniejszym napojem na świecie, ustępując miejsca jedynie wodzie.
Niesłabnąca popularność tego aromatycznego napoju jest tym większym powodem do świętowania Międzynarodowego Dnia Kawy w dniu 1 października. Aby uczcić tę okazję Opel oferuje idealnego towarzysza w postaci wielokrotnie nagradzanego Opla Mokki. Najmniejszy członek rodziny SUV-ów Opla jest obecnie sprzedawany na ponad 50 rynkach – od Norwegii na północy po RPA na południu i od Nowej Zelandii na wschodzie po Kolumbię na zachodzie.
Zobacz relacje:
SHELL: ULEPSZONA FORMUŁA PALIW PREMIUM V-POWER
Elegancki subkompaktowy SUV marki Opel jest dostępny jako samochód z napędem w pełni elektrycznym, zapewniający płynną, lokalnie bezemisyjną jazdę lub z nowoczesnymi silnikami benzynowymi. Zatem klienci mogą wybrać odpowiednią dla siebie wersję – podobnie jak ulubiony rodzaj kawy.
Od wprowadzenia na rynek w 2020 r. Opel Mokka nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Mokka, zaprojektowana z myślą o wzbudzaniu emocji, jest pierwszym modelem z nowym obliczem marki Opel Vizor. Jest to także pierwszy Opel z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem.
Opel Mokka Electric z napędem w pełni elektrycznym, nagrodzony prestiżową Złotą Kierownicą w Niemczech w 2021 r., imponuje nie tylko śmiałą i przejrzystą stylistyką, ale także osiągami. Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW/136 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na dynamiczną i niemal bezgłośną jazdę. Jedno ładowanie akumulatora o pojemności 50 kWh wystarcza na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 338 kilometrów (wg WLTP2). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.
W zależności od preferowanego stylu jazdy, kierowca Mokki Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport. W trybie Eco elektryczny SUV jest maksymalnie efektywny energetycznie, z korzyścią dla zasięgu. Dzięki najnowocześniejszemu systemowi hamowania rekuperacyjnego Mokka Electric może odzyskiwać energię w czasie zmniejszania prędkości lub hamowania. Silnik elektryczny działa wówczas jako generator ładujący akumulator. Po włączeniu funkcji „B”, intensywność rekuperacji i moment hamowania jeszcze się zwiększają. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut.
Dynamiczne, ale oszczędne silniki benzynowe oferują moc od 74 kW (100 KM) do 100 kW (136 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według WLTP: 6,2-5,2 l/100 km; emisja CO2: 141-117 g/km). Dzięki ograniczeniu wewnętrznego tarcia i strat wysoka wydajność jest typową cechą tych jednostek, zaś turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy przy niskich obrotach. Silnikom może towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub płynnie pracujący ośmiobiegowy automat z funkcją ręcznej zmiany przełożeń manetkami przy kierownicy.
Mokka pozostaje też wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Są to między innymi takie rozwiązania jak aktywny asystent kierowcy obejmujący zaawansowany tempomat (ACC) i zaawansowany układ utrzymania w linii pasa ruchu. W samochodzie zastosowano też najnowocześniejszy i adaptacyjny, a więc nieoślepiający 14‑elementowy system reflektorów matrycowych Intelli-Lux LED. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Dostępne są również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, zaawansowany system automatycznego parkowania oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Dzięki odważnemu wzornictwu, szerokiej ofercie napędów obejmującej napęd w pełni elektryczny oraz silniki spalinowe, a także innowacyjnym rozwiązaniom technicznym, Opel Mokka cieszy się powodzeniem u klientów – tak jak kawa.