Najbardziej zadowoleni właściciele kompaktowych vanów zasiadają za kierownicą Opli Meriva. W raporcie satysfakcji klientów J.D. Power Customer Satisfaction Report 2013 uniwersalny van z Rüsselsheim uzyskał wskaźnik VOSS na poziomie 80,6 procenta.
Wskaźnik Vehicle Ownership Satisfaction Study (badanie satysfakcji właścicieli pojazdów) jest wykorzystywany przez instytut badań rynku J.D. Power and Associates do pomiaru zadowolenia właścicieli samochodów jeżdżących określonym modelem przez średnio dwa lata i mających odpowiednie doświadczenie praktyczne.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
W przypadku Merivy pierwsze miejsce w raporcie J.P. Power na 2013 r. oraz tytuł „Pojazd cieszący się najwyższym zadowoleniem klientów w segmencie kompaktowych vanów według wskaźnika J.D. Power VOSS 2013 w Niemczech” to najnowsze osiągnięcie na liście sukcesów. Model ten zdobył także Złotą Kierownicę i nagrodę Plus X, a ponadto należy do najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.
Celująca ocena podczas testów praktycznych
Wyniki tych raportów są regularnie publikowane w czasopiśmie motoryzacyjnym „Auto Test” od 2008 r. W największym badaniu kierowców w Niemczech około 18 000 uczestników internetowych dokonuje oceny w następujących kategoriach: jakość/niezawodność, wygląd pojazdu, serwis i koszty eksploatacji. Meriva okazała się numerem jeden w swojej klasie — uzyskała bardzo wysoki poziom satysfakcji we wszystkich kategoriach. Uczestnicy badania wyrazili opinie na temat 25 producentów i 106 modeli w dziesięciu segmentach pojazdów.
Wyjątkowa koncepcja ergonomii
Poza atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością i uniwersalnością wnętrza Meriva zawdzięcza sukces również ergonomii. To pierwszy produkowany masowo pojazd na świecie, który otrzymał prestiżowe świadectwo jakości AGR wydawane przez specjalistów Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz zdrowych pleców) przyznane za ogólną koncepcję ergonomii.
Najważniejszym elementem nagrodzonej koncepcji ergonomii Merivy jest rewolucyjny, opatentowany system FlexDoors z tylnymi drzwiami otwieranymi w stronę przeciwną do kierunku jazdy samochodu. Maksymalny kąt otwarcia drzwi FlexDoors wynosi 84 stopnie (o wiele więcej niż standardowe 68 stopni), co zapewnia niezwykle łatwy dostęp do tylnych siedzeń. Docenią to zwłaszcza rodzice podczas montażu fotelików z systemem Isofix na zewnętrznych siedzeniach oraz zapinania w nich dzieci. Po jednoczesnym otwarciu drzwi przednich i tylnych tworzy się ponadto strefa bezpieczeństwa.
Na ergonomię Merivy składają się także inne elementy, takie jak koncepcja foteli FlexSpace, konsola centralna FlexRail i opcjonalny, oferowany tylko przez Opla bagażnik rowerowy FlexFix, zintegrowany z tylnym zderzakiem jak szuflada.
W Polsce Meriva z silnikiem benzynowym 1.4 100 KM z systemem foteli FlexSpace, ESP, czołowymi poduszkami powietrznymi, klimatyzacją, radiem, elektrycznymi szybami przednimi i lusterkami oraz zdalnie sterowanym centralnym zamkiem jest dostępna już za 49 950 złotych.