Opel zakończył rok 2014 najlepszym wynikiem sprzedaży marki na polskim rynku od 2008 roku. W ciągu całego roku sprzedanych zostało w Polsce aż 28 038 nowych Opli, co oznacza ponad 41 procent wzrostu (8 180 sztuk) w porównaniu do 2013 roku (19 858 samochodów).
Wynik ten pozwolił zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t aż o 1,55 punktu procentowego do 7,53 procenta.
Zobacz także:
– W minionym roku osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży, konsekwentnie utrzymując pozycję lidera wzrostów wśród czołowych graczy na polskim rynku. Zrealizowaliśmy plan, który założyliśmy sobie przed rokiem – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Najpopularniejszym modelem w naszym kraju w 2014 roku była Astra, która znalazła 8 798 nabywców, czyli o ponad 16 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy to Polacy kupili 7 553 sztuki tego modelu. Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Opla zajmuje Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy, czyli aż o ponad 37 proc. więcej niż w roku wcześniejszym, kiedy sprzedano 5 211 egzemplarzy tego modelu.
Trzecie miejsce na podium zajęła Insignia z wynikiem sprzedaży na poziomie 4 092 sztuki, czyli o ponad 47 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy nabywców znalazło 2 775 sztuk tego modelu. Liderami wzrostów w gamie Opla były modele Meriva (1 515 sztuk) i Mokka (2 647 sztuk), których sprzedaż zwiększyła się odpowiednio o prawie 250 i 150 proc.
– Przed nami kolejny ekscytujący rok i wiele nowych premier w najważniejszych segmentach rynku. Jeszcze w styczniu czeka nas debiut rynkowy nowej Corsy, a w drugiej połowie roku premiera nowej generacji Astry. Latem do naszej gamy modelowej dołączy KARL, czyli zupełnie nowy miejski model Opla. Mamy zatem wszelkie przesłanki do optymizmu i oczekujemy kontynuacji wzrostów również w 2015 roku – dodaje Mieczkowski.