OPEL: KOLEJNY ETAP OFENSYWY ELEKTRYFIKACYJNEJ

Opel otwiera kolejny rozdział kompleksowej ofensywy elektryfikacyjnej. Niemiecka marka nie tylko poszerza ofertę modeli elektrycznych, lecz także planuje całkowicie skoncentrować się na samochodach elektrycznych od 2028 r.

Opel wkroczy też na największy rynek motoryzacyjny na świecie, czyli do Chin — jako wyłącznie elektryczna marka. Firma zamierza również wskrzesić legendarnego Opla Mantę, ale jako samochód elektryczny.


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Od 2028 r. Opel będzie oferował wyłącznie samochody elektryczne na swoim podstawowym europejskim rynku — powiedział dyrektor generalny Michael Lohscheller podczas cyfrowego Dnia Samochodów Elektrycznych Stellantis 2021. W ten sposób marka wyraźnie deklaruje zaangażowanie na rzecz elektrycznej mobilności. Przyszłość branży motoryzacyjnej jest elektryczna, a Opel jest jej częścią. Jesteśmy w trakcie redefiniowania Opla na nowo i przekształcamy się w młodą, zieloną i globalną markę” — dodał Lohscheller. „Opel skutecznie pracuje nad swoim wizerunkiem. Zmierzamy ku zerowej emisji CO2 netto, gdyż CO2 jest nową walutą w naszej branży.

Ponadto zapadła ostateczna decyzja o powrocie marki Opel do Chin. Więcej szczegółów zostanie podanych do wiadomości w odpowiednim czasie. Obiecaliśmy, że Opel będzie się globalizował i dotrzymujemy słowa. Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie i jesteśmy pewni, że będziemy się tam rentownie rozwijać. Chińscy klienci mogą już czekać na nasze produkty i emocje, jakie zapewnia niemiecka marka — powiedział dyrektor generalny Michael Lohscheller.

Szef Opla ogłosił również, że firma wskrzesi legendarną Mantę w odpowiedzi na entuzjazm, jaki wzbudził Opel Manta GSe ElektroMOD. Manta jest prawdziwą ikoną w historii naszej marki i inspiracją na przyszłość. Wprowadzimy nową Mantę do seryjnej produkcji w połowie tej dekady. Oczywiście będzie to samochód w pełni elektryczny — zapowiedział Michael Lohscheller.

Opel jest w trakcie kompleksowej elektryfikacyjnej ofensywy. W bieżącym roku marka zelektryfikowała dziewięć modeli ze swojej oferty, a do 2024 r. już wszystkie modele będą dostępne w takich wersjach.