OPEL: KARL SPEŁNIA WYMAGANIA NAWET PIĘCIU OSÓB

op_ka_sp1

Mały, ale przestronny, atrakcyjny i rozsądny — tego właśnie mogą oczekiwać nabywcy zupełnie nowego podstawowego modelu w ofercie marki Opel, który trafi do sprzedaży w czerwcu 2015 roku.

Nazywa się on KARL. Został zaprojektowany od podstaw i zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. W rozsądnej cenie klienci będą mogli nabyć pięciodrzwiowy pojazd o długości 3,68 m i wysokości 1,48 m, którym może podróżować nawet pięć osób.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

NOWY OPEL KARL


 

Jest on wyposażony w liczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, które dotychczas nie były oferowane w tym segmencie. KARL będzie wkrótce dostępny także z najnowszym systemem pokładowej łączności. Od jesieni 2015 roku samochód ten można będzie zamówić zarówno z systemem multimedialnym IntelliLink nowej generacji, jak i z systemem Opel OnStar — osobistym asystentem łączności i usług. Od lata 2015 roku, dzięki modelom KARL, ADAM oraz Corsa, Opel będzie mógł poszczycić się najbogatszym i najmłodszym na rynku portfolio w segmentach A i B.

Opel KARL

Przy rozstawie osi 2 385 mm i masie 939 kg pięciodrzwiowe nadwozie oferuje sporo miejsca. Fotel kierowcy i kolumna kierownicy są regulowane w pionie (od wersji Enjoy), a z tyłu można zamontować dwa foteliki dziecięce zgodne z systemem ISOFIX. Asymetrycznie dzielona (40:60) i składana tylna kanapa (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo) umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika KARLa do dachu wynosi 1 013 litrów.

Przednie zawieszenie ze sprężynami kompensującymi obciążenia boczne, podwójnie łączone tuleje zawieszenia oraz wysoka sztywność strukturalna poprawiają właściwości jezdne oraz ograniczają hałas i wibracje. Rozwiązania podnoszące komfort jazdy zastosowano także w tylnym zawieszeniu. Przed tylnymi kołami została zamontowana rurowa belka skrętna o przekroju litery V. Umożliwiło to perfekcyjne dopasowanie charakterystyki skrętności belki w osi poziomej i pionowej do mocy silnika i masy pojazdu. Tylne amortyzatory zamontowano pionowo nad kołami. Komfort jazdy poprawiają też pionowe łączniki amortyzatorów typu „dual-path”, które zmniejszają hałas i wibracje.

Nowy silnik 1.0 ECOTEC i systemy

Trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM pochodzi z tej samej rodziny turbodoładowanych jednolitrowych silników, co jednostki montowane w modelach Corsa i ADAM. Mały model Opla z opcjonalnym pakietem ecoFlex, obejmującym poprawiające własności aerodynamiczne spojlery przedni i dachowy, a także opony o obniżonych oporach toczenia, emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr, zużywając 4,3 litra benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy mogą regulować wykorzystanie mocy za pomocą pięciobiegowej przekładni.

Opel KARL

KARL jest wyposażony w liczne funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort. Oprócz standardowych systemów ABS, kontroli trakcji TCPlus, elektronicznego programu stabilizacji ESPPlus oraz systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu (HSA), nowe auto może być również wyposażone w system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.

Funkcja doświetlania zakrętów zintegrowana ze światłami przeciwmgielnymi poprawia bezpieczeństwo kierowcy. W standardowym wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa nie zabrakło także sześciu poduszek powietrznych oraz systemu składania pedałów (PRS).

Opcjonalnie podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica pokryta skórą zapewniają zimą przyjemne ciepło. KARL wyposażony jest także w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy). Wciśnięcie przycisku powoduje zwiększenie siły wspomagania w celu ułatwienia manewrów w ciasnej przestrzeni. Z kolei asystent parkowania zapobiega stłuczkom podczas parkowania. Tempomat z ogranicznikiem prędkości jest przydatny w ruchu miejskim lub w strefach zamieszkania. Podróż latem dodatkowo uprzyjemni (również opcjonalne) sterowane elektrycznie okno dachowe.

op_ka_sp4

Systemy łączności ratujące życie

Już od jesieni można będzie zamówić KARLa z systemem multimedialnym IntelliLink z licznymi funkcjami łączności oraz systemem Opel OnStar. Abonenci systemu będą mogli korzystać z szerokiej oferty usług. Na przykład otwarcie poduszki powietrznej spowoduje automatyczne wysłanie wiadomości alarmowej do centrum Opel OnStar. Kierowca i pasażerowie mogą też nawiązać kontakt z całodobową, działającą przez 365 dni w roku pomocą drogową oraz korzystać z innych usług – punkt dostępowy Wi-Fi 4G LTE pozwoli podłączyć jednocześnie nawet 7 urządzeń.

KARL w wersji Cosmo jest wyposażony w radioodbiornik R300 BT, gniazdo Aux-in i port USB oraz moduł Bluetooth. Tradycyjnemu radiu może towarzyszyć tuner DAB+ (Digital Audio Broadcasting). Interfejsy Android Auto i Apple CarPlay w inteligentny sposób umożliwiają właścicielowi KARLa proste korzystanie z wybranych funkcji smartfona na ekranie systemu multimedialnego.

Strona główna IntelliLink oferuje dostęp do pięciu najważniejszych funkcji: nawiązywania połączeń telefonicznych (Telefon), słuchania muzyki (Audio), oglądania zdjęć i filmów (Galeria), zmiany ustawień, np. języka systemu (Ustawienia) oraz integruje z telefonem.

KARL jest dostępny w 10 kolorach, od fioletowego („Mystic Violet”) do limonkowego („Fresh Green Lime”). W ofercie są też różne wzory obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali. Pomysłowe schowki, takie jak dodatkowa półka nad skrytką w desce rozdzielczej przed fotelem pasażera oraz duże kieszenie w drzwiach, w których zmieści się standardowa litrowa butelka z napojem, to przykłady efektywnego wykorzystania przestrzeni.

op_ka_sp5