Trzydzieści lat temu Opel otworzył fabrykę w Eisenach, która jest synonimem najnowocześniejszych warunków produkcji i najwyższej jakości.
Od tego czasu zakład w Turyngii opuszczają liczne bestsellery marki Opel, wśród których były takie modele, jak Astra, Corsa czy ADAM. Dzisiaj z taśm montażowych zjeżdża flagowy SUV Opel Grandland zarówno w wersji zelektryfikowanej jako hybryda plug‑in, jak i z wyjątkowo oszczędnymi silnikami spalinowymi.
Zobacz także:
30 lat Opla w Eisenach to 30 lat pionierskiego ducha i produkcji samochodów w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie. W sobotę 17 września Opel gościł całe rodziny i przyjaciół marki podczas dnia otwartego. Wcześniej odbyły się oficjalne uroczystości z udziałem premiera Turyngii Bodo Ramelowa i dyrektora generalnego firmy Opel Floriana Huettla.
Eisenach od 30 lat kojarzy się z najwyższą jakością. W zakładzie z motoryzacyjnymi tradycjami pracownicy wyprodukowali wiele egzemplarzy bestsellerowych modeli Opla. Produkując Grandlanda z napędem konwencjonalnym oraz jako hybrydę plug‑in, opartego na zaawansowanej platformie Multi Energy Platform, Eisenach jest ważną częścią naszej elektryfikacyjnej ofensywy – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Florian Huettl.
Od ponad 30 lat duch zespołowy motywuje nas do pracy na najwyższym poziomie – wyjaśnia dyrektor zakładu Jorg Escher. Od uruchomienia zakładu w 1992 r. nasza fabryka i jej pracownicy konsekwentnie wyznaczają standardy innowacyjności i zaangażowania, nawet w ekonomicznie trudnych czasach. Ta solidarność jest naszym atutem. Dla Opla, a przede wszystkim dla naszych klientów.
Opel jednym z pierwszych zachodnioniemieckich producentów samochodów w nowych krajach związkowych
23 września 1992 r., w obecności ówczesnego kanclerza Niemiec Helmuta Kohla i pracowników, linię produkcyjną opuścił pierwszy egzemplarz Opla Astry wyprodukowany w Eisenach. Fabryka wkrótce stała się jedną z najnowocześniejszych na świecie pod względem rozwiązań proekologicznych oraz technologii i systemów produkcji. Jest także integralną częścią miasta i regionu.
W 1993 r., po ośmiu miesiącach od uruchomienia produkcji Astry, z fabryki wyjechała pierwsza Corsa. Była to też pierwsza Corsa „made in Germany”, gdyż wcześniej ten model był produkowany tylko w hiszpańskiej fabryce w Saragossie. W 2012 r. do asortymentu małych samochodów z Eisenach dołączył stylowy Opel ADAM, który był tam produkowany do maja 2019 roku. W zakład zainwestowano 190 mln euro na jego produkcję.
Po zjednoczeniu Niemiec, Opel był jednym z pierwszych zachodnioniemieckich producentów samochodów zaangażowanych w nowych landach. Jednocześnie firma położyła fundamenty pod rewitalizację produkcji motoryzacyjnej w regionie, otwierając nowy zakład i inwestując ponad miliard marek. Ponadto Opel stworzył wiele nowych miejsc pracy, także w branżach kooperujących.
Wraz z wdrożeniem nowego systemu produkcji Opla, firma jako pierwszy europejski producent wprowadziła zupełnie nowe metody produkcji. System jest oparty na pięciu wiodących zasadach: zaangażowanie pracowników, ustawiczne doskonalenie, kontrola jakości od samego początku, standaryzacja oraz wysoka wydajność dzięki sprawnej logistyce.
Zakład Opla w Eisenach od początku wyznacza również standardy w zakresie zarządzania środowiskowego. Recykling odpadów produkcyjnych we wszystkich obszarach oraz najnowocześniejsza instalacja do retencjonowania wody to tylko dwa przykłady systemu działającego według zasad zrównoważonego rozwoju.
Przez te wszystkie lata zmieniała się koncepcja zakładu w Eisenach. Bestsellerowy mały Opel Corsa był tu produkowany do 2019 r., a obecnie pracownicy montują Grandlanda, który jest aktualnie flagowym SUV‑em marki oraz pierwszym zelektryfikowanym modelem ze znakiem Blitz z Eisenach.