OPEL: INSIGNIA Z SEKWENCYJNYM BITURBO

Opel udoskonala swój flagowy model. Począwszy od stycznia 2012 roku oferta Insigni poszerzy się o nowy, dynamiczny, a zarazem wysoce paliwooszczędny silnik diesla BiTurbo. Jednostka napędowa CDTI o pojemności 2,0 litra nie tylko dostarcza moc o wartości 195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm.

Ale jej zużycie paliwa zaczyna się już od poziomu 4,9 litra na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 129 g/km. Insignia BiTurbo jest zatem jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swojej klasie.

Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Technologia ta była dotychczas dostępna w kilku droższych markach. Teraz Opel udostępnia ją dla szerokiego grona klientów. Nabywcy mogą skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD).

Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwozia. W Polsce, ceny Insignii w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI zaczynają się już od 125 000 złotych.

W nowym roku linia Opla Insignii zostanie wzbogacona o więcej innowacji. Każdą odmianę AWD można teraz zamówić wraz z podwoziem SuperSport wyposażonym w przednie zawieszenie zaczerpnięte z Insignii OPC (Opel Performance Center) z przednimi kolumnami high performance struts (HiPerStrut), które sprawia, że dynamika jazdy staje się jeszcze bardziej wyrazista. W dodatku nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo czynne Insignii.

Inteligentna technologia BiTurbo

Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym 400 Nm został zaprojektowany tak, aby dostarczał szczególnie dynamiczne i płynne osiągi podczas przyspieszania. Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sek., a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów są wyposażone w technologię Start/Stop, która sprawia, że Insignia staje się jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swoim segmencie.

Bez turbodziury

W innowacyjnym systemie Insignii BiTurbo dwie turbosprężarki o różnej wielkości pracują niezależnie jedna od drugiej lub razem. Opel jest jedynym producentem oferującym w tym, segmencie tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla. Mniejsza turbosprężarka przyspiesza szczególnie szybko przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Już przy 1 500 obr./min. kierowca może osiągnąć moment obrotowy rzędu 350 Nm, który jest średnią wartością osiąganą przez mocne diesle klasy średniej.

W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem, gdzie większa turbosprężarka wstępnie spręża powietrze wlotowe, zanim zostanie ono w pełni sprężone w mniejszej turbosprężarce. Zawór obejściowy jest kontrolowany w sposób ciągły w celu dostarczenia części gazów wydechowych do większej turbosprężarki. W efekcie kierowca nadal korzysta z potężnego przyspieszenia.Przy wyższych obr./min (od około 3 000 obr./min.) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki, utrzymując płynne dostarczanie mocy przy wyższych prędkościach.

Podczas konstruowania silnika 2.0 CDTI BiTurbo skoncentrowano się głównie na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowującego w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, równocześnie skracając czas reakcji pedału gazu w średnim zakresie prędkości obrotowych silnika. Powietrze w silniku jest precyzyjnie regulowane stosownie do zakresu prędkości obrotowych silnika i potrzeb dwóch turbosprężarek o różnej wielkości.

Przy niskich prędkościach obrotowych dodatkowa chłodnica międzystopniowa chłodzona wodą, którą połączono tylko z mniejszą turbosprężarką sprawia, że do komory spalania dostarczana jest mała ilość powietrza za pośrednictwem krótkiej i bezpośredniej ścieżki.

W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika wzrasta zaangażowanie większej turbosprężarki o większej mocy. Jej większy strumień powietrza jest chłodzony przez większą, tradycyjną chłodnicę międzystopniową. Opel to pierwsza marka samochodowa wykorzystująca „układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej.”

Opel jeszcze bardziej ulepszył wydajność silnika wykorzystując swoją innowacyjną technologię Cleantech, która kontroluje proces spalania za pośrednictwem zamkniętego obwodu elektronicznego. Czujniki przymocowane do świec żarowych mierzą ciśnienie 130 000 razy na minutę, zapewniając zawsze optymalną pracę silnika, a także minimalne zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który pracuje przy ciśnieniu o wartości do 2 000 bar, przekazuje paliwo do ultra precyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz, które dostarczają do ośmiu wtrysków paliwa na cykl.

To zapewnia bardzo precyzyjny proces spalania o zminimalizowanym poziomie hałasu i emisji spalin. Teraz dzięki najwyższej klasy silnikowi 2.0 CDTI BiTurbo, oferta Opla Insignii korzysta ze spektrum czterech silników turbo diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail o mocy w zakresie od 81 kW/110 KM do 143 kW/195 KM.

Nowe technologie

Podczas gdy we wrześniu roku modelowego 2011 doskonalenie rodziny Insignii skoncentrowano w szczególności na obniżeniu zużycia paliwa przez jej najlepiej sprzedające się modele (nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo ecoFLEX, którego poziom emisji CO2 wynosi 134 g/km, a w przypadku nowej wersji silnika 2.0 CDTI ecoFLEX, 118 kW/160 KM, zaledwie 115 g CO2), to nowe właściwości, które zostaną wprowadzone w modelu flagowym Opla na początku 2012 roku, dodają istotne zalety o charakterze jakościowym i technologicznym.

Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny we wszystkich wariantach nadwozia Insignii – czterodrzwiowym hatchbacku, pięciodrzwiowym sedanie i kombi Sports Tourer. Klienci mogą także wybrać spośród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów, a także napędu na przednie lub wszystkie koła (z elektronicznym dyferencjałem tylnym o ograniczonym poślizgu).

Dynamika jazdy może być jeszcze bardziej usprawniona dzięki dostępnemu jako opcja mechatronicznemu, adaptacyjnemu układowi podwozia FlexRide.

Podwozie SuperSport z przednimi kolumnami High Performance Strut dostępne we wszystkich modelach Insignii z napędem na wszystkie koła

Kolejną innowacją w Insignii z napędem na wszystkie koła jest opcjonalne podwozie SuperSport. Technologia ta, która wcześniej była zarezerwowana dla sportowego modelu OPC (Opel Performance Center), teraz jest udostępniana szerokiemu gronu klientów. Pakiet obejmuje mechatroniczny układ FlexRide wraz z elektronicznym, adaptacyjnym układem tłumienia drgań, wysoce wydajnym układem hamulcowym wyposażonym w hamulce Brembo i przednim zawieszeniem z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut), który jeszcze bardziej optymalizuje panowanie nad pojazdem i precyzję kierowania, znanym z modelu OPC, wyposażonego w silnik o mocy 325 KM,

Bezpieczeństwo

Nie tylko właściwości poprawiające osiągi zyskały bardziej wyrazisty charakter, ale także bezpieczeństwo czynne zostało znacznie podwyższone dzięki nowemu systemowi opartemu na technice radarowej, który umieszczono za przednią osłoną chłodnicy. Teraz Klienci Insignii mogą wybrać radarowy układ Adaptive Cruise Control (ACC). Nowy system utrzymuje wybraną prędkość podczas jazdy, ale automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu stosownie do warunków panujących na drodze, w celu zapewnienia wcześniej zadanej, bezpiecznej odległości od pojazdów jadących z przodu.

Wraz z systemem radarowym dostępne są kolejne funkcje: Following Distance Indication (FDI) informuje kierowcę wizualnie o odległości od samochodu jadącego z przodu; Forward Collision Alert (FCA) generuje wizualny i dźwiękowy sygnał alarmowy, w celu ostrzeżenia kierowcy przed nieuchronną kolizją z pojazdem jadącym z przodu, a Collision Imminent Braking (CIB) powoduje automatyczne zmniejszenie prędkości przez pojazd w przypadku wykrycia ryzyka kolizji.